Jens Mogensens forældre og bedsteforældre i Gettrup, Refs, Thisted

Startet af Birgit Mariane Hulgaard Cancilla, 09 Apr 2012 - 17:35

Forrige emne - Næste emne

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Christian Martinus Møller viet med Olivia Emilie Nielsen ... min mors forældre
Christian Martinus Møllers forældre var Niels Peter Møller og Gjertrud Christensen
Niels Peter Møllers forældre var Niels Peter Møller og Marie Elisabeth Hansdatter Vinding
Marie Elisabeth Hansdatter Vindings forældre var Johanne Christensdatter og Hans Christian Teilman Vinding

Johanne Christensdatters forældre var Christen Nielsen Smed i Sejerskilde og Else Jensdatter.

Else Jensdatters forældre var Jens Mogensen og Maren Nielsdatter
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil gerne længere tilbage men finder det lidt svær at få alt til at hænge sammen.  Jeg tør ikke sætte noget ind i mit slægtsprogram indtil jeg hører hvad i dygtige DIS folk har at sige.  Her er hvad jeg har flættet sammen til hjælp.

Jeg tror jeg har fat i Jens Mogensens (gift med Maren Nielsdatter) forældre.

Ifølge  http://www.familysearch.org/ Jens Mogensen af Kobberø gift med Maren Nielsdatter skulle være født i 1715.

I 1715 døbte et barn - forældre  Mogens Jensen og Else Christensdatter men barnets navn er gået tabt med kanten af kirkebogen.  Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag  296.  Med tak til dygtige DIS folk ved jeg at faddernes navn er  Mads Lauridson i Kaaberöegrd, Frederich Pederssøn?, ? Jensen, Kirsten JensDatter og Else Nielsdatter.

Kirsten Jensdatter med til dåb i 1715 er mugligvis søster til Mogens Jensen. 

En Jens Mogensen døde den 22 februari i  1765 på alder 40 (Gettrup, Refs, Thisted opslag 387) ... så han skulle være født i 1725 ... året passer ikke med det dåb af barnet i 1715 ... der er 10 års forskel.

Jens Mogensen og Maren Nielsdatters pigebarn Else (min slægtling) født i Kobberöegaard (Gettrups kirkebog 1755 i Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag 340) er måske opkaldt efter Jens Mogensens mor.

Vielsen imellem Mogens Jensen og Else Christensdatter i 1709 findes i opslag 286 i Gettrup, Refs, Thisted.

Børn af Mogens Jensen og Else Christensdatter er:
Barn hvis navn er tabt fra kirkebogen født 1715 opslag 296 ... formentlig Jens gift med Maren Nielsdatter ... mine aner
Christian den 6 Sept. 1716 opslag 293
Barn den 17 Juli hvis navn jeg kan ikke tyde i jeg tror 1717 opslag 299
Ole den 3 Sept. 1719 opslag 301
Jeg har ikke fundet andre børn.

Min Else Jensdatters forældre - Jens Mogensen og Maren Nielsdatters trolovelse/copulation i 1742 (Thisted, Refs, Gettrup 1646-1771 opslag 404, nederst.)

April 1742
D: 13 April:  Troloved Jeg Jens  Mogensen af Kobberöe
med Maren Nielsdatter ibid:  forlounings Mænd
Thomas Jensen af Kobberöe og Anders Kiær ibid.
d: 9 Maij copulerede

Forloveren Thomas Jensen tror jeg er Jens Mogensens (gift med Maren Nielsdatter) fars Mogens Jensens broder. 

Mogens Jensen død i 1748 findes i Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag 382
D: 4 August: begraved Jeg Mogens Jensen af Koberöegaard, ?
73 aar og 7 maaneder gammel.

Fra døden af Mogens Jensen ved jeg at han var født omkring 1675.  Jeg fandt fødslen i Gettrup, Refs, Thisted opslag 225.  Her står hans forædre som Jens Christensen og Ane Mogensdatter. 

Iføge http://www.familysearch.org/ var børn af Jens Christensen og Ane Mogensdatter:
Mogens Jensen født den 3 Jan 1675  ... opslag 225 Gettrup, Refs, Thisted
Thomas Jensen født 21 Mar 1680 ... opslag 235 Gettrup, Refs, Thisted
Else Jensdatter født 3 Oct 1672 ... jeg har ikke fundet fødslen i kirkebogen
Else Jensdatter født 27 Juni 1668 ... opslag 214 Gettrup, Refs, Thisted
Kirsten Jensdatter født 2 Jan 1670 ... opslag 215 Gettrup, Refs, Thisted

Thomas Jensen var gift med Kirsten Laursdatter.  Mogens Jensen er med til dåb af deres børn.
Kirsten Jensdatter født 1670 var gift med Thorkild Jensen.

Med til dåb af børn af Jens Mogensen og Maren Nielsdatter er Thomas Jensen, Oluf Mogensen,Kirsten Jensdatter

Og så fandt jeg i opslag 322 dåb i 1736 af Christen Mogensen og hans Hustru Maren Pedersdatters søn Friderich hvor Mogens Jensøn i Kaaberøegaard og hans søn  Jens Mogensen ibid er faddere samt Anne Mogensdatter af Kaaberøegaard og Kirsten Jensdatter af Giettrup.

Christen Mogensen i opslag 322 er mugligvis broder til Jens Mogensen gift med Maren Nielsdatter mine aner.

Har jeg nok til at sige at Jens Mogensen (gift med Maren Nielsdatter) forældre var Mogens Jensen gift med Else Christendatter og at
Mogens Jensens (gift med Else Christensdatter) forældre var Jens Christensen gift med Ane Mogensdatter.

Med venlig hilsen
Birgit

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

 :'(Jeg fik ingen tilbud til at hjælpe ... men prøver igen.

