søger konfirmation

Startet af marianne damgaard, 30 Maj 2011 - 08:03

Forrige emne - Næste emne

marianne damgaard

Hej
jeg kan ikke finde en konfirmation på bare én af følgende personer.

Else kathrine Madsen f. 24-8-1903

Eskild Friedrich Madsen f. 18-7-1907

Anita Mathilde Elisabeth Madsen f. 7-6-1909

Petra Margarethe Sophie Damgaard f. 2-11-1911

Alle er født Åbenrå amt åbenrå sogn rise herred.
Forældre: Eskild Madsen og Christine Madsen(f. Hansen)
Petra er bogerlig viet d. 11-3-1932 i Åbenrå, og boede gammel kongevej 46 i Åbenrå
Med venlig Hilsen Marianne

Hans Poulsen



Hej Marianne

Prøv at følge de fire børns forældre i ft. 1906, 1911, 1921, 1925 og 1930.

Måske flyttede de en del rundt, og børnene kan være blevet konfirmeret i fire forekellige sogne ud over det ganske land.

Hvordan med Eskild og lægdsrullen?

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

marianne damgaard

Hej Hans
Det er ikke rigtigt lykkes mig at finde noget om forældrene, andet end ved børnenenes dåb. Så er kørt lidt fast. Ville jo være rart hvis jeg fandt en af børnenes konfirmation, da det så kunne være der stod lidt mere om data om forældrene.
MVH Marianne

Hans Poulsen

#3

Hej Marianne

Du bliver nok nødt til at indstille dig på at bruge timer, ja måske dage og uger, før du har et tilfredsstillende svar på dit spørgsmål.

Gentager: Lægdsrullen - Eskild, født 1907. Noget nyt dér?

Fik Petra børn efter 11.03.1932? Faddere?

Hvilket job havde Eskild Madsen? Ét, hvor man traditionelt flyttede en del: Læge, præst, militærmand etc.?

Døde de tre ældste børn som små?

Hvor blev forældrene, Eskild Madsen og Christine Hansen, født, døbt, konfirmeret og viet? Døde de i et af de berørte sogne? Hvornår?

Kun ved at arbejde flittigt og vedholdende med sin forskning kan og må man regne med et resultat af sine anstrengelser.

Venlig hilsen - og fat mod. Vi har alle til hobe været i samme situation som du.
Hans




Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

marianne damgaard

Hej Hans
Tak for dit svar!
Er du sød at sætte mig lidt ind i det med lædgsruller, da jeg er lidt ny i dette? hvor skal jeg finde disse og hvordan bruger man dem
MVH Marianne


bente lindhardt

Hvad hedder Petras ægtefælle og hvor bor han v ed ægteskabets indgåelse?

Hilsen
Bente Lindhardt

marianne damgaard

Hej Bente
Hendes Ægtefælle hedder Peter Martin Damgaard, der står hans opholdssted er frifelt.
Petra står til gammel kongevej 46 i åbenrå
mvh marianne

marianne damgaard

Hej igen Bente
Hvad vil du mene t det kan vise?
MVH Marianne

bente lindhardt

Hvis jeg ville lede efter evt børn, så ved, hvilket efternavn, som jeg kigge efter.

Hilsen
Bente

bente lindhardt

Jeg har fundet en datter  af ægteparret Petra og Peter Damgaard:

Vodder sogn, Tønder amt
bog 1929-1940 opslag 40

Hilsen
Bente Lindhardt

marianne damgaard

Hej Bente
Tak. Ja jeg faldt også over hende :-) ,jeg syntes bare det er træls med petras forældre.
MVH Marianne

Hans Poulsen



Hej Marianne

"..jeg syntes bare det er træls med petras forældre.."

Jeg synes bare, det er træls, at du ikke giver dig tid til at gå i dybden med familien, men negligerer det ene råd efter det andet.

Brug nogle uger og lidt fantasi på sagen. Læs et par bøger om slægtsforskning. Studér 50, 100 eller 200 indlæg fra andre slægtsforskere i de forskellige DIS-gruppern og se, hvilke råd der gives for at komme videre i komplicerede sager. Måske du kunne lære lidt af det.

Venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

marianne damgaard

Jeg sidder faktisk og kigger flere hundrede siden igennem for at komme videre her.Er kommet rigtigt langt med alt andet. Så tænkte om andre har en ide, spørger ikke andre om råd for at irritere dig, for er bestemt ikke min hensigt.
mvh Marianne

Hans Poulsen



Hej Marianne

"..spørger ikke andre om råd for at irritere dig..".

Sådan opfatter jeg det heller ikke - blot kender jeg fra mig selv, at jeg tit skal bruge meget, meget lang tid for at lede, analysere, forkaste, prøve noget andet etc. etc., før jeg finder det, jeg søger, og sker det ikke, da beder jeg om hjælp i DIS-gruperne.

Hav en god dag og venlig hilsen
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

bente lindhardt

FT 1930 opslag 32 for Hellevad sogn, Åbenrå amt finder du:

Anita Mathilde Elisabeth Madsen gift med
Jacob Hansen
de har sønnen Verner f. 11/4-1929 i Hellevad

desværre går kirkebogen for Hellevad kun til 1905

Hilsen
Bente Lindhardt

marianne damgaard

tusind tak
mvh marianne

marianne damgaard

Er svært at følge forældrene da folketælling ikke er de årstal fra åbenrå

Jytte Lorenzen

Hej Marianne, jeg ved ikke, om det stadig er aktuelt,men jeg forsker i samme slægt og kan fortælle at
Eskild Friederich Madsen er konfirmeret i Kliplev i 1921, Anita Mathilde Elisabeth Madsen er konfirmeret i Kliplev Kirke i 1923.

Mvh. Jytte Lorenzen

Jytte Lorenzen

Jeg har i øvrigt også lidt oplysninger om Petras farfars slægt, hvis du er interesseret. Mvh. Jytte