anna ? skilt fra cand. phil. August ?

Startet af Søren Klavs Nørtoft, 14 Mar 2011 - 21:14

Forrige emne - Næste emne

Søren Klavs Nørtoft

Kære skriftkloge.

jeg er vist smidt af?? Så her er den en gang til.

Ang. Københavns Amt, Sokkelund herred, Sct. Thomas Sogn, Kirkebog, viede, 22.maj 1907, opslag 265, postering  nr to.

Jeg kan tyde følgende:

Brudgom: Direktør Anders Jensen, søn af xxxx mand Jens Nielsen og Hustru Cicilie af Slangerup.Ø. Er fxxx  x. St. 29 II Juli?? 1861 og boende i København. 46 (år?)

Brud: Anna XXXXXX, skilt fra cand. phil.August XXXXXXX af(?) SA Bevill. Af 1/8 1901 med vill.(?) til nye ægt(?) i.f.  Bevill. Af 4/3 04. er Datter af Gæstg. BXXXXX Svendsen og hustru Ingeborg jensen(?) af Tømmerup og født 9/8 1871.
XXXX XXXXX XXXXX(?)   36

Forlovere: Joh.Rixxx(?), Helsingør. XX Sydow, Frberg(?)

lysning mv.: Koxxxxxx 1907 4/5
22.Mai
Sognepr. S.(?) Müller
Hjemme

Som det ses, har jeg placeret både spørgsmålstegn og x-er for at angive at jeg ikke kan tyde eller forstå det skrevne.
Med taknemmelighed modtages hjælp.

Venlig hilsen
Klavs Nørtoft

Kirsten Tatt


- mit forsøg - de skriftkloge må på banen til resterende ;)

Direktør   
Anders Jensen
Søn af Husmand
Jens Nielsen & Hustru Cicilie
af Slangerup er født s. St. 29 ..
Juli 1861 og boende i
København

Anna Drosted, skilt fra
Cand  phil August Drosted af .... .... g. 1/8 1901 med .... Til nyt Ægs.
if. Attest 7/5 -04, er Datter af Gaard.
Rasmus Svendsen og Hustr Ingeborg
Jensen af Tommerup og født 9/8 1871
.... boende Helsingør

Joh Rink
Helsingør

K. Sylow
Frdbg

- jeg tror Joh Rink = Apoteker Rink i Strandgade, Helsingør

vh Kirsten

Søren Klavs Nørtoft

Kære Kirsten Tatt, Thomas Kryhlmand og Asger Berg.

Tak til jer alle for almindelig råd og retledning samt oplysning af sagen.

To tråde om samme emne er naturligvis for meget. Da jeg ville rette i den første, kunne jeg ikke finde den og troede at jeg var "smidt af", sandsynligvis fordi jeg havde fulgt en forkert procedure eller trykket på en forkert knap. Derfor prøvede jeg igen.

Kirsten Tatts tydning ligner den min, som jeg p. gr. a. usikkerhed ikke har fremført. Jeg har læst efternavnet som "Drøste". Det skulle jeg måske have gjort. Men teorien, om at Joh. Rink var apoteker i Strandgade i Helsingør, synes jeg lyder plausibel, fordi Anders Jensen ejede Hotel Marielyst på byens nordkyst, og godt kunne have været en i apotekerens omgangskreds.

Venlig hilsen
Klavs Nørtoft