Katolsk vielse

Startet af Annette Brodka, 29 Jun 2011 - 23:27

Forrige emne - Næste emne

Annette Brodka

Hvor finder jeg en katolsk vielse.
Min mands farmor og farfar kom fra Polen, hvornår ved jeg ikke præcist, men de blev gift i den katolske kirke i Slagelse d.29-10-1916 kirken hedder Vor Frue, oplysningen om vielsen har jeg fra KB Sorø amt, Bromme sogn 1926-1936 opslag 16, dåb af Knud Frederik Brodka. Børnene er døbt i katolske kirker, men er indført i kirkebøgerne, men hvor fører man vielserne, (og konfirmationerne)

Venlig hilsen
Annette Brodka

Erling Ciesielski

Hej Annette

Prøv at sende en forespørgsel til præsten.

Jeg selv har haft held med at sende en forespørgsel pr. mail til den katolske kirke i Vejle, vedrørende vielse af mine bedsteforældre samt dåb af deres børn.

Har du søgt i indvandrerhistoriske database?
Der kan du måske finde din mands bedsteforældre, og årstallet på hvornår de kom til Danmark.

Med venlig hilsen
Erling

Eva Morfiadakis

Efternavn:  Brodka Fornavn:  Johann Filipp
Erhverv:  Maskinarbejder Fødelokalitet:  Aversi
Føderegion:  Præstø Amt Fødeland:  Danmark
Fødselsår:  1934 I DK fra:  1934
Bopæl, lokalitet:  Teestrup Amt, region:  Sorø Amt
Lov af:  22 12 1953 Tillæg:  A
Løbenr:  20
Bemærkninger: Andrageren er født i 1934 i Aversi sogn under Præstø amt, som søn af polske forældre. Han har altid opholdt sig her i landet; fra 1937 har han boet i Teestrup kommune. Han er ugift. Andragerens moder har erhvervet dansk indfødsret ved Lov af 9. juni 1948,
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn:  Brodka Fornavn:  Knud Frederik
Erhverv:  Industriarbejder Fødelokalitet:  Bromme
Føderegion:  Sorø Amt Fødeland:  Danmark
Fødselsår:  1930 I DK fra:  1930
Bopæl, lokalitet:  Teestrup Amt, region:  Sorø Amt
Lov af:  07 06 1952 Tillæg:  A
Løbenr:  7
Bemærkninger: Søn af polske forældre. Har haft ophold i Sverige maj 1949-april 1951. Andragerens moder har under Løbe-Nr.? erhvervet dansk indfødsret ved lov af juni 1948.
--------------------------------------------------------------------------------
Efternavn:  Brodka Fornavn:  Marie
Erhverv:  Enke Fødelokalitet:  Kamienca
Fødeland:  Polen
Fødselsår:  1893 I DK fra:  1914
Bopæl, lokalitet:  Teestrup Amt, region:  Sorø Amt
Lov af:  09 06 1948 Tillæg:  B1
Løbenr:  12
Bemærkninger: født Chlipala. Har været gift med en Polsk Mand, der 1934 er afgaaet ved Døden; af Ægteskabet er der 7 Børn.

EvaM










Eva M

Eva Morfiadakis

I Aversi sogn, Præstö,  1921-1944 hittar du Jacety Brodkas död, opslag 74.

Eva M
Eva M

Annette Brodka

Tak skal i have.

Jeg vil prøve at maile til præsten, indvandredatabasen har jeg været inde på for længe, længe siden, men havde lige glemt den mulighed, det undrer mig, at det kun er moderen og de 2 yngste børn der står der. Tak for oplysningen om Aversie kirkebog, jeg havde ikke opdaget at den var blevet frigivet.

Venlig hilsen
Annette Brodka