Hvem har efterslægt t.Pehr Olsson Ôsterberg,26.9.1838 GENARP, Sverige-3 hustruer

Startet af Lise Østerberg Bahr, 26 Mar 2012 - 11:00

Forrige emne - Næste emne

Lise Østerberg Bahr

Hans vej gik via TYSKLAND til Sverige og han ville gerne havet været til USA også, men endte i RINGKØBING.


På websiden - Natasha slaegt.dk findes disse med flere hustruer  og derfor også mange mange børn - En af disse kán være min ane - til Østerberg indgangsvinklen.

HJÆLP søges til hvillken - evt. fra en slægtsforsker Lars Österberg, Sverige, der vist har en sammenhængende anetavle.

Hvem kender til disse infos ?

En af døtrene har åbenbart haft et forhold til Kejser Vilhelm II, og fået et uægte barn med ham.

Jeg har kendskab til Villa Hügel hvor Hitler kom til møde og en Bahr slægt der var indgift med Bolen und Halbach slægt - Måske er det her "hunden" ligger begravet, men der er sikkert mange lignende "knudepunkter" på vejen.

Slægts- (hustru)-og navne:

Ana Andersdotter 8. nov. 1806 - 20 sept. 1884 - omkring 1838 gift med Ola Østerberg, der og så har været gift med Barbara Jacobsen.
Karna Velatsdottor
Anders Jönsson

Steder og navne:

AMALIENBORG slægten (Dronning Margrethe m.v.) og div. andre kongehuse - indgår i.ø. på anetavlen -

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Eva Morfiadakis

Volden@tiscali.dk

Kirsten Volden är släkt med Per Olsson Österberg. Det är hennes oldefar. Hon har kanske upplysningar.

Eva M
Eva M

Lise Østerberg Bahr

Hej Eva.


Jeg tror desværre ikke Kirsten kan kontaktes mere, jeg har forsøgt i et års tid, på hendes - til mig - tidligere fremsendte beskedder og e-mail-adresser.

Så jeg, der går i Per Schrøders fodspor, samt Kirsten Østerberg Voldens fodspor, - må have fat i nogle slægtsforskere, der har udredt, og fundet forbindelsesled, der kan komme mig til gavn, idet det ser ud til, at der i yderledene - er - og i nogle år, er kommet flere begivenheder/personer/slægtssammenfald - dvs. efterhånden  forbindelser, der mangler verifecerïng/bekræftelse - uddybning - men nogle er evt. fremkommet på baggrund af mine oplysninger og infos.

Der kan også være fejl og mangler på vejen.

Måske mangler SLÆGT OG DATA en meddelelselside omkring afgåede og evt. afdøde medlemmer ??

Jeg har tidligere haft god hjælp fra Oliver Rasmussen, som jeg desværre heller ikke kan kontakte mere.

Man får en lidt difus fornemmelse af FORAET når sådant sker, - et rigtigt internetfænomen - ingen beklagelse - vi er jo trods alt mennesker her på sitet.

God forårstirsdag - tak igen.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr


Keld Vinther

Hej Lise

Jeg er gift med en af hans efterkommere.
Men det er godt nok længe siden jeg har kigget i mine gemmer/notater, så har ikke det hele frisk i hukommelsen.

citat:
"Hans vej gik via TYSKLAND til Sverige og han ville gerne havet været til USA også, men endte i RINGKØBING." citat slut.

Pehr var smed på eller ved Brejninggaard, der i dag er en efterskole, og han boede i Brejning ved Spjald (ca. 20 km nord for Skjern).

citat:
"På websiden - Natasha slaegt.dk findes disse med flere hustruer  og derfor også mange mange børn - En af disse kán være min ane - til Østerberg indgangsvinklen.

HJÆLP søges til hvillken"
citat slut.

Hvem menes med begrebet "disse med flere hustuer" ?

Du er velkommen til at kontakte mig direkte for uddybning og flere oplysninger i det omfang jeg har nogle du kan bruge. Tlf.: 9735 3419, bedst efter 19:30 ...


mvh
Keld Vinther



Lise Østerberg Bahr

Hej Keld Vinther.

Jeg er sikker på at det er via jeres Østerberg - slægt, at man i min Østerberg slægt kan finde samme rødder.

jeg har hørt mange forskellige versioner af histortien om, hvorfra navnet Østerberg stammer. Østerbier, (Østerjerg) Østergaard - en gård osv.

I den forbindelse et spm.:
HAR I ABILDGAARD SCHRØDE, (urmager David Fog, Viborg) FOG og evt. HJORT aner fra Viborg ?
Gamle Dis forum spm - slægtsforskning også af nu afdøde Per Schrøder i den anledning - Dis Forum.

Jo, for vores aner via Mecklenburg (Vorpommern) evt. Sverige - og Flensburg m.v. - til USA m.m. - se TULIPANHUSET, DRAGØR, malerinden der udstillede bl.a. på Charlottenborg - fr. Emma Grubb og fr.musik- og spillelærerinde Anna Bahr  med NISSEN slægt via Flensburg -

(Fr. Grubb og fr. Bahr var veninder men jeg tror de længere ude har været i fam. med hinanden - evt. via Sverige,) - de oprettede en FOND (der er nedlagt for et par år siden af Civilretsdirektoratet/Civilstyrelsen - og huset solgt - ZYTFENSGADE, Dragør, tæt på strandlinien, (det yderste af de gule små rækkehuse i Dragør, og med udsigt til vandet/havnen) og deres forbindelser i kunst- og kulturkredse her i DK og udlandet - og vores slægtstavle med den gående BJØRN - deraf navnet Bahr/Bähr/Behr, nee Bahr, de Behr - samme slægt, og slægtsbogen.

Bogen: En anden version skrevet af 2 journalister/forfattere i USA - Titel:

100 years with the Bahr family -

Indgifte i min Østerberg Bahr slægt:
Zepelin, Walsleben, Fehring, Böhl, Hinselmann - Tyskland.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr
ilha@sol.dk

Eva Morfiadakis


Lars Österberg som du nämner tillhör nog inte samma släkt Österberg som Per från Skåne. Det finns flera släkter Österberg. Hantverkare tog namn som Österberg och Västerberg. Man bara anmälde till prästen att man ville ha ett visst namn.
De enda som man verkligen vet är samma släkt är nog bara adelssläkterna.

Eva M
Eva M


Lise Østerberg Bahr

Tak Anne- for oplysninger.

Det er da trist at se - det er jeg ked af for Kirsten - som jeg jo tidligere har kommunikeret med, (så var det derfor jeg ikke hørte fra hende).

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Keld Vinther

Citat fra: Lise Østerberg Bahr Dato 27 Mar 2012 - 11:54

I den forbindelse et spm.:
HAR I ABILDGAARD SCHRØDE, (urmager David Fog, Viborg) FOG og evt. HJORT aner fra Viborg ?
Gamle Dis forum spm - slægtsforskning også af nu afdøde Per Schrøder i den anledning - Dis Forum.

Kender ikke noget til dem du her spørger til i forbindelse med Pehr Ohlsson Østerberg.
Har ikke i nævneværdig grad dyrket efterslægten bredt, indtil nu kun den nære familie/slægt.

Jeg må hjem og kigge i gemmerne hvad angår Pehrs forældre, som jeg har lidt (usikkert) om ud fra oplysninger på mikrokort fra mormonarkivet i USA ...

mvh Keld

Lise Østerberg Bahr

#10
Tak Keld Vinther - og tak Eva - for infos til mig :)

Det ville være rart, om der måske dukkede noget af det nye op, der er fremkommet efter 2008.


Sjovt nok, har der været mindst een Winter/Vinther i billedet hos Østerberg slægtens aner,  i Adelgade 249, København nu - K, (nær Store Kongensgade og Bredgade) hvor der var et par vidner, bl.a.  I. C. Winter var vidne ved et bryllup - Johan Peter Egvad Østerberg, (fra Nørlyng ved Viborg,(plejebarn af Schrøder og urmager David FOG) -Peter Ø - giftede sig med Michaeline/Miculine Hjort/Hjorth).


Min oldemor fik i.ø. hendes navn MICHAELINE /Miculines - navn mellem sine fornavne: Nemlig:
Elisabeth MICHAELINE Østerberg.


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Lise Østerberg Bahr

#11
Jeg fik vist ikke den sidste rettelse med:

på adressen:

København, Staden, Klerkegade, no 17 B, Forhus, 423 A, 184, FT - 1880, D3904 finder vi Niels´forældre:

Peter Vilhelm Charlsen 36, Gift Snedkermester Emdrup, Kjøbenhavn
hans hustru
Miculine Charlsen 42, Gift husmoder Kjøbenhavn - så hun må altså være i 2. ægteskab - mon ikke ?
hendes andre ØSTERBERG børn:
ANNA SOPHIE ØSTERBERG, 19 år, ugift hendes datter Kjøbenhavn
HER HAR VI SÅ MIN ANE:
NIELS ANDRÉ ØSTERBERG, 24 år ugift ,hendes søn, Kjøbenhavn (min ane)
MARIE JOHANNE ØSTERBERG, 9 år ugift hendes datter.

Endvidere følgende personer:
Jørgen Berg, 24 år Ugift Logerende, Christiansund.
og
Søren Olsen 39 år gift, Pakhusarbejder, Store Ladager, Roskilde Amt.
Karen Sophie Olsen 33 år gift (hans hustru) Husmoder, Menstrup, Præstø Amt.
Bertha Sophie Olsen, 5 år ugift Datter, Kjøbenhavn.

Måske har nogen af jer kendskab til BERG, Østerberg, CHARLSEN og OLSENS indbyrdes slægtsskabsforhold fra Menstrup egnen, Præstø og Roskilde ?

Lise Østerberg Bahr

Godmorgen.

Disse rykkes lidt frem, da jeg ser på disse data i anden relation .

Med venlig hilsen
Lise Østerberg BAHR

Lise Østerberg Bahr

Hej (Keld Vinther) bl.a.



Nu har jeg flere indgangsvinkler, men de er nutidige, så jeg kan ikke skrive dem her.

Har du noget nyt - eller vil du evt. kontakte mig på ilha@sol.dk ?

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr