Fødsel år 1774..svær tekst.

Startet af John Kristensen, 03 Okt 2011 - 23:47

Forrige emne - Næste emne

John Kristensen

Min 3xtip oldemor fødes 1774 +- 1 år i st brøndum. Tror hun står i kirkebogen her - Aalborg, Hellum, St. Brøndum. Opslag 9 eller 10.. Hendes fødenavn er/var Zidsel Frederichdr (frederichdatter) Da jeg ikke kan læse disse sider, kan jeg desværre ikke se hendes forældre. På forhånd tak.
Mvh John.

Anette Korsgaard

Hej John

Øverst på opslagene 9 og 10 står:
Trolovede og Copulerede i Brøndum Sogn 1772 - så det er vielserne vi læser her.
Og hun er jo sikkert ikke gift samme år hun blev født :-)

Fødslerne finder du på opslag 33 og frem. Jeg har kigget dem igennem og kan desværre ikke finde en Zidsel......den eneste jeg fandt med det navn er på opslag 35 og hendes far hedder Mikkel.

Jeg kan heller ikke finde hende i KB 1728-1772. Håber du finder hende - måske i et andet sogn? Find evt. hendes vielse, det kan give gode spor.
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

John Kristensen

 ;D Ja det er ikke på grund af den sene time jeg læser så dårligt... Zidsel optræder i folketælling og død med fødsel i St. Brøndum.. Zidsel blev gift med Bertel Pedersen.. i år ? jeg må igang igen.. Tak for din indsats.

Anette Korsgaard

OK - gift hvor? Hvilken FT? Hvis du da vil have mere indblanding fra mig:-)
Mange hilsner
Anette Korsgaard
Hjemmeside:Anettes.dk
DIS medl. 9481

John Kristensen

Zidsel blev gift Aalborg, Ulsted - kirkebog 1684-1808. opslag 406. giftemål den 30.11.1794
kunne være spændende hvis du eller andre finder mere om disse personer, da de er sidst kendte led tilbage. Hun dør i Ulsted 1836 den 22.04 (vist opslag 9) han dør i Ulsted 1830 08.04
mvh John

John Kristensen

Rettelse. Umiddelbart ser det ud til Zidsel ikke er født i St.Brøndum.. Da jeg åbenbart har været lidt for ivrig i min fortolkning af kirkebog.. Beklager meget.
Mvh John.
Her er en anden tråd om Zidsel Fr.. - http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,21373.0.html