Politikens arkiver med de gamle aviser

Startet af Hans Jørgen Hvidberg, 20 Nov 2011 - 11:02

Forrige emne - Næste emne

Hans Jørgen Hvidberg

Pænt goddag.
Er der nogen der ved om Politikens arkiver er nede. Jeg kan ikke komme på den og den virkede da forrige uge.
Man skal måske købe adgang men det oplyses ikke umiddelbart på Politikens hjemmeside at man derved får adgang til arkivet. Det gør jeg gerne men ikke før jeg er sikker på det giver adgang til arkivet.
venlig hilsen
Hans Jørgen

Lis B. Jensen

Jeg har også forsøgt at komme ind på siden - uden held - hverken via link fra forsiden eller via det link jeg havde til epages. Ærgerligt.
Har heller ikke fundet nogen artikel der fortæller hvorfor.
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Hans Jørgen Hvidberg

Ærgeligt, den var super og hjalp os med at finde 2 personer vi ikke anede hvor var.
Jeg betaler gerne for at bruge arkivet, men altså ikke et abb på avisen til over 1000 kr for 3 måneder.
Man burde kunne købe adgang til arkivet, men måske er forklaring kommer.

vh
Hans Jørgen

Leif Sommerdal

Tja - måske skulle vi lave en fællesgruppe, som kunne betale et abonnement.
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Jørgen H. Pedersen

En anden mulighed er at tegne abonnement på Politiken om søndagen, så er der adgang til arkivet til omkring 100 kr. pr. måned.

Og jeg holder egentlig kun politiken for at kunne læse i arkivet, da jeg har anden avis....  ;)
Med venlig hilsen
Jørgen H. Pedersen
oz1ccg@mrmq.dk

Hans Jørgen Hvidberg

Ja nu har jeg for nogle dage siden spurgt om muligheder hos Politiken, men ingen svar og forventer det sådan set heller ikke.
Så i stedet for vil jeg lige høre, det der abonnement på Politiken om søndagen giver det adgang til arkivet hver dag eller kun søndage? Er det hver dag giver vi gerne de 378 (tror jeg det var) for 3 mndr.
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Leif Sommerdal

Citat fra: Hans Jørgen Hvidberg Dato 25 Nov 2011 - 09:46
Så i stedet for vil jeg lige høre, det der abonnement på Politiken om søndagen giver det adgang til arkivet hver dag eller kun søndage? Er det hver dag giver vi gerne de 378 (tror jeg det var) for 3 mndr.
Venlig hilsen
Hans Jørgen

Dette er klippet fra politikens site:

"Hvordan får jeg adgang til e-Avisen ?

Hvis du har et abonnement på Politiken i papirudgaven, har du via dit abonnementsnummer adgang til e-Avisen på iPad / iPhone samt computer de dage, hvor (papir)abonnementet er aktivt.

Du har desuden adgang til Politikens digitale avisarkiv: 'AvisBiblioteket', der indeholder hele avisarkivet (siden 1884).

Hvis du gerne vil have 'fuld' adgang til e-Avisen, skal du derfor have et abonnement, der omfatter levering alle ugens dage."

Som jeg læser det giver selv det billigste abonnement fuld adgang til arkivet, men dagens avis kan kun læses de dage, hvor man har abonnement.

Så svaret på dit spørgsmål må være: JA - søndagsabonnement giver adgang til hele arkivet
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Kim Melchior

#7
Hvis man kun har et sondags abbonement vil man saa kun have adgang til arkivet om sondagen?

Det er hvad jeg faar ud af folgende :

Hvis du har et abonnement på Politiken i papirudgaven, har du via dit abonnementsnummer adgang til e-Avisen på iPad / iPhone samt computer de dage, hvor (papir)abonnementet er aktivt. som er om sondagen

mvh,

Kim Melchior (USA)

Leif Sommerdal

Citat fra: Kim Melchior Dato 25 Nov 2011 - 15:38
Hvis man kun har et sondags abbonement vil man saa kun have adgang til arkivet om sondagen?

Det er hvad jeg faar ud af folgende :

Hvis du har et abonnement på Politiken i papirudgaven, har du via dit abonnementsnummer adgang til e-Avisen på iPad / iPhone samt computer de dage, hvor (papir)abonnementet er aktivt. som er om sondagen

mvh,

Kim Melchior (USA)

Kære Kim,

Du skal læse dette:
Du har desuden adgang til Politikens digitale avisarkiv: 'AvisBiblioteket', der indeholder hele avisarkivet (siden 1884).

Det der står med sort er bogstaverne  ;D
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)