|
Dora Mortensen
Medlem
Beskeder: 26
|
 |
« Dato: Onsdag 16 05 2012, 18:53 » |
|
Det er nok lidt langt ude det her, men jeg søger med lys og lygte efter personer, der har kendt Thora Kathrine Sørine Frederikke Jensen (født Nielsen) Hun døde 81 år gammel på Skipper Clement plejehjem i Svenstrup 15.12.1977. Hendes afdøde mand hed Hjalmar Frederik Jensen, i hvert fald som ung var han møbelsnedker, han døde 11.08.1972. Deres sidste fælles adresse var Abildgårdsvej 44, 1 MF, 9400 Nørresundby. Jeg tror ikke, de fik børn, men jeg er ikke sikker. Hun var min mormors halvsøster, men indtil for nylig har jeg intet anet om hendes eksistens. Hun blev født uden for ægteskab og sat i pleje som lille og har sikkert ingen kontakt haft til sin egen familie. Hjalmars eneste søster døde som lille, så heller ikke der har der været mange slægtninge. Jeg forestiller mig, at en person der måske som ung har arbejdet på plejehjemmet har fået fortalt om hendes omskiftelige skæbne og kan huske noget om det i dag, men det er nok som at lede efter en nål i en høstak. Jeg har forgæves søgt i dødsannoncer i Aalborg Stiftstidende, men har ikke fundet noget. Jeg må håbe på mit held og venlige menneskers hjælp.
Venlig hilsen Dora
|