Thyge Frantzen Westerende Ballum gift Ingeborg Valentinsdatter.

Startet af Magnus T.J.Johansen, 02 Okt 2011 - 09:37

Forrige emne - Næste emne

Magnus T.J.Johansen

 

  Hej, jeg eftersøger Aner til Thyge Frantzen Westerende,Ballum ,gift Ingeborg Valentinsdatter .De kom fra fastlandet ud til Rømø og bo i det århundrede. Deres søn havde disse datoer. Født 17November 1746 DK og død 13 Mars 1837 på Rømø i Danmark . De er forfædre til min Chresten Jensen Andreasen der forliste imellem Færøerne og de Britiske Øerne 1858 med sin søn ombord Adolpt med Jakten kaldt for " Fortune" .Denne Chresten var gift med min forfæder Anna Margretha Kiebenick født i Fiedrichstadt Schleswig-Holstein i Tyskland den 28 Mars 1819 og død på Ejde her på Færøerne 7 July 1892 gift i Vor Frue Kirke i København den 1842 .begravet i den gamle Kirkegården i Hovedstaden på Færøerne kaldt for Torshavn. Har noget fra Bert Kelms Rømø Bøgerne ,men der står ganske lidt om den derinde. Og noget fra Arkivarieroneline.dk , men for lidt også. Min E/mail er : magnjo@olivant.fo og på myheritage.com http://www.myheritage.com/site-126669071/johansen og et indlæg på FTB -FORUM http://www.ftb-forum.dk/index.php/topic,928.msg3067.html
       Med venlig hilsen: Magnus Torstein Jogvanson Johansen , Ejde , Færøerne.

Christian Konstmann Autzen

Hej Magnus

Kirkebogen for Ballum sogn er rimelig at læse, og derfor burde du jo kunne finde din Thyge Frantzen, Westerende i Ballum. Og kirkebogen går tilbage til ca. 1660, dog at de første sider er lettere ødelagte.

Westerende (Vesterende) er iøvrigt det område, hvor kirken ligger. I dag vil man sige, at skillelinien mellem Westerede og Østerende er langs den (store) gennemgående vej. Westerende og Østerende starter fra marskkanten i nord og går mod syd mod Bodsbøl-Ballum. Der kunne være op mod 4 kilometer åbent land mellem Westerende og Bodsbøl-Ballum.

I gamle dage - frem til den store stormflod i 1634 - lå der en landsby med 4 gårde ude i marsken ud for Ballum. Denne landsby blev kaldt Mersk, og det er herfra Mærsk-slægterne kommer, bl.a. den kendte skibsrederslægt fra Rømø (Kilde hertil: Svend Jacobsen). Der er i hvert fald 4 uafhængige Mærsk-slægter, men du nedstammer "næppe" fra en af dem; men omvendt kan man jo aldrig vide før det er undersøgt.

Se gerne på www.maps.google.com

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Magnus T.J.Johansen

#2
Nej ,jeg ved ikke ordeligt det med Mærk Slægten ,men en nævndte noget med den Jeppesen familien på Rømø kunne muligvis føre mig videre til om ikke Mærk så muligvis til Møller istedenfor. Jeg har haft en Gedcom fra Arkivlederen på Rømø Lokal arkiv Magnus med Rømø boerne langt tilbage ,men desværre haft Virus og Spam o.s.v så jeg måtte uninsallere først og lægge det hele ind igen på nytt. Da havde jeg ikke back-op på min Slægt ,men nu har jeg http://www.bh.org.il som mit back-op på mit The Johansen Family Tree ,Hometown, Ejde in The Faroe Islands. Jeg har nu også bedre beskyttelse o.s.v med McAfee Total Package foreksempel. Det ser ud også nu at rigge betydeligt bedre. Om Thyge har jeg og sige at jeg mener mere med Ingeborg Valentinsdatter som noget mente muligvis var fra Italien. En Kirsten Andreasdatter skulle være denførste gifte med Thyge som muligvis rømdte ud på Rømø og tog Maren til sin næste Kone der ude på Rømø. Thyge skulle have noget at gøre  med  igennem en Søster af navn Marthe som var den næst der levede ,den første døde. Marthe var gift med jeg tror han hed Hans Poulsen Smed eller noget i den rettning. Den Familien gik tilbage muligvis via et Svigertræ til den kendte Tyske/Jøde Staffenberg som lagde bomben for Adolf Hitler. Noget med en Oleanne og Hans  Peder Nicolaijsen i området ved Berlin som jeg så den Gedcom førte tilbage til. Det var ikke Magnus Buch Gedcom ,men min egen fra Ancestry.com. Jeg kunne tænke mig og høre hvorlangt Ingeborg Slægt førte tilbage til foreksempel. Desværre ender lidt ud i det Blå.

