To Henrik Paulin Topp - en i Svendborg død 1756, en i Randers FT 1787

Startet af Elizabeth Høilund Buffet, 20 Feb 2012 - 00:29

Forrige emne - Næste emne

Elizabeth Høilund Buffet

Hej

Den førstnævnte Henrik (Heinrich) Paulin Topp var farver i Svendborg og døde i 1756 - begravet i Vor Frue Kirke - gift med Dorothea Elizabeth Bahnsen. De blev gift før 1730. De er mine aner

Og nu falder jeg over en Henrik Paulin Topp som i FT 1787 var apotekersvend i Randers
Han er 25 år gammel - og derfor født i ca 1761.

Han kan ikke være søn af min ane - men kunne han muligvis være en sønnesøn - hvilket jo er nærliggende med det navn den unge apoteker har.

Jeg har kun fundet en enkelt datter af Topp/Bahnsen ægteskabet

Er der nogle der kender noget til denne familie - eller til apotekersvenden som muligvis kan hjælpe mig med at se om der er en forbindelse -

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont

Flemming Kristensen

hej Elizabeth

Jeg har arbejdet lidt med den Bahnsen slægt, da den er en sidegren til min slægt. Derudover har jeg haft Toppenborg fra Rakkeby ved Hjørring, som jeg på et tidspunkt sporede en gren til Lolland som senere kaldte sig Topp. Jeg blev desværre ikke færdig, da andet kom i vejen. Men ved du om der er en forbindelse mellem Toppenborg og Topp?

Dorotea Elisabeth Bahnsen f ca 1699 i Haderslev af Johan Bahnsen og Anna Sofie Klinge
Henrich Pavlin Top (anden stavemåde?) f 22 dec 1701 d 31 jan 1756
datter
Anna Sophia Topp f 08 okt 1730 v
Niels Henrik Zeuthen f 1718 d 1791
datter
Anne Fahrenhorst Zeuthen f 18 jan 1753 v
Lavritz Andreasen Engberg f 21 mar 1741

Bahnsen slægten har jeg også en del på.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Elizabeth Høilund Buffet

#2
Hej Flemming

Tak for dit indlæg -

Henrik Paulin Topp og Dorethea Elisabeth Bahnsen så vel som datteren Anne Sophia Topp - født i Svendborg 1730 er mine aner. Hun blev ganske rigtigt gift med præsten Niels Henriksen Zeuthen - og herfra har jeg efterkommerne

Lige nu er spørgsmålet - havde dette par flere børn ? hvoraf en af dem kunne være far til Henrik Paulin Topp som findes i FT 1787 i Randers. Jeg har svært ved at tro at Topp/Bahnsen kun fik et enkelt barn.

Jeg skal ikke kunne sige om der er en forbindelse mellem navnet Toppenborg og Topp slægten, men jeg ved dog at sidstnævnte kan føres tilbage til Lolland hvor Henrik Paulin Topps (den ældre) farfar Peder Jacobsen Topp var Major og døde på Vester Karlebygaard i 1666

Bahnsen familien har jeg lidt om - men det ser ud til at Dorotheas søster Marie Magdelene bliver gift med Henrik Paulin Topps far Peder Pedersen Topp i dennes tredie ægteskab.  Begge som du skriver døtre af Johan Bahnsen og Anne Sophie Klinge. Så jeg er interesseret i hvad du ellers må have om Bahnsen slægten - og hvor jeg muligvis selv kan finde oplysninger.

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont (USA)

Flemming Kristensen

hej Elizabeth

Har sendt hvad jeg har på en privat mail.

Jeg har desværre ikke noget om omtalte i FT 1787.

Med venlig hilsen
Flemming Kristensen
Forsker i: Børglum herred, Langeland, Ærø, Åbenrå (Ensted) og Århus, samt lidt derimellem og omkring

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Flemming

Tak for de tilsendte oplysninger om Bahnsen slægten -

De kom godt frem

Elizabeth i Vermont

Regelsen

Hej Elizabeth

"Farveriet & overskæreriet, som med alt tilbehør 1728 overdroges for 1623 rd. til
Henrik Paulin Topp, der var gift med Tycho Christensens steddatter Dorthea Elisabeth
Bahsen............Hvad farveriet angik, indbragte det så lidt, at Henrik Topp en tid tillige
ernærede  sig som apoteker, dog uden privilegium."
Venlig hilsen
regelsen

Thestrup-Bjørn

#6
Iflg. min database er apotekersvenden i Randers (FT1787) født 19 dec 1760 i Svendborg – han bliver apoteker i Norge og dør 4 feb 1819 i Kragerø (Telemark, Norge) som gift.

Søn af farver TYCHO FRIDERICH TOP (født 1722 i Karlebo) og 3. hustru  MARGARETHE ELISABETH STREGEL

Svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, , Møllergade, 363, FT-1787, B1051
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Thygo Friderik Top 64  Gift Husbond Farvefabricant  
Margarethe Elisabeth 50  Gift Kone  
Karen Top 28  Ugift Datter I Sidste Ægsk.  
Maren Kirstine Top 22  Gift Datter I Sidste Ægsk.  
Dorothea Elisabeth Top 20  Ugift Datter I Sidste Ægsk.  
Charlote Auguste 18  Ugift Datter I Sidste Ægsk.  
Knud Hartvig Top 27  Ugift Søn I Sidste Ægsk. Farversvend  
Johan Friderik Top 13  Ugift Søn I Sidste Ægsk.  
Maren Nielsdatter 23  Ugift Tjenestepige
-----


Svendborg, Sunds, Svendborg Købstad, , Møllergade, 205/255, FT-1801, B1052
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Thyge Frid. Top 79  Gift Husbond Farver  
Margrethe Elisabeth * 64  Gift Kone  
Peder Top 45  Ugift Søn Farversvend  
Karen Top 42  Ugift Datter  
Hans Frid. Noer 8  Ugift Datter  
Karen Lovise Bersted 4  Ugift Datter  
Anne Margrethe Top 4  Ugift Sønnedatter  
Morten Rasmussen 23  Ugift Tjenestekarl  
Karen Rasmusdatter 40  Ugift Tjenestepige  
 
--------------------------------------------------------------------------------


- før 1757 var Tycho farver i Nakskov


Tycho er søn af farver i Nyborg og Svendborg: HENRIC PAULIN TOP (født 1701 i Karlebo, død 1756 i Svendborg)
----------------

Denne Top-slægt er behandlet her i DIS tidligere (vistnok i det gamle DIS).

v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Elizabeth Høilund Buffet

Hej til alle

Tak for de sidste oplysninger

Hvis jeg forstår det rigtigt må Apotekersvenden Henrik Paulin Top i Randers være Farver Henrik Paulin Tops nevø. - Men hvor var han i FT 1787 ?

Jeg har Thyge Frederik Top (født i Karlebo 1722) som søn af Peder Pedersen Top og hans hustru n. 3 - Marie Magdalene Bahnsen - og Henrik Paulin Topp (1700 - 1756) som søn af Peder Pedersen Top og han hustru n. 2 - Ingeborg Paulin.
Thyge og Henrik den ældre var altså halvbrødre.

Regelsen - du er som sædvanlig fuld af oplysninger som giver mere indblik i personernes liv. Henrik Paulin Top må have overtaget farveriet nogenlunde på samme tid som han blev gift med Dorothea Elisabeth Bahnsen -  det var ligeledes en nyhed for mig at hun havde en stedfar ved navnet Thyge Christensen. Jeg har hendes forældre som Johan Bahnsen og Anna Marie Sophie Klinge - så hun må have giftet sig igen efter Johan Bahnsens død

"Tycho er søn af farver i Nyborg og Svendborg: HENRIC PAULIN TOP (født 1701 i Karlebo, død 1756 i Svendborg)"
Hvordan kan dette passe hvis Tycho var født i Karlebo i 1722, eller havde Henrik Top og Dorothea Bahnsen også en søn ved det navn som var født i Svendborg ?

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont

Regelsen

Hej Elizabeth

Bevilling (Privilege) i Svendborg til farvere: Første gang 1663 - til Christian Bahnsen i Assens,
blev boende - men indrettede et ind/udleveringssted i Sv. 1678 får han kgl. bev. på farveri & presse,
men ikke eneret. Jacob Bertelsen Tandrup får bev.. Han afstår farveriet til sin svend Erik Bendtsen. 1714 får rådmand Tycho Christensen i Haderslev kgl. priv. mod at skaffe Bendtsen et farveri andetsteds, dels gennem sin svoger rådmand Kaj Klinge i Kbh., at virke for, at Tamdrup fik et præsteembede. (han var også teolog). - blev 1721 præst på St. Thomas & døde det følgende år.

Broderen Tycho Fr. Topp overtog farveriet da Henrik var apoteker (Topp overtog også det senere
tøjtrykkeri i Sv. i 1765)

"Svendborg Købstads Historie I bind, 2. halvbind"
Venlig hilsen
regelsen

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Regelsen

Du fortsætter med at imponere mig, og jeg takker for disse ekstra oplysninger. Det  gør jo anerne og deres omkreds og familie så meget mere "levende'

MAsser af hilsener fra Elizabeth i Vermont

Thestrup-Bjørn

#10
Undskyld - det gik lidt for stærkt.

Selvfølgelig er Tycho søn af provsten i Karlebo.
Men Tychos søn er, som jeg skrev, apotekeren i Norge - og opkaldt efter sin afdøde farbroder,  Henrik Paulin Top, død 1756.


Det var vel netop disse to af samme navn, du gerne ville have styr på - og det har du da vist fået nu.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Bjørn Thestrup

Du har ret - jeg har nu fået styr på de to navne brødre - hvad der var meningen med tråden, men jeg har samtidig fået en del andet materiale fra den bl. a. pr privat mail.

Jeg har også været inde på Topp slægten i det gamle DIS-Forum igen, og fået lidt nyt om "topp'erne"

Jeg havde håbet måske at der var et par andre kendte børn hos Henrik Paulin Topp og Dorothea Bahnsen, men det ser det ikke meget ud til.

Så jeg er godt tilfreds med resultatet - og siger tak til alle

Elizabeth i Vermont

Karin Andersen

Hej Elizabeth :)

Denne tråd er også lidt spændende for mig. Vi er på Humble/Rhode/Sommer-trådene også i området omkring Karlebo lige nu.

Jeg sender dig lige Peder Christian Top og Ingeborg Top. Ved ikke om det er nogen du kender - kan bruge? Men her er de:

Svar # 416 på Humbletråden: http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,10666.390.html

http://www.klarskov.org/humble/Sheel-family-1.pdf.

(Mogens Sander mf.) Generation 3 (con't)
Jørgen Andersen Scheel and Bodil Ebbesdatter had the following children:

EBBE4 SCHEEL was born about 1714 in Slangerup, Frederiksborg Amt, Denmark. He
died in Nov 1762 in Norway. He married (1) ANNA KIRSTINE SCHIUTZ on 25 Apr 1749
in Birkerød Sogn, Frederiksborg Amt, Denmark. She died on 14 Feb 1754 in
Sandholm, Frederiksborg Amt, Denmeark. He married (2) INGEBORG TOP on 08 Aug
1754 in Karleby Kirke, Frederiksborg Amt, Denmark, daughter of Peder Christian
Top
and Anna Dorothea Johansdatter Platen. She was born on 12 May 1738 in
Karlebo Sogn, Frederiksborg Amt, Denmark.

Med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Henrik Slott Hansen

Hej.
Jeg har kendskab til en Major Peder Jacobsen Top, død 1666. Han var gift med Bodil Michaelsdatter.

En søn Hans Pedersen Top er født 18/4 1662 i Nakskov og var købmand.

Hans søn Peder Hansen Top var købmand i Nakskov og født 6/3 1695 og død 20/6 1755. Han blev i 1719 gift med Cathrine Sophie, en datter af Købmand Marcus Diderichsen.

En søn hertil er Hans Pedersen Top, født 24/6 1720 og død 19/11 1776. Han var etatsråd, deputeret i Admiralitets- og Commersariats Collegiet.

