Landsarkiv for Fyn,Odense. Konfirmation

Startet af Anne Larsen, 29 Okt 2012 - 13:40

Forrige emne - Næste emne

Anne Larsen

Hej :)

Er der en der vil hjælpe mig med en konfirmation.

Det er på Odense landsarkiv.
Det drejer sig om Conny Christiansen, f.d.23 dec. 1934. Året for konfirmationen 1948 bor familien på Store Glasvej 50 i Odense. Jeg ved ikke om det er Sankt Knuds Kirke hun er konfirmeret i.
Jeg vil blive meget glad hvis der er en der vil se efter for mig.Det er min storesøster. Men er desværre død for mange år siden.

Venlig hilsen
Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Hans Poulsen



Hej Anne

Jeg håber, at der er én, der kan finde din storesøsters konfirmation for dig.

Måske vil det hjælpe dig at skrive indlægget i DIS-gruppen, *Hjælp til opslag".

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Thestrup-Bjørn

Nu ved jeg ikke, hvor langt du har interesse i at følge familien på f.eks. Store Glasvej 50 i Odense

- men på Rigsarkivet findes de originale folketællinger for 1950, 1960 og den sidste for 1970.

Disse skal du have speciel (og personlig) tilladelse til at se - andre må ikke gøre opslag deri for dig.
Tilladelse fås hurtigt og nemt direkte ved skranken - men folketællingerne skal du bestille i forvejen.


Faktisk er det en helt speciel oplevelse at se sine forældre (og sig selv) i en folketælling, så det kan varmt anbefales at gøre forsøget.
v.h. Thestrup-Bjørn, Sjælland
Medlem af DIS-Danmark siden 1994
Registreret bruger af Brother's Keeper siden 1998

Birgitte Fristrup

Hej
Så vidt jeg kan se er konfirmationer fra 1948 ikke lagt ind på arkivalier online.
Den eneste Odense kirkebog hvor jeg kunne finde konfirmerede fra 1848 var Odensen Fredens og der fandt jeg hende ikke - ved hurtig gennemgang.
Hilsen Birgitte
Venlig hilsen
Birgitte Fristrup
Fræer - Nordjylland

Inge Hedal

Hej
Jeg mener, at Store Glasvej hører til Hans Tausens kirke.
Mvh. Inge

Anne Larsen

Hej

Ja, selvfølgelig skal det om i hjælp til opslag.Der var jeg lige hurtig nok. :)

Ang. familien , flytter vi til Otterup i 1950.
Min søster var 13 år ældre end jeg.

Jeg flytter forespørgelsen

Tak til jer alle fire begge.

VH Anne
Venlig hilsen
Anne
Djursland

Inge Hedal

Hej Anne
Når du er født året før din søsters konfirmation, er hun formodentlig konfirmeret i den kirke, hvor du er døbt, nemlig i Hans Tausens.
Mvh. Inge