|
Kaja Voldbæk
Medlem
Beskeder: 50
|
 |
« Dato: Søndag 30 12 2012, 01:20 » |
|
Jeg skrev en besked før, men ingen svar: Hvad gør jeg når jeg ikke kan komme ind på AO, hverken nye eller gammel - Har Java 6, men hvergang jeg klikker på Amt, Herred, Sogn, kommer min notepad, og jeg kan hverken få java6 eller den nye AO. til at åbne. Det går kune på notepad med umulig text, og er ved at drive mig til vanvid, da jeg ikke kan blive af med den notepad. Som I kan se er jeg ikke sørlig god til noget af alt det nye på computeren - hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Leif Sommerdal
Medlem
Beskeder: 2.720
|
 |
« Svar #1 Dato: Søndag 30 12 2012, 07:49 » |
|
Hvilken windows og browser
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Ole Laursen-W.
Medlem
Beskeder: 256
|
 |
« Svar #2 Dato: Søndag 30 12 2012, 12:49 » |
|
Hej Kaja, Det lyder til JAVA-filerne er sat op til at åbne i Notepad. Prøv at afinstallere JAVA under Kontrolpanel (Fjern Program). Herefter installerer du JAVA påny, http://www.java.com/en/download/index.jsp
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #3 Dato: Søndag 30 12 2012, 20:25 » |
|
MAnge tak - jeg prøver - skrækkeligt at være så afhængig af en computer!!!
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #4 Dato: Søndag 30 12 2012, 21:57 » |
|
Ja, så prøvede jeg det med - og det virkede ikke - jeg får stadig "gippery" og notepad med automatisk download i document - hvor jeg så må ind og slette, da jeg ikke kan læse det alligevel! Hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Helle Vibeke Olesen
Medlem
Beskeder: 40
|
 |
« Svar #5 Dato: Søndag 30 12 2012, 22:37 » |
|
Du kunne prøve at åbne AO i den nye betaversion, som der er link til på den sædvanlige side. Jeg havde samme problem for et par dage siden i forbindelse med installation af Google Chrome, og ovennævnte virkede. Det var min ingeniørsøn, der ordnede det - jeg indrømmer blankt, at jeg er gennemfarvet blondine, hvad programmer og deres støttepædagoger angår, så spørg mig ikke hvordan eller hvorfor det virkede  Med venlig hilsen Helle Vibeke Olesen.
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #6 Dato: Mandag 31 12 2012, 01:41 » |
|
Mange tak for tipset - jeg har slettet java = og derefter prøvede at gøre hvad du lige forslog, nemlig den nye betaversion - men, men - notepad kom ind alligevel, og jeg ved ikke hvordan jeg skal komme af med den! Hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Kaare Grodal
Medlem
Beskeder: 775
|
 |
« Svar #7 Dato: Mandag 31 12 2012, 09:23 » |
|
Hej Kaja Kan problemet være det samme, som da min PC kun ville åbne AO i Win media center. Efter gode råd her i forum fik jeg løst problemet. Løsningen findes nederst i denne tråd http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36836.0.html Efter en opdatering af Java kom problemet igen, så var det godt at jeg kunne genfinde tråden 
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #8 Dato: Tirsdag 01 01 2013, 09:13 » |
|
Hej igen - ja, så måtte jeg have vores computer guy igang - det store problem: han er Vietnamese og læser ikke dansk! Og jeg er ikke god til det med computeren som I kan se - så her er dumme spørgsmål: På min kontrol panel har jeg ikke standart programmer Hvad er "Angiv Tilknytning"? Kunne I oversætte komandoerne til engelsk computer?
Dersom der er tålmodighed med mig, kan jeg videregive beskeden til vores computer ekspert HAn har installeret java 6, men det hjalp altså heller ikke, så efter nytår tager han fat igen med forhåbentlig held, da jeg er så afhængig af arkivalierne Godt Nytår til alle her fra Oregon og mange tak for alle de gode svar - Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kirsten Andersen
Medlem
Beskeder: 74
|
 |
« Svar #9 Dato: Onsdag 02 01 2013, 17:08 » |
|
|
|
|
|
|
Logget
|
Venlig hilsen Kirsten Andersen 3650 Ølstykke Medlem af DIS-Danmark siden 1993
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #10 Dato: Torsdag 03 01 2013, 02:56 » |
|
Tak - jeg gik ind på the website - men kan ikke bruge det. Det var for Window XP og jeg har Window 7 Jeg kan ganske rigtigt åbne control panel, dermed hører ligheden op - men tak for hjælpen, det er i hvert fald opmuntrende. Hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kirsten Andersen
Medlem
Beskeder: 74
|
 |
« Svar #11 Dato: Torsdag 03 01 2013, 17:45 » |
|
|
|
|
|
|
Logget
|
Venlig hilsen Kirsten Andersen 3650 Ølstykke Medlem af DIS-Danmark siden 1993
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #12 Dato: Torsdag 03 01 2013, 22:14 » |
|
Hej - jeg svarede på Kaares indlæg - ingen løsning med hans instruktioner, og heller ingen hjæp fra ovenstående web site - så her er jeg - stadig ingen AO at bladre i - hvor frustrende - tak til forskellige hjælpere med tålmodighed (min er væk) Hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
John Nielsen
Medlem
Beskeder: 1.137
|
 |
« Svar #13 Dato: Torsdag 03 01 2013, 23:07 » |
|
Hej Kaja
Det lyder som det gamle AO problem hvor de har navngivet en Java fil aspx istedet for jnpl.
Det du skal er at forbinde aspx til Java Webstart. Det foregår normalt ved at vælge aspx filen og højreklikke. Så skulle der gerne være en Åbn med/Openwith. I den skal du finde Java Webstart og klikke på den.
Hvis du ikke kan finde aspx filen så lav en selv med efternavnet aspx, og brug den.
I aller værste fald skal du helt ud under Programs/java og finde javaws.exe og forbinde til den.
Hilsen John Nielsen
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #14 Dato: Lørdag 05 01 2013, 03:56 » |
|
Hej - jeg har før haft .aspx filen i brug, men fik kun notepad, ingen anden tekst. Derfor fulgte jeg Kaares instruktioner, uden held. I næste uge går min computer til eftersyn!!!!!Der er i hvert fald et eller andet galt med computeren , ikke bare mig (mener jeg!) Tak for svar - jeg er ved at være en byrde - hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Kaja Voldbæk
Medlem
|
 |
« Svar #15 Dato: Tirsdag 08 01 2013, 21:00 » |
|
Sidste nyt på AO-sagaen: af en eller anden grund er miraklet ket - jeg kom ind på sa.dk/ao-forside, og trods visning af viewimage igen viste java7 sig og alt åbnede. Hvordan, hvorfor og hvilken knap startede det, aner jeg ikke. Jeg kan stadig ikke åbne, når jeg går inf direkte på arkivalieronline!!!!
Jeg har et andet spørgsmål som jeg må bruge en anden tråd på Igen, mange tusind tak for alle som hja;p til, og speciel tak til Leif! - Hilsen, Kaja
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|