Nyheder: Forum

spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Andet

Hjælp Søg

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Agnes Louise Dagmar Flor (Maes) Hvem er hendes mand?  (Læst 317 gange)
Jesper Dyring
Medlem

Beskeder: 225

« Dato: Torsdag 03 05 2012, 23:04 »

Jeg har svært ved at læse et navn på en fader til en Svend Aage Maes født 22 okt 1906 skt johannes  sogn københavn opslag 390 .Jeg læser det som en carl henriksen, der stå også noget ude i anmærkninger (noteret i maribos købstads bog) men jeg kan ikke finde noget, jeg ved heller ikke om agnes og carl er gift (tro det ikke) Agnes Louise Dagmar Flor ( født Maes) har været gift med en Sigurd Flor også fra maribo men det var kun i kort tid ,hun har født mindst 5 børn og formentlig med 5 forskellige fædre Det gør jo det lidt mere besværligt. Jeg har nogenlunde styr på børnene og Agnes , men mangler fædrene og især Svends far  Carl Henriksen Håber nogle kan hjælpe derude blandt de mange dygtige medlemmer Mvh Jesper Dyring
Logget
Stina Kirkegaard Hansen
Medlem

Beskeder: 1.108

« Svar #1 Dato: Torsdag 03 05 2012, 23:55 »

Jeg læser det også som skræddermester Carl Henriksen.
Der findes en del AJ-sager og BJ-sager på Agnes fx:
SA, Andre Arkivalier, Københavns Overpræsidium, AJ-sager 1907, journal 437, opslag 474
SA, Andre Arkivalier, Københavns Overpræsidium, AJ-sager 1908, journal 271, opslag 322
SA, Andre Arkivalier, Københavns Overpræsidium,BJ-sager 1908, journal 1186, opslag 619
(her bliver navnet til Jens Carl Henriksen. Det kunne måske være ham her (Nørrebrogade fremgår dog ikke af kortet):
http://www.politietsregisterblade.dk/index.php?option=com_sfup&controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3334085&searchname=polit_simple
Venlig hilsen
Stina

* 3.jpg (50.03 KB, 714x438 - læst 44 gange.)

* 2.jpg (76.95 KB, 479x765 - læst 42 gange.)

* 1.jpg (69.65 KB, 478x752 - læst 44 gange.)
« Sidste ændring: Torsdag 03 05 2012, 23:56 af Stina Kirkegaard Hansen » Logget
Jesper Dyring
Medlem

« Svar #2 Dato: Fredag 04 05 2012, 00:21 »

Hej Stina Tak for de nye oplysninger,det var som jeg troede et barn uden for ægteskab ,Jeg er ret ny i denne hobby, jeg startede midt i marts.Så du har lige vist mig at der er noget der hed AJ og BJ nyt for mig, man skal lære noget hele tiden.Det var nogle gode oplysninger du kom med, jeg har været inde at se oplysninger.Tak Men kan man søge på dem og hvordan+ Jeg er skker på at agnes har mange af den slags sager liggende Igen mange tak Stina Mvh Jesper Dyring
Logget
Stina Kirkegaard Hansen
Medlem

Beskeder: 1.108

« Svar #3 Dato: Fredag 04 05 2012, 09:43 »

Der er et register organiseret efter de involverede kvinders og mænds efternavne.
Registrene ligger normalt i den første del af opslagene inden for en årgang.
Fx
SA, Andre Arkivalier, Københavns Overpræsidium, AJ-sager 1907, opslag 10. Her finder du alle efternavne med F og dermed altså også Agnes.  
Sagerne kan være startet, mens kvinden stadig var gravid eller et stykke tid efter fødslen. Derfor bør du ikke kun søge i barnets fødeår, men somme tider også årgangen før og efter. Sagerne forsætter så somme tider, indtil barnet er myndigt. Så ja, du kan sikkert finde en del informationer om Agnes og hendes 5 mænd.
Venlig hilsen
Stina
« Sidste ændring: Fredag 04 05 2012, 09:52 af Stina Kirkegaard Hansen » Logget
Jesper Dyring
Medlem

« Svar #4 Dato: Fredag 04 05 2012, 15:01 »

Hej Stina tak for hjælpen. det var den Jens Carl Henriksen du fandt, han var jo gift så der har nok været lidt ballade i familien (hvis altså hans kone vidste noget ) jeg fandt en sammenhæng mellem en adr. i BJ 1813 ,der står han boede i Bragesgade 1 3sal  og den sidste adr. hvor han boede med sin kone lige inden han døde ,også Bragesgade 1. Min oldemor har været en spændende DAME . mvh Jesper Dyring
Logget
Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: