Hjælp til at finde et bryllyp i Trinitatis Sogn Kbh

Startet af Lasse Jensen, 07 Feb 2012 - 08:48

Forrige emne - Næste emne

Lasse Jensen

Hej,

Jeg står med et umiddelbart "let" problem - men så alligevel ikke.

Jeg vil gerne finde et bryllup mellem Jørgen Nielsen og Maren Nielsen, f. Olsen, det skulle være foregået i Trinitatis nordre sogn i år 1873 d. 17 februar. Jeg har vedhæftet et af deres børns dåbspapirer hvor det kan læses.

Men, men, men jeg kan simpelthen ikke finde det bryllup i hverken Trinitatis, Skt Paul, Vor Frue og guderene skal vide hvor mange andre sogne jeg er begyndt at lede igennem på må og få.

Igår havde jeg så en rigtig god oplevelse herinde, hvor jeg også blev en smule klogere på at tingene kan være gemt de underligste steder.

I det vedhæftede ark er det anden øverste linie (Inger Sophie ..... ) det drejer sig om.

Med håbet om hjælp

Lasse

[vedhæfting slettet af admin]

Anne Mortensen

Prøv her:

JORGEN NIELSEN Pedigree
  Male   Family
Event(s):
Birth: 
Christening: 
Death: 
Burial: 
Marriages:
  Spouse:  MAREN OLSEN  Family
  Marriage:  15 FEB 1874    Sankt Pauls Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

  Husband Age at Marriage:  24   
  Wife Age at Marriage:  20
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lasse Jensen

Hej Anne,

Det var lige præcis dem jeg var ude efter, tusind tak for hjælpen. Men lidt underligt at dato + årstal ikke passer med det der står på dåbsudskriften (og jeg har faktisk en til på et af deres andre børn, hvor der står det samme).

Men der er ingen tvivl om at det er dem.

Må jeg spørge hvordan du fandt frem til dem, da jeg kun for ganske nyligt er startet op med slægtsforskning, og måske "din" søgemaskine kunne hjælpe mig en anden gang?

Lasse

Anne Mortensen

Her fandt jeg dem:

http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp?PAGE=igi/search_IGI.asp&clear_form=true

Prøv dig frem.
Skriv igen hvis noget volder besvær.

Mener jeg søgte på hans navn og med kone/spouse fornavn - 1873 + - 2 year, marriage, Danmark, Danmark, København.

FS er en hjælp, men check altid oplysningerne, da ikke alle oplysninger er afskrevet fra kirkebogen men også indsendt af medlemmer af kirken.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Lasse Jensen

Hej Anne,

Tak for svaret - den vil ryge med i "værktøjskassen" når den videre søgning skal fortsættes.

Lasse Jensen