Karen Jensens død

Startet af Tove Nielsen, 31 Jul 2011 - 18:31

Forrige emne - Næste emne

Tove Nielsen

Hej

Min oldemor på min mors side Karen Jensen født 29 jan 1868 i Falled, Hesselager sogn, Gudme Herred, Svendborg Amt. Døbt 13 apr. s. år i Hesselager kirke, konfirmeret 16 ar. 1882 i Hesselager kirke, gift med Hans Jensen Bonven 17 okt 1890 i Hesselager kirke.  Jeg kan ikke finde hendes dødstidspunkt, hun var fortsat boende i Hesselager sogn.  Min mor mener hun skulle være død omkring det tidspunkt hun er født dvs. 1923.  Håber det er muligt at finde ud af det.

mvh
Tove Nielsen

Tanja Viola Skov Christensen

Hej Tove

nu har jeg ledt efter Karen i
KB for Hasselager sogn 1892 -1926,
fra opslag 227 til bogens slutning unden at finde hende -
der er da stadig opslag hvor på jeg ikke har ledt. på opslag 227 er vi tilbage i 1911.

/tanja

thorkild kanstrup jensen

#2
 Hvor kan vi finde hende i FT 1921 ??? Har du et Opslags Nr.
Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Tove Nielsen

Hej Thorkild

Hun står i FT-1921 under Hesselager sogn, Gudme Herred, Svendborg Amt opslag 122 som den øverste på siden. Der står Karen Bonneven, hun er født Jensen.  Håber det er nok, ellers må du vende tilbage.

mvh
Tove

Anne Mortensen

Karen er gift i FT 1921 og hendes mand er på listen opslag 123.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Tove Nielsen

Hej Anne

Det havde jeg også set.  Men nu mangler jeg bare, hvornår hun er død.  Hendes mand er død 25 jan 1958 og begravet på Hesselager Kirkegård.

mvh
Tove

Tanja Viola Skov Christensen

Findes hans grav endnu? bor du selv eller andet familiemedlem i nærheden?
- så kunne man jo lige smutte forbi og se info, dette ville jo være nemmest :)

Karen er der i FT1921 siger I  - men hvad med den næste FT mener det er i 1930? er hun der det eller står han som enke?

Anne Mortensen

Karen er der i FT1921 siger I  - men hvad med den næste FT mener det er i 1930? er hun der det eller står han som enke?

Det er FT 1925 - du er velkommen til at søge  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Tove Nielsen

Hej

I FT-1925 står Hans Bonven som enkemand, så et sted mellem 1921 og 1925 er Karen Jensen død.

mvh
Tove

NB: Kan det forekomme et hun ikke er  blevet indført i Kirkebogen?

Er der evt. et andet sted der kan forespørges?

Når jeg kommer i nærheden af Hesselager vil jeg kigge ind på kirkegården, men jeg tror at graven er slettet, da Hans Bonven er død i 1958, men måske er stenen blevet gemt.

Rune Stjernholm

Hej Tove

Med tanken 'hvis man ikke dør hjemme, hvor dør man så...' gik jeg på jagt efter sygehuse i området og fandt at:

Din oldemor er død på Nyborg sygehus den 20. juli 1925 og efterfølgende begravet på Hesselager kirkegård.

AO, Nyborg 1925-1928, opslag 408.

:)
Med venlig hilsen,

Rune Stjernholm
Vind pr. Holstebro

Tove Nielsen

Hej Rune Stjernholm

Rigtig mange tak for hjælpen. Dvs, at hun er opført i Kirkebogen under Nyborg.

mvh
Tove