En anden søn er Didrich Top, født 23/10 1723 og død 20/2 1796 i Slagelse. Han var sognepræst i 26 år og provst i 12 år i Sct. Mikkels Kirke i Slagelse. Han blev 23/7 1761 gift med Ane Cathrine Eleonora Dorothea Henrichsen, født 14/10 1744, datter af Augustinus Henrichsen, præst til Riese på Ærø.

Deres 2 døtre: Henriette Top, født 23/10 1762 og Maria Dorothea Top, født 9/12 1764.

En søn Christian Ulrich Top, født 14/10 1775 i Sct. Mikkel, Slagelse, var økonom på Herlufsholm Skole. Han var gift med Caroline Sophie Slott indtil han døde 7/2 1814 i Herlufsholm.

De fik en datter: Ane Sophie Dorothea Top, født 2/8 1807 i Karlebo   sogn. Hun blev gift med Købmand Ernst August Frederik Mielche, der er født 1800 i Heiligenhafen.

Dette er hvad jeg ved, jeg ved ikke om det overhovedet har relevans.

Mvh Henrik
Hilsen
Henrik Slott Hansen

Karin Andersen

Hej på tråden :)

regelsen skrev:

"Jacob Bertelsen Tandrup får bev.. Han afstår farveriet til sin svend Erik Bendtsen. 1714 får rådmand Tycho Christensen i Haderslev kgl. priv. mod at skaffe Bendtsen et farveri andetsteds, dels gennem sin svoger rådmand Kaj Klinge i Kbh., at virke for, at Tamdrup fik et præsteembede. (han var også teolog). - blev 1721 præst på St. Thomas & døde det følgende år"

om navnet er Tandrup eller Tamdrup ved jeg ikke, men jeg faldt over dette skifte. Jeg har ingen anelse om det evt. kan bruges til noget, men Hans er også farver.

Aurelia Clemons:
Jens Andersen Kiaer kiob. & handelsmd        11 Jan 1729    pg 741 II
2. WIFE:   Ingebore Giodesdr ( Ingeborg Giodesdr )
CH:      Gioder Jensen Kiaer      3 or 4   (Gioder Jensen )
         Mette Kirstine Jensdtr Kiaer      1? or 2?  (gd: Hans Tamdrop farver - for both)
1. WIFE: Karen Alexandersdr Berg (?dod - 6 Nov 1723)
CH:      Giedske Elisabeth Jensdtr Kiaer   14 or 15  (gd: Borge Nicolaj Aastesen)
         Karen Jensdtr Kiaer               12 or 13  (gd: Mikkel Pedersen Bager)
         Anders Jensen Kiaer               10 or 11  (gd: Peder Sorensen )
         Ane Marie Jensdtr Kiaer  8 or 9   (gd: Lars Pedersen pottemager)
         Ane Elisabeth Jensdtr Kiaer 7 or 8(gd: Jorgen Christophersen skoemager)
         Karen Berg Jensdtr Kiaer          6 or 7   (gd: Hans Ditzel kiobmand)
1. WIFE. REL:  Hans Tamdrup farver & Henrich Johansen handelsmand
MODER:   Dorethea Brandt enke = afg. Anders Christensen Kiaer i Farslov
SIS:     Else Kiaer
wgd: Niels Krag kiobmand
[Holbaek Byfoged; Bk 6 1718-1735; film 49314]

Er der nogen der evt. skulle have set Top som Toppel?

Med venlig hilsen :)

Karin
Rhode-listen. ca. 650 personer findes under "Slægtshistorier" https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,118658.0.html

Peter Kyhl

Hej alle på tråden især Elizabeth.

Jeg har tænkt på at starte en tråd om slægten Top, hvor vi kan diskutere slægten. Jeg har kigget en del på Peder Jacobsen Tops hustru Bodil Michelsdatters aner, som jeg vil lægge i tråden. Jeg skal lige samle oplysningerne.

Jeg har stadigvæk ikke fundet forklaringen på dette mærkelige skifte:

58 Jørgen Pedersen Thonbo, købmand i Horsens. 23.1.1693, fol.539.
E: Inger Jørgensdatter. LV: Jens Rasmussen Tyrsted i Horsens. A:
1) 1 broderlod til
a Anders Jensen Thonbo
b en søsterdatter Bodil Jørgensdatter, der har arv efter far Jørgen Hansen
2) 1 søsterlod til [halv]søster [Bodil Mikkelsdatter, død, var g.m. Peder Jacobsen, major i Vester Karleby på Lolland]. 3B:
a Bent Pedersen Top, præst i Kerteminde på Fyn
b Jacob Pedersen Top, præst i Købelev på Lolland
c Maren Pedersdatter Top i Nakskov.
(Sml. lbnr.150).


Bodil Michelsdatter var stadig levende i 1693 og havde ikke en halvbroder ved navn Jørgen Pedersen. Hun havde 2 havlsøstre Magdalene Sibylla Pedersdatter og Maren Pedersdatter.

Mvh. Peter

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Karin og Henrik

Tak for de oplysninger I har lagt ind på tråden.

I øjeblikket prøver jeg at samle oplysninger om visse grene i min slægt fra 9 til 12 generation i mere overskuelige former - og prøver at finde så meget jeg kan om dem. Så for tiden drejer det sig om slægterne Topp, Bahnsen, Thestrup, Zeuthen som alle er aner af min Engberg gren.

Hvad i lagde ind har helt sikkert interesse da jeg for hver ane også prøver at finde alle de andre børn og disses ægtefæller, og hvis jeg kan kommer børnebørnene tit med. Og det er netop den del af forskningen jeg er i gang med.

Og i dette tilfælde faldt jeres info jo i den kategori - så det bliver nu sat på plads sammen med det jeg havde. Navnet på Peder Christian Topp hustru havde jeg ikke,  og selvom jeg selvfølgelig godt kender Major Peder Jacobsen Topp - så er jeg ikke nået frem til hans børn endnu.  

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont (USA)



Elizabeth Høilund Buffet

Hej Peter

Selv om der stadig findes den lange diskussion om Topp'erne på det gamle Forum, så ser jeg det gerne taget op igen her i det nye -

Håber der er andre der er interesserede for det er ikke overvældende hvad jeg kan komme med

Mange hilsener fra Elizabeth

Regelsen

Hej

Rettelse: Jacob Bertelsen Tandrup = Jacob Bertelsen Tamdrup, søn af en farver i Slagelse.
Venlig hilsen
regelsen

Anders M. Petersen

Som følge af denne tråd (http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,37431) melder jeg mig ind i denne tråd.

Jeg er efterkommer af Jørgen Topp, født 1788-1789 som søn af Henrik Paulin Topp. Jørgen Topp var skrædder i Viborg fra senest 1812 og frem til sin død 4. april 1838.

Min slægt går via Jørgen Topps søn, urmager Daniel Andreas Topp, født 21. maj 1816 i Viborg og død sammesteds 3. jan. 1905. Jeg har 8 børn født af Jørgen Topp og hustru Ane Danielsdatter Bojesen/Boiesen samt 7 børn født af Daniel Andreas Topp og hustru Christine Cecilie Haubach/Hauerbak. Jeg deler gerne informationer om disse.

Nu mangler jeg så bare at finde ud af hvor og hvornår Jørgen Topp blev født...

Med venlig hilsen
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Lise Østerberg Bahr

#20
Hej.


Jeg er også interesseret i denne slægt, idet de falder sammen med min ane fra Flensburg, der grundlagde en Tapetvarefabrik i Flensburg / sammenholdt med oplysninger om Farveriet på egnen (Samarbejde/ejerskab o.l.) Hajstrupgaard ?

Anne Morgensen skrev omkring denne:
"Uhrmager David Fog og hans kone Ane (Abildgaard mener jeg... kan det passe) ??? Hun hedder MARIE - se"

osv.

Nederst skriver Anne Mortensen:
"Det er moderen der hedder Ane - måske søstre ??
Om det er Schrøder eller Skrøder er vel lige korrekt afhængig af hvem og hvor det er blevet opfattet og nedskrevet".

Heri er jeg enig - mvh Lise !
I.Ø. BAHNSEN har grene i BAHR også - så mon ikke "vi" er på rette spor ??

Jeg fik aldrig verificeret Peter Østerberg 5 år plejebarn hos David Fog 42 år i 1834 og hustruen Marie Fog født Schrøder 28 år i 1834. De boede Westergade 393, Nørlyng, Viborg - men går ud fra, at han er min ane.


