Hjælp til at finde ukendt far til barn født i december 1938

Startet af Inge Meincke Jørgensen, 03 Maj 2012 - 17:56

Forrige emne - Næste emne

Inge Meincke Jørgensen

Hej med jer

jeg håber, at der er en eller flere her, som kan hjælpe mig :)

Min mormor blev født den 28. december 1938 på Rigshospitalet, København, og døbt i januar 1939 i Solbjerg Kirke på Frederiksberg. Vi har aldrig vidst hvem min mormors far var, og jeg har (mens hun levede - og efter hun dødede) forsøgt at finde ud af hvem min oldefar kunne være.

Hun er født efter lovændringen i 1937, og derfor tænker jeg, at der må være et ellers andet sted, hvor jeg kan finde oplysninger om hvem, som er far til min mormor.

Der står intet i kirkebogen fra Rigshospitalet, og det samme gælder for kirkebogen i Solbjerg kirke (Frederiksberg).

Min mormor er vokset op hos sin mors plejeforældre.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at få hul på den del af mit stamtræ, og derfor håber jeg at der er nogen her, som kan komme med et godt råd og hjælp til hvordan jeg kommer videre.

Med venlig hilsen
Inge Meincke Jørgensen

Leif Thor Olsen

Hej Inge.

Har du fundet hendes konfirmation? Der oplyses normalt forældrenes navne.

Mvh. Leif

Inge Meincke Jørgensen

Hej Leif

ja, jeg har fundet hendes konfirmation og der står ikke noget om en far.
Der står kun moderens navn - intet andet :(

Jeg ved ikke om der har været anlagt en "faderskabssag", eller noget lignende. Men hvis jeg skulle prøve at finde ud af dette - hvad skulle jeg så gøre?

Eva Morfiadakis


Hej!

Jag har hjälpt en kvinna en gång att finna sin moders okände far. Barnet var född på Rigshospitalet 1926. Modern var svenska och fadern var dansk. Arkivarien på Landsarkivet i Kbh sa till mig att söka i AJ journalerna (eller om det var i OJ journalen - minns inte helt säkert). Där fann jag faderns namn.
Saken pågick i flera år och till sist kom jag till 1935, och då var handlingarna inte omedelbart tillgängliga.
AJ journalern för Kbh Overprädsidium finns på arkivalieronline fram till 1936. Du som är barnbarn kan nog få tillgång till 1938-1939.

Eva M
Eva M

Inge Meincke Jørgensen

Hej Eva

mange tak for svaret.
Det vil jeg prøve at se om jeg kan få - og om jeg kan finde noget :)