Marie Sørensen Ølgod, Ribe Nævnt i kirkebog men ikke i FT

Startet af Jens Ole Jensen, 18 Jun 2011 - 12:11

Forrige emne - Næste emne

Jens Ole Jensen

Jeg har en Marie Sørensen født 19/12 1839 i Lindknud sogn, Ribe Amt
Efter at have været ude at tjene giftede hun sig 3 gange i Ølgod sidst med Klemmen Povlsen 12/11 1885.
Og da hendes 2 sønner bliver gift i Ølgod 18/12 1894 og 6/6 1897 står der at deres stedfar Klemmen Povlsen fra Hedehusene var forlover.

Så til problemet: jeg kan ikke finde Klemmen Povlsen eller Marie Sørensen i FT fra 1890 og 1901 i Ølgod, Ribe.

I FT 1890 er Hedehusene i opslag 81-90.

Ligger Hedehusene kun i Ølgod eller strakte stedet sig over sognegrænse så jeg skal lede i en andet sogn?

Marie er dog nævnt i Ølgod i 1870 og 1880


Jeg har ledt efter Klemmen Povlsen og Marie Sørnsen død i Ølgod men kan ikke finde noget

Jens Ole Jensen, Aalborg

lotte Blond

Hej
Klemmen Poulsen er død i Grindsred sogn 1909 ops.228.
Marie Sørensen er død i Grindsted 1907 ops 243.
Mvh lotte Blond

Jens Ole Jensen

Tak for hjælp. Jens Ole

Håber stadig at der er nogen der kan finde ud af hvor de var i 1890 + 1901
I 1906 var de i Grindsted

1906   Ribe, Slags, Grindsted, Urup matr. no. 7d, 12, Opslag 40
Navn:   Alder:   Civilstand:      Erhverv
Klemmen Poulsen   1885 9/5   Gift   Husfader,    Agerbrug
Marie Poulsen   1839 19/12   Gift   Husmoder   
Kirstine Hansen   1867 5/6   Ugift   Barn   Husbestyrer
Henriette Marie Hansen   1897 28/12   -   Slægtning   

Carl Kofoed Christensen

Hej Jens Ole Jensen! Jeg har 65 efterkommere og 38 indgifte af Henriks efterslægt. Her er lidt om dem:
Hej Jens Ole Jensen! Klemmen Poulsen sælger stedet i Hedehusene (Ølgod sogn, Medum-Agersnap ejerlav), ind mod sogneskellet til Grindsted til en Andreas Jepsen i 1898, så da flytter familien nok til Lamborg i Grindsted sogn. De 3 sønner er alle med i Lamborg-vækkelsen, en åndelig vækkelse, som efterhånden blev med i Det Danske Missionsforbund. Mange af slægten er stadig trofaste med i den.
Henrik Hansens gravsten (1835 til 1881) står stadig på sin plads midt i en gang ca. 4 m nord for tårnet, altså Ølgod kirkes.
Adressen er Krusbjergvej 6a, 6870 Ølgod.

Jens Ole Jensen

Det var vel nok spændende at høre fra dig
Da Klemmen døde står der
1909 27de Marts Agersnap, Ølgod sogn, Øster Horne herred
Grindsted Kirkegaard, Grindsted sogn, Slaugs herred 1909 1 te April
Klemmen Poulsen.
Gaardbestyrer i Agersnap i Ølgod sogn.
Født i Vittarp i Aadum sogn 9de Maj 1855 søn af Huusmand Poul Andersen og hustru Kirsten ??
Første gang gift med Kirsten Jepsen. Anden gang med Marie Sørensen der døde 30de April 1907
Sidste fælles Bopæl Lamborg Grindsted sogn, 63 Aar

Var Klemmen Gårdbestyrer i Agersnap i 1909?
Efter at han boede i Gindsted i 1906

1901 kan jeg ikke finde Klemmen og Marie i Grindsted folketælling?
Jeg kan finde sønnen Jens Hansen der i 1901  men ikke Klemmen
SE http://www.lokalarkiverbillund.dk/fkt/Fkt%20Grindsted%201901.pdf

Jeg er meget interesseret i at høre mere om efterkommerne - Du må gerne skrive på min mail ruth-jensen(@)stofanet.dk fjern () Ruth og Jens Ole Jensen

Sønnen Hans Hansen fortæller i folketællingen af 1901 at han og hele hans familie tilhører Indre Mission
Flere af Hans Hansens efterkommere tilhører Missionsforbundet og Pinsebevægelsen.

Grethe Elten Mortensen


Lene Martens


Carl Kofoed Christensen

Tak for kvitteringen! Er du efterkommer af Henrik Hansen, kan du få alle mine data, men ellers kun de første slægtled. Jeg tror, han har været på besøg hos sine gamle naboer i Hedehusene, da manden med leen indhentede ham! Hilsen Carl.

Jens Ole Jensen

#8
Det er mit barnebarns slægt jeg roder lidt med
Min svigersøn er efterkommere efter Henrik Hansen og Marie Sørensens søn: Hans Hansen


Der står om Klemmen ved hans død: Gaardbestyrer i Agersnap i Ølgod sogn?


Jens Ole

Tak til Gerthe for linket 
Jeg har også fundet frem til det rigtige sted og også fundet en gravsten efter Klemmen Poulsens kone Marie Sørensen