Familien fra Halland - hvad blev der af dem?

Startet af Pernille, 07 Jul 2012 - 22:52

Forrige emne - Næste emne

Pernille

Min oldemor Josefina emigrerede fra Kvibille (Halland län) i Sverige til Danmark i 1888. Hende har jeg godt styr på. Til gengæld kunne jeg godt tænke mig at finde ud af, hvad der skete med hendes forældre og søskende derefter. Håber der er nogen her, der kan hjælpe mig videre!

Forældrene var:
Bengt Otto Magnusson, født 28. juni 1836 i Kvibille, Halland
Anna Sara Johannsdotter, født 16. juni 1834 i Östra Kvarnaryd, Jönköping.
De blev gift den 30. December 1866 i Halmstad og flyttede siden til Kvibille, hvor deres seks børn blev født.
Hvornår forældrene?

Deres seks børn var:
Malin Kristina Bengtsdotter, født 22. august 1867
Adolfina Bengtsdotter, født 22. oktober 1869
Josefina Bengtsdotter, født 3. februar 1872 - min oldemor
Augusta Bengtsdotter, født 3. juni 1874
Johan Anders Bengtsson, født 27. april 1876
Severin Bengtsson, født 2. maj 1878

Jeg ved fra DDA at Adolfina og Johan Anders også tog arbejdsophold sig i Danmark, men det ser ud til at begge med tiden tog hinsidan igen.
Det ville være spændende at finde ud af, hvad der blev af dem og de øvrige søskende...
Mvh
Pernille J Petersen

Eva Morfiadakis

Hej!

Du kan teckna ett 3-timmars abonnemang på svar.ra.se
Det kostar 50 dkr.
Tyvärr har jag inte själv tillgång till de svenska kyrkböckerna.

Eva M
Eva M

Pernille

Tusind tack Eva! Det er jo en sand guldgrube!
Jeg har tidligere købt kirkebøgerne for Kvibille sogn på CD, men de rækker 'kun' frem til 1894.
Her er der jo meget mere - kirkebøger frem til 1940'erne, gårdsregister, folketællinger og meget, meget mere.

Jeg har tegnet et måneds-abonnement - med alle de mange kilder der er, tænkte jeg at tre timer ikke ville række  ;) Det koster ikke meget mere end tre timer alligevel, og så kan jeg i ro og mag udforske de forskellige slægtninges videre skæbne.

Jeg har allerede fundet en del, kun Malin og Adolfina volder fortsat problemer. Men med slægtsforskning er man jo vant til udfordringer. Det skal kun blive spændende at lede og se, hvad der dukker op.

Nu tænker jeg at du allerede har godt styr på din slægt. Men skulle du have brug for et opslag eller to, slår jeg gerne noget op for dig nu, jeg har adgangen alligevel.

Mvh,
Pernille
Mvh
Pernille J Petersen