LA Aabenraa: Konfirmation Hoptrup o. 1865

Startet af Inger Buchard, 02 Sep 2011 - 17:51

Forrige emne - Næste emne

Inger Buchard

I en anden tråd http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,19433.0.html søger Kandace Lindeberg sin forfader Christian August Lindeberg/-borgs fødsel. Det siges i kilderne, at han er født i Hoptrup, udvandringen via Hamburg siger. født i Veberg, Danmark. En anden kilde: Kolding.
Fødselstidpunkt ca. august 1850, alder ved udvandring i 1870: 19 år. Faderen skal have forladt hertugdømmet efter 1864

Vi kan ikke finde nogen af det navn med forældrene Jens Lorenz og Anna Kerrline Pedersen - sidste måske en australsk skrivefejl for Kirstine?

Da konfirmationerne i Hoptrup ikke er online, ville det være rart med et opslag i konfirmandlisterne omkring 1865. Måske kan vi her få oplysning om hans fødsel.

Har nogen mulighed for at slå det op i Aabenraa?

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Vagn Altmann

Jeg ser efter i konfirmationslisterne i morgen, tirsdag.
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Vagn Altmann

Jeg fandt desværre ikke hans konfirmation.

Jeg har søgt i konfirmationslister fra  1860-1864, derefter findes der ingen lister før 1905.
I hovedministerialbogen har jeg gennemset konfirmerede fra 1865 til og med 1870. Der har ikke været nogen træf, heller ikke søskende.
Familien er heller ikke fundet i altergangslisterne i perionden omkring 1865.
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Inger Buchard

Tusind tak for dit grundige arbejde - så er familien IKKE i Hoptrup omkring 1864. Det var godt at få afklaret.

Hilsen
Inger Buchard
Redaktør på DIS-Wiki