Med venlig hilsen
Birgit


Citat fra: Birgit Mariane Hulgaard Cancilla Dato 09 Apr 2012 - 17:35
Christian Martinus Møller viet med Olivia Emilie Nielsen ... min mors forældre
Christian Martinus Møllers forældre var Niels Peter Møller og Gjertrud Christensen
Niels Peter Møllers forældre var Niels Peter Møller og Marie Elisabeth Hansdatter Vinding
Marie Elisabeth Hansdatter Vindings forældre var Johanne Christensdatter og Hans Christian Teilman Vinding

Johanne Christensdatters forældre var Christen Nielsen Smed i Sejerskilde og Else Jensdatter.

Else Jensdatters forældre var Jens Mogensen og Maren Nielsdatter
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Jeg vil gerne længere tilbage men finder det lidt svær at få alt til at hænge sammen.  Jeg tør ikke sætte noget ind i mit slægtsprogram indtil jeg hører hvad i dygtige DIS folk har at sige.  Her er hvad jeg har flættet sammen til hjælp.

Jeg tror jeg har fat i Jens Mogensens (gift med Maren Nielsdatter) forældre.

Ifølge  http://www.familysearch.org/ Jens Mogensen af Kobberø gift med Maren Nielsdatter skulle være født i 1715.

I 1715 døbte et barn - forældre  Mogens Jensen og Else Christensdatter men barnets navn er gået tabt med kanten af kirkebogen.  Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag  296.  Med tak til dygtige DIS folk ved jeg at faddernes navn er  Mads Lauridson i Kaaberöegrd, Frederich Pederssøn?, ? Jensen, Kirsten JensDatter og Else Nielsdatter.

Kirsten Jensdatter med til dåb i 1715 er mugligvis søster til Mogens Jensen. 

En Jens Mogensen døde den 22 februari i  1765 på alder 40 (Gettrup, Refs, Thisted opslag 387) ... så han skulle være født i 1725 ... året passer ikke med det dåb af barnet i 1715 ... der er 10 års forskel.

Jens Mogensen og Maren Nielsdatters pigebarn Else (min slægtling) født i Kobberöegaard (Gettrups kirkebog 1755 i Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag 340) er måske opkaldt efter Jens Mogensens mor.

Vielsen imellem Mogens Jensen og Else Christensdatter i 1709 findes i opslag 286 i Gettrup, Refs, Thisted.

Børn af Mogens Jensen og Else Christensdatter er:
Barn hvis navn er tabt fra kirkebogen født 1715 opslag 296 ... formentlig Jens gift med Maren Nielsdatter ... mine aner
Christian den 6 Sept. 1716 opslag 293
Barn den 17 Juli hvis navn jeg kan ikke tyde i jeg tror 1717 opslag 299 ... barnet er Anne
Ole den 3 Sept. 1719 opslag 301
Jeg har ikke fundet andre børn.

Min Else Jensdatters forældre - Jens Mogensen og Maren Nielsdatters trolovelse/copulation i 1742 (Thisted, Refs, Gettrup 1646-1771 opslag 404, nederst.)

April 1742
D: 13 April:  Troloved Jeg Jens  Mogensen af Kobberöe
med Maren Nielsdatter ibid:  forlounings Mænd
Thomas Jensen af Kobberöe og Anders Kiær ibid.
d: 9 Maij copulerede

Forloveren Thomas Jensen tror jeg er Jens Mogensens (gift med Maren Nielsdatter) fars Mogens Jensens broder. 

Mogens Jensen død i 1748 findes i Gettrup, Refs, Thisted 1646-1771 opslag 382
D: 4 August: begraved Jeg Mogens Jensen af Koberöegaard, ?
73 aar og 7 maaneder gammel.

Fra døden af Mogens Jensen ved jeg at han var født omkring 1675.  Jeg fandt fødslen i Gettrup, Refs, Thisted opslag 225.  Her står hans forædre som Jens Christensen og Ane Mogensdatter. 

Iføge http://www.familysearch.org/ var børn af Jens Christensen og Ane Mogensdatter:
Mogens Jensen født den 3 Jan 1675  ... opslag 225 Gettrup, Refs, Thisted
Thomas Jensen født 21 Mar 1680 ... opslag 235 Gettrup, Refs, Thisted
Else Jensdatter født 3 Oct 1672 ... jeg har ikke fundet fødslen i kirkebogen
Else Jensdatter født 27 Juni 1668 ... opslag 214 Gettrup, Refs, Thisted
Kirsten Jensdatter født 2 Jan 1670 ... opslag 215 Gettrup, Refs, Thisted

Thomas Jensen var gift med Kirsten Laursdatter.  Mogens Jensen er med til dåb af deres børn.
Kirsten Jensdatter født 1670 var gift med Thorkild Jensen.

Med til dåb af børn af Jens Mogensen og Maren Nielsdatter er Thomas Jensen, Oluf Mogensen,Kirsten Jensdatter

Og så fandt jeg i opslag 322 dåb i 1736 af Christen Mogensen og hans Hustru Maren Pedersdatters søn Friderich hvor Mogens Jensøn i Kaaberøegaard og hans søn  Jens Mogensen ibid er faddere samt Anne Mogensdatter af Kaaberøegaard og Kirsten Jensdatter af Giettrup.

Christen Mogensen i opslag 322 er mugligvis broder til Jens Mogensen gift med Maren Nielsdatter mine aner.

Har jeg nok til at sige at Jens Mogensen (gift med Maren Nielsdatter) forældre var Mogens Jensen gift med Else Christendatter og at
Mogens Jensens (gift med Else Christensdatter) forældre var Jens Christensen gift med Ane Mogensdatter.

Med venlig hilsen
Birgit