hjælp til tydning af en født kvindkøn i kirkebogen

Startet af Charlotte Pedersen, 16 Nov 2010 - 14:17

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Pedersen

jeg søger hjælp til tydning af en født kvindkøn

jeg har fundet hende i kirkebogen for resensogn skodborg herred ringkøbing amt 1823-1832 og hun er fundet under opslag 44 nr. 6

jeg søger denne infirmation da jeg tror det måske kan være en forfader til mig og jeg søger personens forældre samt familie.


håber virkleig at nogen kan hjælpe har brugt mange timer på at tyde den pågældende side uden rigtig at komme nogle vegne

Anne Pedersen

#1
Hej Charlotte

Har lige luret på det, kan der stå Mette Cathrine  / christine født 18/4-1828

hilsen anne

Lillian Larsen

Hej Charlotte!

Hvis du går ind på de indtastede folketællinger og skriver:Jochumsdatter årstal 1801,så vil de se at Mette
Kirstine Pedersdatter er plejebarn i denne familie i 1834.

Jeg kan ikke læse hvad Mette Kirstines mor hedder, men opholder sig hos David Bendtsen - han er gift med
Lise Jochumsdatter.

Ser nærmere på det - måske kommer der andre til.

Hilsen Lillian

Charlotte Pedersen

Citat fra: Lillian Larsen Dato 16 Nov 2010 - 16:23
Hej Charlotte!

Hvis du går ind på de indtastede folketællinger og skriver:Jochumsdatter årstal 1801,så vil de se at Mette
Kirstine Pedersdatter er plejebarn i denne familie i 1834.

Jeg kan ikke læse hvad Mette Kirstines mor hedder, men opholder sig hos David Bendtsen - han er gift med
Lise Jochumsdatter.

Ser nærmere på det - måske kommer der andre til.

Hilsen Lillian

hej lillian

det er desværrer også lige den del jeg har kunnet tyde og har ikke kunnet hitte ud af mere for det er nemlig den pågældendes mor jeg højest sansynlig skal have fat i efter hvad jeg har hørt fra familien men ingen aner hvad hun hedder og har ledt som en gaæ eftr en forbindelse men uden held og når du også er kommet frem til samme navn som jeg er jeg næsten sikker på det er den rigtige person for hun skla nemlig hede dette og være født i det sogn omkring det årstal og er eneste jeg har kunnet finde me ddet navn men desværrer har jeg ikke haft held med at finde ud af et navn til hendes mor

Lillian Larsen

Hej Charlotte!

Er kommen frem til at navnet er Schmith - bliver Mette Kirstine gift - og hvor ????

Mormonerne har navnet Dorthea Schmith og Peder Nielsen.

PN tjener i Vildbjerg Præstegaard

Hilsen Lillian

Charlotte Pedersen

Citat fra: Lillian Larsen Dato 16 Nov 2010 - 19:23
Hej Charlotte!

Er kommen frem til at navnet er Schmith - bliver Mette Kirstine gift - og hvor ????

Mormonerne har navnet Dorthea Schmith og Peder Nielsen.

PN tjener i Vildbjerg Præstegaard

Hilsen Lillian


hej igen lillian

hvis det er den mette kirstine som jeg tror det er skulle hun blive gift med Lars kjeldsen har ikke haft held til at finde deres vielse endnu

jeg har fundet frem til at de sammen har fået børnene

ane kirstine kjeldsen f. 1865 og d. 1935
ane johanne kjeldsen
jens christian peder kjeldsen f. 1869
john christian kjeldsen

ane kirstine kjeldsen skulle skulle så gerne være min tip oldemor datoerne for hende er fundet på gravsten samt fødselsdato også bekræftet i kirkebogen hvor forældrenes navne er opgivet som
lars kjeldsen og mette kirstine pedersen

Lillian Larsen

Hej Charlotte!

Hvor i landet bor Mette Kirstine Pedersdatter og Lars Kjeldsen???


Hilsen Lillian ???

Charlotte Pedersen

Citat fra: Lillian Larsen Dato 17 Nov 2010 - 15:56
Hej Charlotte!

Hvor i landet bor Mette Kirstine Pedersdatter og Lars Kjeldsen???


Hilsen Lillian ???

de får ane kirstine kjeldsen i ulfborg og jeg har fundet dem løbende bosiddende i ulfborg og omegn har fundet dem ude at tjene i ulfborg og ikke gift i 1855 og igen i 1860 hvor de er gift begge gange i ulfborg sogn har gennemkigget kirkebogen for ulfborg for den gældende periode uden held

en overgang er de bosiddende kytterupby


og i 1850 har jeg fundet dem tjene hos samme enke gårdmand bertel Pedersen Holm Nørmarkgård 8 ulfborg

Benny Hansen

Lars Kjeldsen og Mette bliver gift iGørding sogn d. 14. 11. 1858. de får otte Børn i Ulfborg sogn fra 1859 til 1869. heraf dør de 4 i samme tidsrum. Mvh. Benny Hansen.

Benny Hansen

Åh - ja jeg glemte at oplyse dig om, at Lars dør i Ulfborg 1896, og mette i 1903. Mvh. Benny Hansen.

Charlotte Pedersen

Citat fra: Benny Hansen Dato 05 Mar 2013 - 18:29
Åh - ja jeg glemte at oplyse dig om, at Lars dør i Ulfborg 1896, og mette i 1903. Mvh. Benny Hansen.


takker mange gange lige den information havde ejg ikke fundet endnu men sidder desværre stadig fast hvad angår  mettes mor og far desværre.

Karen Marie Knudsen

#11
Kære Charlotte.

Her er hvad jeg kan læse:

Født:
18. april
Navn:
Mette Chirstine
Døbt:
Døbt i Kirken den 26. oktober
Forældre:
Ungkarl Peder
Nielsen Bod-
berg for tiden
i Tjeneste
hos Pastor Lind?
I Vildberg Præstegaard
og ugift Fruen-
timmer Dor-
Thea Smith
opholder sig hos
Boelsmand
David Bendtsen
i Drosvadhuus

Med venlig hilsen
Karen Marie Knudsen

Charlotte Pedersen

Citat fra: Karen Marie Dato 26 Jun 2013 - 21:07
Kære Charlotte.

Her er hvad jeg kan læse:

Født:
18. april
Navn:
Mette Chirstine
Døbt:
Døbt i Kirken den 26. oktober
Forældre:
Ungkarl Peder
Nielsen Bod-
berg for tiden
i Tjeneste
hos Pastor Lind?
I Vildberg Præstegaard
og ugift Fruen-
timmer Dor-
Thea Smith
opholder sig hos
Boelsmand
David Bendtsen
i Drosvadhuus

Med venlig hilsen
Karen Marie Knudsen



okay takker mange gange er ialtfald det meste jeg har fået ud af det indtil nu må ærlig indrømme at det ikke er nemt at læse hvad der stod for mig og det lyder ikke helt tosset det du der er kommet frem til. må vist bare søge videre og se om jeg kan finde hendes forældre på en el anden måde er bare ikke enmt uden en alder.