Søger Ane Christiansdatter Tranum født ca. 1764. Thisted eller Hjørring

Startet af Kim Gade, 11 Mar 2012 - 03:38

Forrige emne - Næste emne

Kim Gade

Jeg søger forfædrene til ovennævnte. Her er, hvad jeg ved om hende.

FT-1801 bor hun i Jørsby på Mors og hedder Anna Tranum 36 år (født ca. 1765)

FT-1834 bor hun i Lild sogn og hedder Anne Christensdatter 70 år (født ca, 1764)

Hun er ikke fundet i 1787.

Hun dør 1835. her hedder hun Ane Christensdatter og opgives til 74 år. Altså 4 år ældre end i tællingen året før (Lild kirkebog 1814-44 opslag 191)

Viet i Tved kirke 28. November 1792 (Tved kirkebog 1781-1814 opslag 65). Her hedder hun Ane Tranum. Udover hendes og brudgommens navn er intet andet nævnt.

Hun findes på FS. Her er hun angivet til at være født i Tved i 1764. Men jeg finder ingen Ane født i Tved 1764 +/- 4 år. Har så ledt i Tranum sogn, i Hjørring amt (iflg. Krabsen findes der kun dette ene Tranum i landet). Her er 1767 født en Anne Christensdatter. Intet tyder på, at det er hende.

Ved ingen af hendes børns dåb dukker navnene Christiansen, Christiansdatter eller Tranum op. Navnet Christiansdatter har jeg kun fra FS. Hendes far kan ligesåvel hede Christen.

Kender nogen hende eller ved, hvordan jeg kommer videre i jagten på hendes forfædre?

Her følger så FS-opslag samt folketællinger


Ane Christiansdatter TRANUM (AFN: 1FFX-QLM)   Pedigree
   Sex:    F   Family
      
Event(s)
    Birth:    Abt 1764   
<Tved, Tved, Orum, Denmark>   
    Death:    2 Jun 1835   
Norklit, Lild, Thisted, Denmark   
    Burial:    12 Jun 1835   
Lild, Lild, Thisted, Denmark   
Parents
Marriage(s)
Spouse:    Hans Jorgensen MYGIND (AFN: 1FFX-QKF)   Family
Marriage:    29 Nov 1792   
Tved, Tved, Orum, Denmark

Thisted, Morsø Nørre, Jørsby, Jordsbye, , 20, FT-1801, B5081


Navn:                                      Alder:         Civilstand:      Stilling i husstanden:                                               Erhverv:   
Hans Mygind                     42         Gift                      Mand                                                                               Fuldmægtig hos strandcommissionairen ved Vester hav   
Anna Tranum                     36         Gift                      Hans kone [Hans Mygind]      
Niels Christian Mygind       8         Ugift                      Deres børn [Hans Mygind, Anna Tranum]      
Anna Marie Mygind       6         Ugift                      Deres børn [Hans Mygind, Anna Tranum]      
Stig Jørgen Mygind       4         Ugift                Deres børn [Hans Mygind, Anna Tranum]      
Mads Ilum Mygind       2         Ugift                      Deres børn [Hans Mygind, Anna Tranum]

Thisted, Vester Han, Lild, Nørklit bÿe, En gaard, 3, FT 1834, A7280


Navn:                                    Alder:   Civilstand:   Erhverv:   
Jørgen Mÿgind                   38   Ugift      Gaardmand og kongelig toldbetjent.   
Anne Christensdatter   70   Enke      Hans moder, opholdes af ham.   
Anne Marie Mÿgind   40   Ugift      Hans søster, tjenestepige.   
Dorthe Mÿgind                   28   Ugift      Hans søster, vanvittig opholdes af ham.   
Peder Ilum Mÿgind   70   Ugift      Vanvittig og blind, almisselem fra Ræhr sogn.   
Mvh.
Kim Gade

Kim Gade

UPS sorry. Forkert forum. Måske man kan bevæge en administrator til at flytte tråden.
Mvh.
Kim Gade