Tidsbestemmelse af foto

Startet af Poul Østergaard, 19 Mar 2011 - 17:38

Forrige emne - Næste emne

Poul Østergaard

Kan nogen hjælpe med tidsbestemmelse af vedhæftede foto?
Deres beklædning kan nok fortælle noget om tiden, for de som har en sådan viden.

Desuden: Er hun gravid? Og hvad er det for et emblem, som han har i knaphullet?

Mvh. Poul


[vedhæfting slettet af admin]

Niels Ole Dahl

#1
Sammenlignet med mine egne slægtsbilleder vil jeg skyde på et årstal omkring 1925 ,
emblemet kan jeg ikke se særligt godt , men kunne være et dannbrogsmærke , genforeningen med sønderjylland er jo 1920 , hvilken egn er vi på ?

Om hun er gravid kan jeg godt nok ikke udtale mig om  -)

Hvis du har lyst , kan du scanne billedet ind i minmum 300 dpi og gemme det som en tiff fil eller kan en jpeg fil også gøre det , så kan jeg bedre trække emblemet frem .
Send det til mig på min mail dno@ofir.dk
Med Venlig Hilsen
Niels Ole Dahl
Mail : nielsoledahl@gmail.com

Jytte Frank Dekov

Efter model af både brudekjole og slør må jeg give Niels Ole Dahl ret med hensyn til at det er fra tiden omkring 1925.

Venligst Jytte - 2770
m.v. h.  Jytte - 2770
http://frank-dekov.dk

Hans Poulsen



Hej Poul

Står der slet ikke noget på bagsiden af billedet - håndskrevet eller mere sandsynligt: En fotografs stempel med navn og adresse?

Der er da vist tale om et professionelt billede, eller tager jeg fejl?

Hvad med brudebuketten? Jeg kan ikke se, om der er én. Brugte man ikke brudebuketter i 1920'erne, hvis forslagene om tid ellers holder stik?

Gravid? Der må jeg henvise til Danmarks Statistik, som holder tjek på stort set alt. Jeg er sikker på, at de tør komme med et procenttal for eller imod.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Poul Østergaard

Tak for svarene.

Jeg ved desværre intet om billedet. Der står intet bagpå og jeg har ingen anelse om, hvem det er på billedet. Det lå blandt et familiemedlems andre billeder og adskiller sig i stil og "farve" (de andre er gulnede, fra ca. 1920-40).

Det er ikke nødvendigvis brudgommen, som er på billedet. Det kan være en broder, men vel ikke faderen? Den manglende brudebuket kan så skyldes, at det er et billede, som er taget inden de kørte til kirken (blot et forslag).

Hvis jeg skulle gætte, så måske et bryllup i oktober 1907, hvor bruden fødte en søn 1/2-1908. Men det stemmer jo ikke med forslaget omkring 1925. Hvis mit gæt passer, så kan billedet (på grund af min viden om familien) være taget på Godthåbsvej 123 på¨Frederiksberg den 27. oktober 1907. Men det er et gæt helt hen i vejret.

Jeg har lagt billedet som en tif-fil i 600 dpi på

    http://www.mediafire.com/?bnua7kc622590m3

Man skal desværre lige lukke en reklame eller to for at få fat i det. (Jeg håber at det går godt, det er kikset en gang, men så fortæl mig det venligst, så finder jeg på noget andet).

Mvh. Poul

Grethe Elten Mortensen

Hej

Jeg tror billedet er fra et sted i perioden 1920-1930 og med 90% chance for at bruden er gravid, hun forsøger at skjule det med armen. 1907 syntes jeg ikke det minder om, men man kan jo aldrig være sikker. Emblemet kan jeg ikke se.

Med venlig hilsen

Grethe Elten Mortensen