Nyheder: Forum

spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Andet

Hjælp Søg

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Johanne Andrea Bock eller Borck  (Læst 249 gange)
Charlotte Amalie Ravn Andersen
Medlem

Beskeder: 74

« Dato: Søndag 10 06 2012, 10:16 »

Hejsa.

Jeg leder efter en Johanne Andrea Bock eller Borck som jeg ikke kan finde nogle steder i kirkebøgerne hun skal være født i sønderjylland i 1911 i december det er alt jeg ved om hende og hun blev gift med Otto Petersen Frisk men ved ikke hvornår .

Mange tak for svar og hjælp. Smiley
Logget

MVH
Charlotte Andersen
Svend Jacobsen
Bruger

Beskeder: 42

« Svar #1 Dato: Søndag 10 06 2012, 13:01 »

Hej Charlotte.

Der findes en del mennesker i det vestlige Sønderjylland med navnet Bock, men lige p.t. kan jeg ikke finde mine optegnelser om dem, så jeg kan ikke sige, om jeg har en Johanne Andrea. Evt. kan du selv forsøge, om hun tilfældigvis skulle være født i Emmerlev Sogn, hvor der i hvert fald i slutningen af 1800-tallet blev født en hel del Bock'er.

Hvor kender du hende overhovedet fra ? - og hendes mand ? Har de nogen børn, og hvor er de i så fald født ?

Jeg vender tilbage, hvis jeg finder noget i mine notater.

Med venlig hilsen
Svend Jacobsen, Frederiksberg
Logget
Medlem

« Svar #2 Dato: Søndag 10 06 2012, 13:14 »

Hejsa

jeg kender dem fordi min mor er gift med hendes søn ders børn er født i løgumkloster.
Logget

MVH
Charlotte Andersen
Svend Jacobsen
Bruger

« Svar #3 Dato: Søndag 10 06 2012, 15:46 »

Hej Charlotte.

Nu har jeg fundet mine Bock-optegnelser.

Landmand Otto Petersen Frisk og Johanne Andrea Bock blev gift 4/10 1932 i Løgumkloster. Han er født 26/4 1908 i Branderup, søn af kådner Peter Petersen Frisk og Anne Beate Christensen.
Johanne Andrea er født 27/12 1911 i Døstrup Sogn, datter af postbud Christian Jensen Bock og Anne Marie Christine Christensen.

Jeg ved ikke, om du blot ville vide disse data, eller om du er interesseret i alle anerne til disse personerne. Jeg kan sige, at Christian Jensen Bocks forfædre kan følges meget langt tilbage. Men sig til, hvis du vil vide mere.

Mvh. Svend
Logget
Medlem

« Svar #4 Dato: Søndag 10 06 2012, 17:09 »

Hej Svend
1000 tak jeg vil meget gerne vide noget mere om de aner.
Logget

MVH
Charlotte Andersen
Svend Jacobsen
Bruger

« Svar #5 Dato: Mandag 11 06 2012, 16:07 »

Hej Charlotte.

Indledningsvis kan jeg lige sige, at Johanne Andreas far Christian Jensen Bock var født 30/5 1881 i Emmerlev Sogn, søn af ugift pige Hanne Kjerstine Bock fra Nr. Sejerslev, som selv var født dèr 14/1 1860, datter af indsidder og sømand, senere husmand Anders Nielsen Bock og Maren Nielsdatter.

A. N. Bocks aner kan følges meget langt tilbage, bl.a. til herredsfoged Troels Winther på Astrupgård i Brøns Sogn, som levede fra omkring 1425 til omkring 1503. Om ham og hans enorme efterslægt har jeg skrevet en dobbeltartikel i Personalhistorisk Tidsskrift 2007:1 og 2008:1, hvis du har lyst til at læse lidt om denne slægt. Du finder dog ikke noget om Bock'erne, da de tilhører en gren af efterslægten, som jeg først har opdaget, efter at jeg skrev artiklen.

Hvis du giver mig din mailadresse, kan jeg sende dig en privat mail med forbindelsen fra Anders Nielsen Bock til Troels Winther.

Med venlig hilsen
Svend
e-mail: svjac42@gmail.com
Logget
Medlem

« Svar #6 Dato: Tirsdag 12 06 2012, 13:29 »

Hej

her er min mail

dorthea@usa.com

Endnu en gang mange 1000 tak.