DISTræf

Startet af Hans Jørgen Hvidberg, 21 Jun 2011 - 07:09

Forrige emne - Næste emne

Hans Jørgen Hvidberg

Opfatter jeg det forkert?
Jeg har på DISTræf fundet en person (se billede) denne person har samme fødested fødsel og død som en vi har.
Nedenunder står endnu en dato som jeg ikke forstår.
Jeg har så skrevet til indsender og fået at vide at der ikke er sammenfald i min og hans person - og sådan er det, men har jeg opfattet skærmbilledet forkert.
Jeg har sendt DISTræf en gedfile og er klar over at når/hvis den godkendes vil jeg kunne se mere.
Venlig hilsen
Hans Jørgen

[vedhæfting slettet af admin]

Tine Susanne Olsen

hej
hvis du har det samme fulde navn og sted  og datoerne passer på personen  må det være samme person  du skriver at du ikke forstår nederste linie , jeg har selv sendt en gedcompfil ind  til dis-træf og på en af mine aner står der at hun er død i jylland  det er dataer jeg har oplyst men jeg har bestemt ikke oplyst at hun er død i jylland men tværtimod i Højelse sogn roskilde amt, så man kan ikke helt regne med dis-træf det skal lige som alt andet krontroleres efter!!
ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Ruben Højmark Jensen

#2
Hans Jørgen Hvidbjerg

Jeg har ikke modtaget en gedcom fil fra dig pr. d.d..

Med hensyn til skærmbilledet og den nederste linje, så skal svaret søges i den indsendte gedcom-fil, samt hvor entydigt en stedangivelse er anført.

Ved entydig forstås her, at der ikke er tvivl om hvilket herred, sogn og land, som sognet tilhører.
Denne entydighed har formentlig ikke været i orden ved indsendelsen, men det er ikke DIStræfs ansvar, men indsenderens, at entydigheden er i orden.

For at gøre data entydige kan følgende bruges:

Sogn, herred, amt, land.

Ved tvivl så kontakt indsenderen, da det er her problemer skal løses og data gøres entydige.


MVH

Ruben Højmark
DIStræf koordinator

Ruben Højmark Jensen

Tine Susanne Olsen

Du skriver at du har sendt en gedcomp-fil til DIStræf.

DIStræf modtager kun gedcom-filer.

Med hensyn til om en person er død i Jylland eller Højelse, Roskilde - så se mit svar til Hans Jørgen Hvidbjerg.

Årsagen jkan føres tilbage til manglende entydighed.

MVH

Ruben Højmark
DIStræf koordinator

Hans Jørgen Hvidberg

Hej Ruben Højmark.
Det er mærkeligt du ikke har modtaget en file fra mig, den var på lige over 1mb, og gik fint igennem.
Jeg har forsøgt at sende den igen, da jeg jo gerne vil bidrage op derved se mere, men får en fejl ved afsendelsen der ser sådan ud: Fejlen er blevet registreret som løbenr. 1308732163.520.268828576125".

Filen fik navnet ddxxxxx (x=mit medlemsnummer), forsøgte også lige nu med hjhxxxxx. Nu er GED filer ikke min stærke side.

Jamen jeg siger skam ikke det er DISTræfs ansvar, er da helt klar over at data ikke er bedre end det der nu engang sendes ind.
Jeg beskæftiger mig enormt meget med programmering af netop databaser/programmer til internetbrug så jeg er helt med.
Og ja jeg kontaktede da også indsender men svaret var at der ikke var sammenfald, alt jeg kunne se var samme navn, f dato d dato og Amt, derfor spurgte jeg kun om jeg havde læst det skærmbillede jeg sendte med forkert.

Venlig hilsen
Hans Jørgen
Kommer lige i tanker om, hvilken slags ged filer vil I helst modtage ? Jeg bruger Legacy og den kan jo lave forskellige.

Ruben Højmark Jensen

Hans Henning Hvidberg

Vedr. gedcom-filer til DIStræf:

Tegnsæt skal være ANSI

Gedcom version 5.5

MVH

Ruben Højmark


Hans Jørgen Hvidberg

Tak for svaret, men jeg kan ikke sende da jeg får fejl hver gang, har så forsøgt at sende til Administrator af site da der er link til denne lige under fejlmeddelelsen, den kommer også med fejl!
Så umiddelbart ser det ud til at det kan jeg godt glemme.
Et lille forslag, skriv på siden hvor man sender ged filen at det skal være Gedcom 5.5 - så havde jeg gjort det rigtig første gang hvor systemet faktisk accepterede min file men hvor du bare ikke modtog den.

Venlig hilsen
Hans Jørgen Hvidberg

Karsten Damén

Og endnu en lille bøn:
Skriv også i vejledningen, at tegnsættet skal være ANSI.  Jeg har tidligere indsendt en GEDCOM fil med UTF-8 tegnsæt til DIStræf.  Mit slægtsprogram trives bedst med UTF-8, men jeg kunne godt have eksporteret filen i ANSI format, hvis jeg havde været opmærksom på kravet.
Det er jo nok derfor, at min fil ikke er kommet med endnu ???

mvh
Karsten

Hans Jørgen Hvidberg

#8
Minsanten det ser ud til at det er lykkedes mig at sende en ged file, herligt.
Vedhæfter lige kvitteringen
venlig hilsen
Hans Jørgen

[vedhæfting slettet af admin]

Ruben Højmark Jensen

Karsten Damén

Tak for tipset.

Nu er der under Værktøjer ==> DIStræf ==> Før du sender dit bidrag  tilføjet følgende:

Tegnsæt: ANSI
Version:  5.5

MVH

Ruben Højmark
DIStræf koordinator