efterkommere til 4 slægtninge emigreret til USA 1911-1914

Startet af Leif Thorsted, 07 Mar 2011 - 16:08

Forrige emne - Næste emne

Leif Thorsted

Jeg ... nyt DIS medlem ... søger evt. efterkommere til 4 slægtninge, som emigrerede til USA efter FT 1911, hvorfra jeg har deres navne, fødselsdatoer og sidste bopæl i Sønderby sogn/Baag herred/Odense amt, samt bekræftet fra adskillige kirkebogsopslag. Flere oplysninger har jeg desværre ikke bortset fra, at min nu afdøde far var med på samme FT 1911 som en 4 års knægt og han har berettet om sine to morbrødres og nærmeste families emigration til USA, så Landsarkivet for Fyn må vel have data for deres udrejse fra Danmark og forhåbentlig også hvortil i USA.
Jeg planlægger indenfor de næste 2-3 mdr. at skulle på læsesalen hos Landsarkivet for Fyn for at søge, men hører gerne tip fra mere erfarne DIS-medlemmer om anbefalet fremgangsmåde og om der mon findes andre kilder.
På forhånd tak.
Leif Thorsted

Mette R Francke

Hej.

Jeg søkte også etter min oldemors bror. Vi trodde han kanskje hadde emigret til Usa.
Jeg fant han på www.familysearch.org.
Du kan også prøve å søke på http://www.ellisisland.org/
                                            http://www.footnote.com/

Et annet tips er å legge inn slektstreet på www.geni.com. Er du heldig får du treff her ( noen som har lagt inn samme opplysninger som deg ).

Mette
Mette R Francke

Anne Mortensen

Læs om forum Hjælp Internationalt:
Denne forumgruppe er kun for medlemmer af DIS-Danmark. Her kan du få hjælp til opslag i DIS-Danmark-betalte databaser.
Måske du skulle skrivet dit indlæg der.

Eller skrive til:
Hjælp med opslag i Ancestry.com   « 1 2 ... 7 8 »  Rikke Fjordbak Ravn  227  3667 
se øverst i det blå felt i samme forum
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Rebecca Hansen

Jeg er enig med Mette
www.Ellisisland.org
www.familysearch.org
er god links.
www.Rootsweb.com er også en site du vil have nytte af at besøg.
Når du først finder hvortil de emigrede kan du check
www.genweb.org
og
www.findagrave.com
for videre information.

Problemet med ancestry.com er du ofte skal betale for at komme videre.

Sender du mig den information som du har vil jeg gerne give dig en hånd.
Evt. send mig din e-mail address og vi kan korrespond vider.
VH
Rebecca

Anne Mortensen

Hej Rebecca

Du skriver:
Problemet med ancestry.com er du ofte skal betale for at komme videre.


Det er jo derfor jeg henviser til Hjæp Internationalt da man som medlem gratis kan få hjælp i
ancestry.com via Rikke Fjordbak.

Og Leif Thorsted er medlem.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770