Søren Larsen Hoffmann - Anne Margrethe Wolsøe

Startet af Gitte Kjul, 22 Mar 2011 - 11:13

Forrige emne - Næste emne

Gitte Kjul

Søger info om Søren Larsen Hoffmann og Anne Margrethe Wolsøe - født ca. 1764 i København.
Har info fra ddd.dda.dk - men er der andre, der kender til familien, så hører jeg det gerne ;-))

MVH.
Gitte Kjul
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Anne Mortensen

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Kjul

har ikke kunnet bringe link, men ved søgning på Søren Larsen HOffmann på ddd.dda.dk kommer familien frem.

Her efterlyser jeg andre, der evt. har kendskab til familien. Efterlysningen er ikke identisk med anden tråd i andet forum ;-))

GK
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Alice Oppenheim

Hej Gitte,

Det kan være, det er mig, men der er 2 ting, jeg ikke forstår:

1) har ikke kunnet bringe link, men ved søgning på Søren Larsen HOffmann på ddd.dda.dk kommer familien frem

Du kører musen hen over den text, du vil kopiere. Trykker "Ctrl"+"c". Sætter musen der, hvor du vil placere texten. Trykker "Ctrl"+"v". Og viola! Meget elementært.

København, København (Staden), Sankt Annæ Vester Kvarter, Sankt Annæ Vester Kvarter, Matr. 345, 2223, FT-1801, A5029
Søren Larsen Hoffmann 37  Gift Manden Sejlmagersv. 
Anne Margrethe Wolsøe 37  Gift Konen   
Jens Christian Hoffmann 4  Ugift Sønnen   
Cathrine Marie [Hoffmann] 2  Ugift Datteren



2) Søger info om Søren Larsen Hoffmann og Anne Margrethe Wolsøe - født ca. 1764 i København.
For flere år siden fandt Anne Mortensen vielsen til dig i Holmens KB. Hun fandt også SØREN + hans forældre i FT-1787. Og hans dåb i 1764. De 3 vigtige oplysninger har du altså.
http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?1,450276,450383

Det er (omend en u-skreven) regel her i forum, at oplyse om tidligere tråde om samme emne. Så undgår man at få en masse oplysninger, man har i forvejen.


Held & Lykke i din søgning efter medforskere i Søren Larsen Hoffmann og Anne Margrethe Wolsøe.
mvh, Alice Oppenheim

Anne Mortensen

Hej Alice

Hold da op og tak for dit fund/link - tænk  har jeg  fundet oplysningerne helt tilbage i 2008 - hvor mon Gitte har opbevaret dem  ???

Følte mig som en idiot da jeg læste Gitte's svar til mig - i stedet for at vise FT 1801 eller skrive den af (hvis man ikke kan linke) bliver man opfordret til selv at søge  - ak ja - hvem er det der søger hjælpen må man nogle gange spørge sig selv.

Nå,  nu fik jeg lidt luft og solen skinner så jeg må  :)

Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Gitte Kjul

Jeg siger så mange tak for svarene  ;D

Betragter tråden som LØST - og jeg skal nok i fremtiden hjemsøge mine notater inden jeg spø'r "dumt" her i dette forum.

Af hjertet tak

GK
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg