Karen Kristine Thomsen, f. 14. september 1900

Startet af Karen Graabæk Møller, 21 Mar 2012 - 21:25

Forrige emne - Næste emne

Karen Graabæk Møller

Hejsa

Sidder og kigger sogne igennem for at finde ovenstående, som er mor til en af min amerikanske slægtninge.

Jeg er så absolut ikke ude efter at I alle nu skal kigge sogne igennem, men jeg tænkte jeg lige ville sikre mig, at der ikke findes nogen derude, der kan gøre mit arbejde lettere.

Mine oplysninger om Karen er meget sparsomme, da hun dør 1932, kun 2 år efter min slægtnings fødsel. Hun er født i det "nordlige" Danmark .. som jo kan være hvor som helst nord for Gudenåen i amerikanske øjne.

Hendes forældre er Thomas Thomsen og Kristine Madsen.

Jeg har også en mulig vielsesdato, 17/4-1925, men har fået oplyst at den skulle være foregået i Århus. Jeg kan ikke finde den i Hasle herred. Hun bliver gift med Peter Harpeth Thørning Poulsen, født i Tim sogn (ham er der styr på, bortset fra vielsen).

Så hvis du tilfældigvis ved noget om Karen, vil jeg gevaldigt gerne høre om det!  :)

Hilsen
Karen G. Møller

Jane Stiller

Hej Karen

Jeg har selv aner "Nordenfjords" med efternavnet Thomsen. Dog er Karen Kristine ikke lige en af dem, men prøv at se i Sæby, Hjørring amt og deromkring, der stammer mine fra og både navnet Thomas og Kristine forekommer mange gange i min del af slægten.

Mvh
Jane

Ellen Marie Kaae

Har du prøvet, om du kan finde Karen Kirstine og hendes ægtefælle i Ft 1930 i det sogn, hvor din amerikanske slægtning er født?

I FT 1930 kan man normalt finde både fødselsdag og fødested
Venlig hilsen

Ellen Marie Kaae

Karen Graabæk Møller

Hej!

Jane, Sæby skulle været kigget - er startet med Skagen og arbejder mig nedad .. men nu er det vist slut for i dag!

Ellen, jeg har tænkt på det, måske skulle jeg op-prioritere det. Men står der også sognenavn/by i de amerikanske folketællinger - for det er desværre dér vi er. Det burde jeg have skrevet!

Hilsen
Karen

Nurhanne Reckweg


AO, Ålborg, Års, Års, 1898-1901, opslag 69, nr. 24
Med venlig hilsen,
Nurhanne Reckweg
Kuala Lumpur, Malaysia

"Inquiring minds want to know."

Karen Graabæk Møller

Hej Nurhanne

Det ser jo ganske rigtigt ud! Har navnene på to brødre, så nu vil jeg lige efterforske lidt.

Foreløbigt tak!

Karen