Hjælp søges til at finde min tipoldemor på Fyn

Startet af Dorthe Thil Hansen, 12 Jun 2012 - 01:38

Forrige emne - Næste emne

Dorthe Thil Hansen

Hej

Jeg er igang med at finde mine slægtninge fra min mors side. Desværre er jeg gået helt i stå ved min tipoldemor.
Hun hedder Ane Marie f. (C)Kristiansen. Jeg har fundet vielse (1886) med min tipoldefar Murer Niels Nielsen:
Nr. Lyndelse Sogn, Åsum herred; Odense opslag 7 no. 14.Desværre bringer det mig ikke videre.
Jeg har endvidere fundet min oldefars søskende men ligeledes kommer jeg ikke videre.
fx: Maren Katrine Nielsen f. 1887 Nr. Lyndelse, Åsum herred, Odense Amt 1874-91 opslag 96 no 13.
eller Gertrud Kristine Nielsen f. 1892 1892-1912 opslag 123 no.7
Fra en FT fra DDD år 1890: er hun 31 år fødested sdr. Broby, svbg. Amt. jeg kan dog ikke finde hende i kirkebøgerne. jeg søger altid indenfor +/- 5 År.
Jeg har en mulig FT fra 1880 som muligvis er hende. Tjenestepige (21 år)fra VesterHæsinge sogn, Svbg.  jeg har dog svært ved at læse kirkebøgerne for denne periode. Håber der er nogen der kan hjælpe mig videre.

Kh
Dorthe Thil

Inge Hedal

Hej
Her har du familien i 1901:
Odense, Aasum, Nørre Lyndelse, Freltofte, 16a, 279, FT-1901, D5061
Niels Nielsen   24-5-1856    Gift   husfader   murermester   Allested Svendborg Amt
Ane Marie Kristiansen   3-3-1857    Gift   husmoder      Vester Hæsinge Svendborg Amt
Maren Katrine Nielsen   25-9-1887    Ugift   barn      Her
Olof Kristian Nielsen   28-8-??    Ugift   barn      Her
Valdemar Peder Nielsen   8-4-1896    Ugift   barn      Her
Gjertru Kristine Nielsen   26-4-1898    Ugift   barn      Her
Gjertru Kirstine Hansdatter   18-2-1823    Enke   slægtning   alderdomsunderstøttelse   Vantinge Svendborg Amt

Ane Marie Kristiansen skal være født i Vester Hæsinge. Her er hun i FT-1860, og du kan se, at den gamle slægtning, der bor hos dem i 1901, er hendes mor:
Svendborg, Sallinge, Vester Hæsinge, Vesterhæsinge Bye, et huus, 60, FT-1860, B0373
Christian Sørensen   53    Gift   huusfader   væver   Sønderbrobye, Svendborg Amt
Gjertrud Kristine Hansdatter   37    Gift   hans kone      Vantinge, Svendborg Amt
Abelone Dorthea Christiansen   7    Ugift   deres børn      heri sognet [Vesterhæsinge]
Christiane Christiansen   4    Ugift   deres børn      do [Vesterhæsinge]
Anne Marie Christiansen   2    Ugift   deres børn      do [Vesterhæsinge]

Ane Maries fødsel finder du på AO Svendborg, Vester Hæsinge 1850-1870, opslag 61. Hun er født den 3. marts 1858.
Mvh. Inge


Dorthe Thil Hansen

Hej Inge

Tusind mange gange tak. Det var hurtigt svar på noget jeg har brugt rigtig lang tid på. Dejligt. Det er så frustrerende når man er gået i stå. Nu kan jeg igen komme lidt videre.

Kh
Dorthe