Hvor søger jeg før FT-- 1711-

Startet af Anette Warding, 08 Jul 2012 - 15:05

Forrige emne - Næste emne

Anette Warding

Hej - hej
Jeg har ikke så mange oplysninger, kun:
Søren Kalhauge  F. 1711   D. 8 dec. 1774 begravet 16 dec. 1774, Skanderborg,
Fundet på FamilySearc.org
Venligst Anette Warding

Egon Hansen

Prøv først at se om den begravelse er rigtig iflg en kirkebog, og hvad deer står om personen. Næste skridt må være evt skifte.
Eller søg tilbage i kirkebogen, om Søren Kalhauge har fået børn døbt i dette sogn ( jeg går ud fra at Søren er een af dine aner? eller er det bare en tilfældig person med navnet "Kalhauge?)
Stol aldrig på FS, medmindre der er et Batch nummer på eet bogstav + 7 tal !( de syv tal er et sognenummer som fortæller dig at FS har fundet oplysningerne i en kirkebog, desværre er deres oplysninger bare et gæt fra et af menighedens medlemmer, som har villet sikre et formodet medlem af sin forslægt "den evige salighed!")
Mvh Egon

Mari-Ann Herløv

Hej Anette..

Som svar på dit spørgsmål vedr. FT ..
Der så vidt jeg ved, er der ikke nogen folketællinger for Skanderborg Amt førend i 1787..

Har slået Kalhauge op på DDD i Skanderborg Amt.. Der fremkommer kun to personer:

Navn: Peder Jørgensen Kalhauge   Alder: 55   Civilstand: Enkemand
Erhverv: Dagleier   
Kilde: FT-1840  Amt: Skanderborg   Herred: Nim   Sogn: Horsens Købstad   Stednavn: Provstegyde
Matr.nr/adresse: Sted   Husstands-/familienr: 130 F2   Indtastningsnr: C8214   Løbenr.: 1334
           
--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Per Kalhauge   Køn: M   Alder: 45   Civilstand: Gift
Erhverv: Arbeidsmand   
Kilde: FT-1834  Amt: Skanderborg   Herred: Nim   Sogn: Horsens Købstad   Stednavn: Horsens Købstad
Matr.nr/adresse: Grønnegade No. 289   Husstands-/familienr: 2   Indtastningsnr: C4981   Løbenr.: 2523
           
De er for unge til at være Søren´s sønner.. (måske børnebørn?)..

Har du evt. selv mere ang. familien Kalhauge??

Skal du vide mere om Søren, vil jeg også som, Egon forslår, se efter ham i kirkebogen.. Og forsøge at komme den vej rundt om personen..
Med venlig hilsen

Mari-Ann Herløv

Anette Warding

Hej - hej
Jeg har "Kalhauge" i 5 generationer, fra min mor, mine problemer starter ved min oldefar, organist ved Vartov KBH, Sophus Viggo Harald Kalhauge f. 12 aug. 1840, d. 19 feb. 1905, Han havde 10 børn med 2 koner, der har jeg styr på de 8 børn, når jeg så prøver med hans forældre, Christian Kalhauge og Sophie f. Sundbye kan jeg kun komme til FT-1845, jeg ved at Christians far, Niels Kalhauge, ved kun at han er død i 1821, har været organist først i Århus senere i KBH. At jeg blev intereseret for Søren Kalhauge var på grund af at jeg er blevet fortalt at vi stammer fra "kartoffeltyskerene" og tænkte at det måske havde forbindelse til dem og Niels i Århus.
Niels blev organist ved Frederiks Tyske Kirke KBH (idag Christianskirken) 1782, ved ikke om det er det år han kommer til KBH.
Mange tak for din tid.
Venligst Anette Warding

Lis B. Jensen

Hej

Har du prøvet at se efter i Nygårds Sedler? de findes under DDA
Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

K. Thidemann

#5
Fra Nygårds sedler Kalhauge eller Kalhave (hauge betyder have)


http://ddd.dda.dk/nygaard/visning_billed.asp?id=187991&sort=e
mvh K.Thidemann 9000

Anette Warding

Hej - hej
Hvorfor har jeg dog ikke tænkt på det, jeg har været inde på Nygaards sedler, jeg har læst om hvad det gik ud på, men har ikke taget det sidste skridt.  ???  Mange tak for hjælpen.
Venligst Anette Warding