Ellis Island ?

Startet af Donald Gundersen, 07 Mar 2011 - 13:54

Forrige emne - Næste emne

Donald Gundersen

Hej er der nogen der kan hjælpe med at finde hvornår min mors onkel emigrerede til USA ,jeg mener det var i 1912 ,hans navn var Kristian Johannes Mølgaard ( født larsen )f. 21/6 1887 i Kvissel døbt i Aasted Hjørring amt, jeg ved at hans broder Adolf Peter Mølgaard emigrerede i 1913 fra Liverpool og ankom til USA d.15/5 1913 der stod i papirene at hans bestemmelses sted var Viborg S.D  , hans anden broder Frederik Vilhelm Mølgaard emigrerede i 1914 fra Christiansand i norge ankom til USA 9/5 1914 hans bestemmelses steed var også Viborg S.D. ! var der andre steder de kunne komme ind i USA ? siden jeg ikke kan finde ham , vi har kontakt til familierne der ovre , kristians datter vil gerne vide hvor når og hvordan han kom over .
På forhånd Tak.
Donald.

Birgitte Hansen

Hej Donald

Jeg har måske et bud, men den Christen Larsen jeg har fundet er rejst fra Tårs. Der står i passagerlisten, at hans mor hedder Caroline Larsen. Hvis det siger dig noget, så har jeg fundet ham.

Den Christen Larsen jeg har fundet er ankommet til New York 5. marts 1910 på skibet Lusitania.

Venlig hilsen

Birgitte Hansen

Line Thorngaard

Hej,

På ancestry har jeg fundet dette:

Christian Mølgaard, 22 år,
stiling: farmlabour,
ankommet til New York den 27. maj 1910 med "Mauretania",
sidste opholdssted i DK: Hedeaas pr. Kvissel
bestemmelsesstedet er  S.Dak. Viborg
fader: Peter Mølgaard, Hedeaas pr. Kvissel

Venlig hilsen
Line Thorngaard





Donald Gundersen

tusind tak for hjælpen til Birgitte og Line ! Det var Line der ramte plet.endnu en gang tak.
MVH
Donald.