Nyheder: Forum

spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Andet

Hjælp Søg

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Else Carla Jensen født 13. august 1914  (Læst 316 gange)
Charlotte Thomsen
Bruger

Beskeder: 67

« Dato: Torsdag 03 05 2012, 17:55 »

Jeg leder efter Else Carla Jensen, født 13. august 1914 og død 16. august 1987. Hun er begravet i Voel, Skanderborg.

Jeg er i tvivl om efternavnet er hendes pigenavn eller hvor hun har navnet fra. Hun får to sønner (muligvis flere børn); Niels Helge Pedersen, født 19. oktober 1932 og Poul Pedersen, født 4. februar 1937 (begge er døde).

Faderen til Niels og Poul var muligvis en slagter Pedersen (eller Jeppesen) i Odder, men dette er ikke sikkert. Denne far forsvandt ud af billedet og jeg er i tvivl om, om han og Else var gift.

Jeg har forsøgt at finde frem til Niels, Poul og Else men uden held. Else Carla Jensen er IKKE født i Voel...

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at finde frem til Else og meget gerne også Niels Helge!

På forhånd tak,

Charlotte
Logget
Charlotte Thomsen
Bruger

« Svar #1 Dato: Torsdag 03 05 2012, 18:18 »

Mindre fejl: Niels hedder ikke Niels Helge, men Niels Henry Pedersen... Jeg beklager fejlen!

Charlotte
Logget
Mette R Francke
Medlem

Beskeder: 3.957

« Svar #2 Dato: Torsdag 03 05 2012, 19:37 »

Hei

I 1968 ble cpr nr innført.
Du kan kontakte ditt lokale borgerservice kontor og kanskje der får opplysninger om hennes fødested.
( Det koster en liten sum , under 100 kr )

Mette
Logget

Mette R Francke
Charlotte Thomsen
Bruger

« Svar #3 Dato: Torsdag 03 05 2012, 19:53 »

Tak for svaret. Problemet er bare, at jeg er meget usikker på hendes navn og så er der håbløs lang tid til mandag, hvor jeg kan kontakte borgerservice, når nu Else står i vejen for at jeg kan komme videre med at finde aner i min mands slægt.

Men tak alligevel - det er en mulighed jeg først er blevet bekendt med for ganske nyligt her på siden, så det er i hvert fald en ting jeg vil overveje...!

Charlotte
Logget
Mette R Francke
Medlem

Beskeder: 3.957

« Svar #4 Dato: Torsdag 03 05 2012, 21:10 »

Hei

Hva vet du om Niels Henry og Poul ?

Vet du om de ble gift , og hvor ?

Hvis du bor i nærheten av Voel , kan du kanskje ha hellet med det på det lokale biblioteket.

Hvis du finner hennes dødsannonse , kan det kanskje stå opplysninger du kan bruke.

Jeg har sjekket Voel og finner ikke Niels eller Henry døpt eller konfirmert der.

Mette
Logget

Mette R Francke
Charlotte Thomsen
Bruger

« Svar #5 Dato: Fredag 04 05 2012, 09:14 »

Om Niels Henry Pedersen ved jeg at han er født 19. oktober 1932, død juni 2011. Han fik børn (antal uvist), hvoraf Knud Pedersen er den ene, født 7. oktober 1950. Mor til Knud er Anna Maria Jensen, født 4. december 1928, død 7. december 2000 - jeg er i tvivl om, om Niels og Anna var gift - i hvert fald bliver de ikke sammen og Anna finder sig senere en anden.

Det er jo meget sen data jeg har og jeg har derfor ikke haft held med at finde dem i kirkebøgerne/folketællingerne, ud over Annas fødsel, som er fundet her: Skanderborg 1920-1945 ops. 285.

Både Knud og Anna er fra Skanderborg området.

Else Carla Jensen (som der står på gravstedet) er begravet sammen med sin ene søn Poul Pedersen i Voel. Else Carla Jensen var enten skilt eller også var hun ikke gift med faderen til hendes børn. Denne far/mand har jeg kun sparsomme detaljer om, og disse detaljer er ikke engang sikre. I følge Else (og igennem min svigerfar Knud) så skulle Niels og Pouls far være slagter i Odder. Han havde en butik (muligvis en "Slagter Jeppesen" i Odder) og tog rundt til folk og slagtede for dem. Han hed enten Pedersen eller Jeppesen eller måske noget helt tredje. På et tidspunkt forlader han Else og børnene, for en sigøjner kvinde og det er det sidste han har med familien at gøre.

Poul blev ikke mere end 37 år (død 19. november 1974). Ham ved jeg ikke noget om deværre.

Beklager at mine oplysninger er så sparsomme. Jeg søger selvfølgelig stadig videre og hvis ikke jeg finder noget her i weekenden eller får hjælp til at finde noget, så må jeg nok hellere bevæge mig ned til borgerservice eller på biblioteket i næste uge!

Charlotte
Logget
Vivi Winther
Medlem

Beskeder: 1.510

« Svar #6 Dato: Lørdag 05 05 2012, 05:14 »

Hej Charlotte husk lige at henvise til den anden tråd med samme personer således der ikke søges efter noget der er fundet

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,35383.msg186263.html#msg186263

håber det rigtig linket  Wink og en ting mere Knud lever...  Wink husk det

Poul er født 4 februar 1937 ifølge hans gravsten

Mvh

Vivi
« Sidste ændring: Lørdag 05 05 2012, 05:43 af Vivi Winther » Logget

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"
Vivi Winther
Medlem

Beskeder: 1.510

« Svar #7 Dato: Lørdag 05 05 2012, 06:46 »

Hej igen, jeg sidder og tænker på da Niels døde 2011 har din svigerfader da ikke arvet efter ham og derved fået oplysninger om andre arvinger  Huh? Således at du kan finde frem til info ad denne vej  Wink

Mvh

Vivi
Logget

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"
Charlotte Thomsen
Bruger

« Svar #8 Dato: Lørdag 05 05 2012, 09:51 »

Jeg har hevet de oplysninger ud af min svigerfar som jeg kunne. Jeg er godt klar over, at jeg har en nulevende svigerfar som skal beskyttes - er ikke ude på at hænge nogen ud her på nettet, hvilket jeg dog heller ikke mener jeg gør. Nu er det jo heller ikke min svigerfar jeg søger oplysninger på, men udelukkende folk jeg ved er både døde og begravet.

Beklager at jeg ikke lige fik henvist til den anden tråd - skal jeg nok huske for fremtiden!  Wink

Jeg ender nok med at gå ned til borgerservice på mandag, for jeg tror ikke på at Else Carla Jensen er døbt Jensen, da jeg ikke kan finde hende nogen steder og derudover, så mangler jeg så mange oplysninger på Niels Henry Pedersens far, at han er umulig for mig at finde...

Charlotte
Logget
Charlotte Thomsen
Bruger

« Svar #9 Dato: Lørdag 05 05 2012, 11:45 »

Er igang med udelukkelsesmetoden - Else Carla Jensen er IKKE konfirmeret i Aarhus Amt. Nu skal jeg bare lige kigge 84 sogne i Skanderborg Amt igennem og så ved jeg at jeg har gjort hvad jeg kunne for at finde hende...

Da jeg er usikker på Elses navn, så kigger jeg efter konfirmationer omkring 1928 ->født 13. august 1914->navn der matcher Elses - indtil videre uden held...

Charlotte
Logget
Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: