Nyheder: Forum

spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Andet

Hjælp Søg

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: MyHeritage eller noget der minder om det.  (Læst 867 gange)
Betina Broen Kock
Medlem

Beskeder: 141

« Dato: Onsdag 18 01 2012, 20:12 »

Hejsa.
Jeg har et spørgsmål ang. slægtsprogrammer. For sagen er den, at jeg har MyHeritage som jeg er super glad for. Jeg har bare ikke pengene til at købe programet for så jeg kan lægge mere end de 250 personer ud. Det er ikke fordi jeg ikke vil betale, synes det er et fint tilbud med 44% i rabat de første 2 år, men derefter skal man altså betale ca 560 om året, og det er altså en tand for meget for mit budget.

Så jeg vil høre om der er nogen der kan fortælle om et program der minder så meget som muligt om MyHeritage :Smiley.

Hilsen Betina
Logget

Betina Broen Kock
Nordborg, Als Nørre Herred.

Forsker i min mors familie Olesen/Nielsen af Aalborg og omegn
og min fars familie Sørensen/Pedersen af Taars (Hjørring) og omegn
Leif Sommerdal
Medlem

Beskeder: 2.717

« Svar #1 Dato: Onsdag 18 01 2012, 20:50 »

Du har jo muligheden for at bruge det program, der hører med: FTB.

Hvis du vil undlade at offentliggøre dit stamtræ på nettet, har det jo præcis samme funktionalitet.
Fra FTB kan du jo eksportere en GEDCOM fil, som du kan lægge på andre slægtsforskningsbaser.

Du kan jo for eksempel oprette din egen side med webtrees, TGV, TNG eller lign.
Hvis du registrerer dig som medlem på www.ftb-forum.dk kan du finde et attraktivt tilbud til dit behov.

På den måde kan du beholde den funktion, som du kender i dag, samtidig med at du kan offentligøre dit slægtstræ

P.S. En premium plan med plads til 2500 individer kan du ved en 5 års plan få for ca 380 kr/år. Det er også mange penge - med enhver hobby koster jo penge. De fleste som spiller f.x. badminton betaler gladeligt ca 700 kr/år + udgifter til tøj, ketchere og fjerbolde
« Sidste ændring: Onsdag 18 01 2012, 20:57 af Leif Nielsen » Logget

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)

Ses også på http://ftb-forum.dk
Betina Broen Kock
Medlem

« Svar #2 Dato: Onsdag 18 01 2012, 21:19 »

Du har jo muligheden for at bruge det program, der hører med: FTB.

Hvis du vil undlade at offentliggøre dit stamtræ på nettet, har det jo præcis samme funktionalitet.
Fra FTB kan du jo eksportere en GEDCOM fil, som du kan lægge på andre slægtsforskningsbaser.

Du kan jo for eksempel oprette din egen side med webtrees, TGV, TNG eller lign.
Hvis du registrerer dig som medlem på www.ftb-forum.dk kan du finde et attraktivt tilbud til dit behov.

På den måde kan du beholde den funktion, som du kender i dag, samtidig med at du kan offentligøre dit slægtstræ

P.S. En premium plan med plads til 2500 individer kan du ved en 5 års plan få for ca 380 kr/år. Det er også mange penge - med enhver hobby koster jo penge. De fleste som spiller f.x. badminton betaler gladeligt ca 700 kr/år + udgifter til tøj, ketchere og fjerbolde

Tak for dit svar.

Kan jeg bruge mit log ind fra MyHeritage.com til ftb-forum.dk?

Vil det sige at hvis jeg fortsætter med at lægge ind i mit ftb på computeren har det så ikke nogen indvirkning når jeg "overstiger" de 250 personer bare jeg ikke lægger op??

Hilsen Betina
« Sidste ændring: Onsdag 18 01 2012, 21:26 af Betina Broen Kock » Logget

Betina Broen Kock

Leif Sommerdal
Medlem

« Svar #3 Dato: Onsdag 18 01 2012, 21:27 »

Hej Betina,

Jeg skal forøge at besvare dine spørgsmål.

• Ja - alle 5 år skal betales på en gang for at opnå de 30% rabat - der kommer dog jævnligt tilbud, der gør det endnu billigere - specielt omkring højtiderne
  • På ftb-forum.dk skal du registrere dig separat, men du kan selv vælge brugernavn/password, som jo godt kan være sammenfaldende med dit MyHeritage login. Der er dog ingen sammenhæng mellem dem
  • FTB har ingen begrænsninger overhovedet. Abonnementet vedrører kun online-siden. Så undgå at "Udgive" dit projekt, så kan du lægge lige så mange ind i dit slægtstræ som du vil

Vend endelig tilbage, hvis du har yderligere spørgsmål.
Du kan som sagt også få yderligere support på ftb-forum
Logget

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)

Betina Broen Kock
Medlem

« Svar #4 Dato: Onsdag 18 01 2012, 21:38 »

Tak for dit svar....

Har nu oprettet mig... Så må jeg bare lade være med at lægge mere op, ind til jeg har sparet penge nok sammen til at jeg kan betale for programmet....

Hilsen Betina
Logget

Betina Broen Kock

Leif Sommerdal
Medlem

« Svar #5 Dato: Onsdag 18 01 2012, 21:41 »

Programmet er gratis. Det kan du bare hente her http://www.myheritage.dk/hent-family-tree-builder og gå i gang med at bruge det.

Jeg har sendt dig en personlig besked på ftb-forum med reference til det omtalte tilbud
Logget

Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)

Betina Broen Kock
Medlem

« Svar #6 Dato: Onsdag 18 01 2012, 21:54 »

Hej Leif.

Programmet (ftb) har jeg på min computer, det jeg mente var ind til jeg havde sparet penge nok op til at kunne betale for online versionen  :Smiley

Har læst din besked og tusind tak.
Logget

Betina Broen Kock

Leif Sommerdal
Medlem

« Svar #7 Dato: Onsdag 18 01 2012, 21:55 »

Hej Betina,

Du siger bare til - og held og lykke med projektet