AO og Explorer 9 64 bit

Startet af Peter Mikkelsen, 18 Jul 2011 - 17:11

Forrige emne - Næste emne

Peter Mikkelsen

Hej

Jeg kører Windows 7, har installeret Explorer 9 64 bit. og kører seneste version af JAVA 6.

Når jeg forsøger at åbne en kirkebog i AO kommer bomærket fra JAVA frem, og den kører et øjeblik. For neden i Explorer kommer en lang gul boks, hvor der vist står "Kører scanner" men boksen forsvinder så hurtigt igen, så teksten er svær at læse. Herefter sker der ikke mere, og jeg får aldrig åbnet kirkebogen.

Jeg har tillige prøvet at åbne i "Explorer 9 32 bit." og den usikre version, "Explorer 9 uden tilføjelsesprogrammer", men lige lidt hjælper det. Jeg har tidligere kørt på både Windows Xp, Vista og ældre versioner af Explorer, men aldrig haft problemer før.

Ligger problemet i Explorer 9 eller har AO mon et generelt problem?

Jeg håber nogen kan hjælpe med et svar og takker på forhånd for ulejligheden.

Venlig hilsen
Peter Mikkelsen


Peter Mikkelsen

Hej igen
I den mellemliggende periode har jeg prøvet AO på pc'er med W7 32 bit. Explorer 9 32. bit. og derfor JAVA ligeledes i 32 bit. version. Her kører det fint.

Det kunne ikke være min virusscanner Symantec, for den har tidligere kørt fint i W7 med Explorer 8, så derfor indkredste jeg problemet til, at det må være fordi Explorer 9 64 bit. med JAVA 64 bit ikke kører med AO.

For en sikkerheds skyld af- og geninstallerede jeg sidste version af JAVA 64 bit.

Explorer 9 har også en 32 bit. version, så den har jeg lige prøvet igen. Det gjorde jeg også i går uden resultat, men i dag virker det (til min overraskelse) fint. Hvorfor kan jeg ikke give grunden til, men det kan have forbindelse med afinstallation af JAVA.

Hvis det ikke havde virket nu (og giver det vrøvl senere), ville jeg have installeret JAVA i en 32 bit version og kørt den sammen med Explorer 9 i 32 bit, og så må det have virket i lighed medførstnævnte pc'er med 32 bit version af W7, Explorer og JAVA.

Venlig hilsen
Peter Mikkelsen

Leif Bærtelsen

Hej Peter

Du skal installere både 32 og 64 bit java. http://www.java.com/en/download/faq/java_win64bit.xml

Dit system er formodenligt 64 bit, men en del programmer er kun 32 bit og skal bruge Java 32 bit. Internet explorer findes både som 32 og 64 bit.

CitatVerify if you are using 32-bit or 64-bit browser

Internet Explorer
1.Launch Internet Explorer browser.
2.Click on the Help tab at the top.
3.Select About Internet Explorer which will bring up an information window.
If version of IE displays 64-bit Edition, then it is 64-bit IE, otherwise it is a 32-bit browser.
Leif Bærtelsen - 2670  - Legacy bruger

Peter Mikkelsen

Hej Leif og tak for tilbagemeldingen.
Det har jeg gjort kort efter mit 2. indlæg, for da jeg besøgte JAVA med en 32 bit browser/64 bit JAVA får jeg en besked om, at jeg tillige bør installere 32 bit JAVA for at det kører optimalt.

Det fungerer fint nu.
Venlig hilsen
Peter