 Om noget ved bedre gerne kontakte mig her. MVH. Magnus , Ejde, Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

Jeg ved ikke ordeligt om nogen kunne hjælpe mig med det her ønske.  Jeg kan mindes jeg sendte en Gedcom til et Genealogy Firma eller lignende i København som samlede Slægt sammen til en Helhed. Der var hele min op-datering fra Hirsch Family i Friedrichstadt i Tyskland helt tilbage til Chaim Hartog eller mere direkte Chaim Hertzog det samme som den Israelske Presidenten hedder. Om det var hans Familie det er jeg ikke helt klar over endnu ,men den ene hed så Chaim Hertzog på Familie Træet. Jeg kunne tænke mig og få den Gedcom sendt til min E/mail addresse som er : magnjo@olivant.fo og opleve den glæde og færdige mit Yiddishe Træet der helt tilbage til Haifa i Israel o.s.v. Med hvad det var for Firma desværre ved jeg ikke URL eller addressen til akkurat nu. Muligvis er det pure grejtt  hos en Københavner og vide besked om foreksempel. Så jeg tror jeg kunne aligevel håbe på den oplysningen eller Gedcom . Coden desværre har jeg ikke nu. Men Træet hed Magnus Torstein Jogvanson Johansen Familie Træ, Ejde på Færøerne. Resten må jeg skaffe oplysninge om i Norge området. Den Jewishe side af mit Familie Træ altså. MVH. Magnus fra Ejde, Færøerne.

Magnus T.J.Johansen


  Lidt til. http://www.facebook.com/#!/magnjo/ og min Hjemmeside. http://www.123hjemmeside.dk/FaroesJew/ og det Norske Dis. http://www.digitalarkivet.no på Linken til Arkivverket,  Brukerrnes eget Forum o.s.v. og noget på Rømø Arkiv i Danmark også http://www.123hjemmeside.dk/arkivrim/ og også FTB-FORUMET http://www.ftb-forum.dk/index.php/topic,928.msg3067.html også videre .

     Med venlig hilsen. Magnus T.J.Johansen. Ejde, Færøøerne.

Magnus T.J.Johansen

 
Hej, en Link til . Den Færøske Genealogi-Webben vi bruger på Færøerne. http://www.genealogi.fo/Default.asp? og denne også med Landsskjalasavnet - altså Færø-Arkivet i Torhavn på Færøerne, nemlig http://www.history.fo også videre.
       MVH. Magnus T.J.Johansen på Ejde, Færøerne.

Christian Konstmann Autzen

#6
Hej Magnus

Er det denne du søger ?

www.ddd.dda.dk

Samtlige personer i husstanden

Tønder, Tønder, Højer og Lø, Rømø, Mølbye, et Huus, 77, FT-1834, C7375

Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Frantz Thygesen   88   Enkemand      Huusmand   = han vil så være født i 1746.
Martha Frantzdatter   32   Ugift      hans Datter   
Thyge Frantzen   48   Gift      hans Søn, Søemand   

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Hej igen Magnus

Her er så lidt mere:

Tyge Frantzen blev gift med Ingeborg Valentinsdatter den 9. januar 1744 i Ballum. De har så fået sønnen Frantz Tygesen, som blev født den 17. november 1746 (i Westerende i Ballum). Både Tyge og Ingeborg står af Westerende ved deres giftermål; jeg har ikke set efter Ingeborg's fødsel.

Tyge Frantzen, døbt den 10. trinitatis 1715, født  i Westerende i Ballum - forældre var Frantz Hansen og Anne Marie.

Frantz Hansen, døbt 7. trinitatis 1683, født  i Westerende. Det ser ud til, at han døbes "Frantz Hiort".

Hans far var Hans Frantzen i Westerende i Ballum. Denne Hans kan så være født omkring 1650/55 - hvis altså det er denne Frantz Hansen !!!

Hilsen
Christian


Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Magnus T.J.Johansen

 
   Hej, Christian. Det var det jeg manglede da jeg ryddede op ,mindes jeg brændte noget af Materiale som jeg kaserede som unødvendigt og gemme på mit Kontor lignede Operations-rum i mit hjem her på Ejde . Uheldigvis gik så disse oplysninger om Thyge tabt da. Så jeg siger Store Tak for din hjælp . Desværre er der ikke helt endnu sluppet løst hvad angår Søg på de Danske Arkiver uden Arkivarieronline.dk som er udmærket påfund også via direkte fra Færøerne også. Men de andre Arkiver mangler tilladelse endnu ,muligvis forde Færøerne ikke er indenfor EEC ,men som Part af de Danske Kongerige endnu. Hvad angår politik som foretrækker jeg som unge også mere går ind for stadig forbindelse med Danmark , om jeg så aligevel har mødt enkelte mere Koliniserede sindede Danskere på Færøerne ,der optratte som vores Overmennesker på en simpel måde faktiskt. Sådant kan gøre en ordelig skade som man ikke tænker over folk der er udenom , og ikke vil blande sig. Men personligt jeg føler mig ikke direkte " Mobbet " af dem aligevel på nogen måde, nok om det Emne. Jeg har et Danskt Passport om Rebellerne tager over på Færøerne. Men som indblandet Jøde kan jeg nok ikke opholde mig der i Danmark , men helst over til det Neutrale Sverige eller England i Stor Britanien. Hvordan det ender får Jeg se . Jeg er altid Anspændt til det uderste desbedre til min fordel. At leve er Dangerous ,men spændene. MVH. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne. Med Øgenavnet: menahem.

Magnus T.J.Johansen


  Har fået accept fra Mona Edvardsen Selseng om samarbejde på Geni.com hendes Profile. Men mangler endnu og se på hendes Familie Træ direkte. Om det bliver samtykket uden de nødvendige Slægtsleddene ved jeg desværre ikke endnu. Kunne alligevel tænke mig og se det Familie Træ på nærmere hold selvfølgelig. MVH. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

  Ps.!!! Jeg krydser mine fingre.

Magnus T.J.Johansen


  Desværre Mona Edvardsen Selseng siger hun er ikke akkurat på Geni så der er ikke noet og hente aligevel da jeg så ikke kan få adgang til Træet. Lort aligevel. MVH. MAGNUS T.J.JOHANSEN , FÆRØERNE.

Christian Konstmann Autzen

Hej Magnus

Tyge Frantzen døde på/ved Grønland - skriver præsten under hans begravelsesoplysninger i kirkebogen. Han skulle være begravet den 7. august 1755, 40 år gammel; se pågældende kirkebog for Ballum sogn, Tønder amt.

Ingeborg Valentinsdatter ses ikke at være født i Ballum sogn. Ifølge folketællingerne - www.ddd.dda.dk - under Tønder amt er der flere med navnet Valentin/Valentinsdatter. Så det er vel blot at søge.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Christian Konstmann Autzen

Hej Magnus

Jeg kan se, at du tidligere har spurgt til Thyge Frantzen gift Ingeborg Valentinsdatter.

http://www.dis-danmark.dk/forum/read.php?7,555392,555392

Hvis du havde erindret dette - og så googled Ingeborg Valentinsdatter, så ville du have haft oplysningerne med det samme.

- Men så har du jo fået bekræftet, at det nok fortsat er rigtigt !

HIlsen, og forsat held og lykke med din søgning.

Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Magnus T.J.Johansen

 

  Jo, tak ,Christian jeg kan godt lide denne galante, frintelige og venlige måde aligevel her inde på Dis-Danmark om det kunne fortsætte . Man skal bare ikke selv spille op til noget trættende istedenfor og på den måde spilde og ødlægge  idyllen ordeligt. Jeg prøver og Google eller på Search - Bing som jeg bruger meget også. Og Printer det ud selvfølgeligt også.

                  MVH. Magnus T.J.Johansen på Ejde, Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

 
 Hej,igen Christian. Desværre får ikke åbnet din Link. Men her er sidste nye på Brukernes eget forum- Arkivverket i Norge. http://forum.arkivverket.no/index.php?/topic/173874-brukernes-eget-forum(page.....go  der er Dateret den dag i dag 06/10/2011.

                         Mvh. Magnus T.J.Johansen , Ejde ,Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

 
  Hej ,igen. Jeg er nu kommet til Peter Jonsson á Sandvin Fra 1275 TO 1275 Sandven ,Kvam ,Hordaland i Norge,  der var gft 2 gange en med Ingeborg Norheim  der var fra 1275 - 1295 og med Magnhild Norheim 1250 til 1310. Peter forældre var Jon Petersson Bååt ,Sandven bnr 1. Hordaland i Norge og gift den Abt. 1283 i Sverige, gift med Ingeborg Eriksdotter der var Svendsk fra Filshult 1250 i Jonkoping i Sverige og død 1295. Jeg prøver og Sammenføje dem til mine andre personer som så på Myheritage.com  , Nils Arnesen Kleppe og Inger Humleøen født den 1784-d . Denne Kleppe har muligvis noget og gøre med Aril Snore Edvardsens Familie foreksempel og så videre. Jeg får det nok og rigge til enden altså The FINAL.

   Har nogen en kommentar så skriv til mig gerne. MVH. Magnus T.J.Johansen fra Ejde på Færøerne.

Magnus T.J.Johansen

 
Hej, igen. Er kommet lidt længere nu. Akkurat merge en eller to Profiler inde på Geni.com ,en med Siv-Camila Mosfjeld og en med Canadieren Jaques Filteau som siger 30th cousin og så videre . Men Siv er ikke måske nogen Jøde ihvertfald endnu ,men fra Benkenstockerne istedenfor som jeg forstår inde på Geni.com. Datter til Aril Mona er faktiskt ikke akktuel forde hun siger hun bruger ikke Geni akkurat nu i øjeblikket og så videre. Hvordan jeg kommer længere ved jeg ikke endnu. Foreksempel min Australske ven Douglas (Doug) Wallace Bruce foreksempel bruger ikke Skandinavien til sit område , så der sagde han ,han ikke kunne så godt hjælpe mig (uden) ,udenom Australien og Europe . Men han bruger mere programmet der hedder :Legacy og muligvis Myheritage også nu senere for at hjælpe mig personligt . A very kind people , I most say, of course. Chery, Mr. Magnus from Ejde in The Faroe Islands.
            I will be glad to hear from you.!!!