Broder Hans Jensen, født 6.6 1907 Skjærbæk, Vester Nebel Sogn

Startet af Stine S.-Christensen, 27 Apr 2012 - 14:09

Forrige emne - Næste emne

Stine S.-Christensen

Hejsa

Jeg har prøvet herinde før, men desværre uden held. Nu prøver jeg igen og håber, der måske er nogle, der kan hjælpe, denne gang med flere oplysninger tilgængelige.

Jeg leder efter en Broder Hans Jensen, som er født i Skjærbæk, Vester Nebel Sogn, Skads Herred, Ribe Amt d.6.6 1907. Han var søn af Jens Jensen, født 28.12 1875 SKjærbæk, Vester Nebel, Skads Herred og Lene Marie Callesen, født 28.4 1883 i Grisbæk, Vejrup Sogn, Gørding Herred i Ribe Amt.

Han bliver d.5.4 1928 gift med Emilie Fransson i Snesere Kirke, Præstø Amt, men der har de allerede fået sønnen Jens Gunnar Jensen, født 13.1 1928 i Svenderup, Kongsted Sogn. D.9.5 1932 bliver de ved kongelig resolution skilt. Og siden forsvinder Broder Hans Jensen sporløst fra os. Eneste spor er, da Emilie gifter sig igen d.28.3 1937 i Skibinge Kirke, Præstø Amt, kan vi se, at der står, Broder Hans Jensen er fra "Vesterbæk per Sig" (som vi ikke rigtig ved, hvad er eller hvor) - se vedhæftede billede.

Er der nogle, der kan hjælpe os med at lokalisere Broder Hans Jensen og finde frem til hans videre færden herefter?

KH
Stine



[vedhæfting slettet af admin]

Egon Sørensen

God dag Stine!


jeg kan ikke hjælpe dig med Broder, men stednavnet Vesterbæk du henviser til ligger i Øse sogn

Ribe amt, det er mulig at Broder har opholdt sig der i 1932.

Du kan jo prøve at gennemgå FT 1930 for Øse sogn, det er nok ikke sandsynlig at han er der i 1930,

men det er da et forsøg værd.


Mvh.

Egon Sørensen

Stine S.-Christensen

Kære Egon

Mange tak for hjælpen! Det var i hvert fald en start, for vi havde svært ved at finde ud af, hvad Vesterbæk per Sig henviste til.
Vi vil kaste os over Øse Sogn og se, hvad vi kan finde frem til. Du har ret i, at vi næppe finder noget i folketællingen 1930, så det er ærgeligt, det ikke bliver muligt at lede efter ham i en folketælling fra 1935, den havde nok kunne give os noget mere at arbejde med. Men jeg er sikker på, vi kan bruge det her til noget, så igen tak.

God weekend!
KH
Stine

Jens-Christian Emborg

Hej Stine

www.Geni.com fandt jeg ham, så der er andre der interesserer sig for ham.

Du finder hans oplysninger her: http://www.geni.com/people/Broder-Jensen/6000000007256014224

Som du vil se fik han en datter i Øse sogn den 10-03-1932, KB 1926-1939, opslag 90, moderen var pige Nina Augusta Christensen af Vesterbæk født den 07-08-1905. De bliver efterfølgende borgerligt viet i Øse den 03-06-1932.

På Geni fremgår også at Broder Hans Jensen dør i Vanløse den 04-02-1981.

Du kan sikkert tage kontakt til dem der har lagt alle oplysningerne ind i Geni.

F.eks finder du dette om hans forældre:

Hans mor, Lene Marie Callesen, dør 25-02-1926 i Bramminge sogn.
Hans far, Jens Knudsen Jensen, gifter sig igen den 27-03-1927 i Bramminge sogn med en enke, Meta Kristine Larsen, KB 1922-1935, opslag 127.
Hans far, Jens Knudsen Jensen, dør 29-06-1939 på St. Josefs Hospital, Esbjerg, Bramminge sogn.
Med venlig hilsen
Jens-Chr. Emborg