HJÆLP HERTIL BEDES (mange tak for de som vil) - hvis jeg skal have samlet min "Østerberg" slægt - inden jeg helt dropper den - (se Per Schrøders kæmpestore slægtsforskning på området) - som jeg ikke ved hvem viderefører - ingen respons på min tidl. forespørgsel her i forum!

Daniel Andreas TOPP var læredreng her, andre logerende var:
Hans Helmuth Jensen.
Niels de Sehested
Rudolph Jermiin
Else Marie Holtegaard

HVAD med ÅGAARD/Aagaard navnet - som tit forbindes  med Zeuten ? Hvem kender noget til dette, idet jeg OFTE støder på det i min søgning ?


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr



Peter Berényi

Har skrivet og söger disse personer inden, men vil dog pröve igen....Jeg söger efter en Mattias Toppel, han var i Södringgård, Estruplund i 1694 hvor han var gift med en Johanna Villadsdotter. Ligesom i 1698, hvor der hedder nu Södringholm! Forpagter på Södringholm i 1705 og  i 1711 var han forvaltere på Lövenholm. Deres sön; Peter von Sprechelsen Toppel, död som små.

Har I noget om disse personer?

Venlig hilsen
Peter

Rode, Rohde, Rhode, Roede, Rhodius m.v. - http://www.roderne.n.nu/

Anne Ravnskjær

#22
Hej Elizabeth

"Dorotea Elisabeth Bahnsen f ca 1699 i Haderslev af Johan Bahnsen og Anna Sofie Klinge"

Er du interesseret i lidt stof om Anna Sofie Klinges familie?
Dorothea Elisabeth Bahnsen må være opkaldt efter hendes moster Dorothea Elisabeth Klinge, der var gift med Johannes Jørgensen Monrad 1647-1725 præst i Åstrup v. Haderslev.


mvh

Anne

P.S. Det fylder 4-5 sider så det er nok bedst med en mail.

Elizabeth Høilund Buffet

Hi Anne

Du må undskylde det varede så længe inden jeg reagerede på dit svar - men jeg er lige kommet tilbage fra en Danmarkstur - dog uden nogen som helst tid til at gå på arkiver. Desværre

Vi nåede dog lige at besøge Haderslev Domkirke hvor vi fik set epitatet af Heinrich Bahnsen og hans hustru.

Så du kan tro at jeg er meget interesseret i at få hvad du har om Anne Sophie Klinges famile - og som de selv er inde på så er en mail helt i orden.

Mange hilsener her fra Vermont

Elizabeth

Anne Ravnskjær

Jeg har overset din besked. Jeg prøver at sende en fil

Anne

Elizabeth Høilund Buffet

Hi Anne

Jeg glæder mig til at høre fra dig - og se hvad du har

Hilsen Elizabeth i Vermont

Anne Ravnskjær


Elizabeth Høilund Buffet

Hej Anne

Tusind tak for det tilsendte materiale om Klingeslægten - det gik fint igennem.

Nu skal jeg have set nærmere på det de nærmeste par dage, men det ser ud til af fylde en del huller

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont.

Lise Østerberg Bahr

#28
Hej

Trækkes frem pga. flere TOP TOPP spm. d.d.

Jeg mener også at jeg burde kunne se de andre ting der fremkommer, idet der er BOfællesskab i Viborg !

ad.: BAHNSEN findes ligeledes på

www.ADELBY.com og slægterne Topp og Bahnsen, Klinge m.fl.....også på www.hammerweb.dk

Mvh
Lise østerberg Bahr

Elizabeth Høilund Buffet

Hej til alle på denne tråd

Der er dukket endnu en Henrik Top op - og jeg ville meget gerne prøve at finde ud af hvor han muligvis kunne hører til i Top/Topp slægten.

I Søndersø Kirkebog findes der i en Henrik Top som får en datter Kirstine - døbt Apr 1771,
en søn Laurits døbt Marts 1773 - og en søn Niels døbt October 1774

Er der nogen af jer der har kendslab til ham

Mange hilsener fra Elizabeth i Vermont