Kegnæs Sogn, Als Sønder Herred, Sønderborg Amt:Fødte opslag 118 (Arkiv.online)

(1/1)

Karen Riis Jensen [7892]:
HJÆLP TIL TYDNING  af teksten for opslag 118 (arkivalier online) ønskes: Maria Carharina Duus, født den 6. juli 1835, døbt den 19. juli 1835.

Hvis nogen vil hjælpe med at tyde hele teksten, ville jeg blive glad!   Mvh  Karen Riis

Inger Buchard [192]:
Maria Cathrina Duus, en uægte Datter
af Kirstina Maria Peters (alias Stine
Nypøl, Johann Mortensen fraskilte Hu-
stru), nu til Leie siddende hos Boelsmand
Hans Christian Frost i Sønderbye. Til Fa-
der angives Andreas Christensen Duus
Parcelist i Grønmark. Fadderne: Ma-
ria Cathrina Svendsen i Fjelbye, Chri-
stian Mau i Sønderbyr og Maria Ca-
thrina Wolf paa Sadbjerg

Inger

Hans Chr. Baagøe [627]:
Hej

Jeg fik stort set også det samme ud af tydningen. Det er dog lidt vanskeligt at se, om det skal være Christian eller Christina. Da jeg fandt Maria Cathrina Duus for 2 år siden, læste jeg den nævnte fadder som Christina Skau. Ved et par søgninger på DDA, må det vist være Christian (Christiansen) Skau.

Til Karen:
Har du fundet ud af hvor og hvornår Maria Cathrina Duus døde, samt hvor det 4. barn er født?

Det er nemlig endnu ikke lykkedes mig at få hende koblet sammen med de øvrige personer i denne tælling:
Søren Kristian Kristensen   19-10-1867    Gift   husfader   fisker   Jegindø Sogn, Thisted Amt
Kristine Karoline Kristensen   12-11-1867    Gift   husmoder   husgerning   Karlby Sogn, Randers Amt
Martha Petrea Jensine Kristensen   06-01-1893    Ugift   barn      Grenaa Havn
Ole Kristian Kristensen   29-07-1898    Ugift   barn      Gammelsogn, Randers Amt
Anna Therese Kristensen   25-09-1900    Ugift   barn      Gammelsogn, Randers Amt
Marie Katrine Duus   06-07-1835    Enke   slægtning   af sognets fattighjælp   Ålsø Sogn, Randers Amt

Venlig hilsen
Hans Chr. Baagøe

Karen Riis Jensen [7892]:
God aften Hans Chr.!  Pga af renovering af vores ser jeg først din henvendelse nu;  min mand og jeg er lige begyndt på dette spændende emne: slægtsforskning, og vi har derfor endnu ikke så meget at berette om Maria Catharina Duus - gift Rasmussen - udover, at hun vist boede hos sin datter (min mands farmor) og dennes familie i Grenå, indtil de flyttede til Kbh. omkring 1911;  hun skulle så være blevet boende i Grenå sammen med et af sine børnebørn, der var under uddannelse.  Jeg kender pt ikke noget til de pågældende personer, du har nævnt, men jeg hører gerne nærmere fra dig ang. din interesse for MCD - vi ved endnu heller ikke, hvornår hun døde,  Håber, at høre nærmere.  Mvh Karen

Navigering

[0] Besked Indeks