Jeg har i en del år ledt efter min oldefars andet ægteskab.
Som det fremgår af overskriften så hedder han Severin Christensen, f. 1850 i Vadum, Aalborg. Han bliver gift 1882 i Nørre Sundby med Marie Vejle, de får 2 børn: Karen Sophie f. 1883 i Budolfi og Jens Christian f. 1886 i Budolfi.
Marie Vejle dør af tuberkulose på Badehusvej i Aalborg i 1892.
Karen Sophie bliver konfirmeret i 1897 i Budolfi kirke.
Men farfar Jens Christian er ikke konfirmeret i Aalborg i 1901 og de optræder heller ikke længere på adressen på Badehusvej i folketællingen i 1901.
Min fars morbror sagde altid at de boede i Hurup i Thy. Men jeg synes jeg har ledt Hurup kirkebog igennem for snartsagt alt, hvad man kan lede efter Jens Christians konfirmation, Severins vielse, et eventuelt ægteskab for Karen Sophie og fødslerne for de 2 børn jeg kender til.
Men jeg kan ikke finde dem.
Jeg har også ledt i Als sogn, omkring Øster Hurup med de samme emner.
Det skal så også siges at jeg har ledt Budolfi igennem for vielser frem til 1920 for at finde Severins andet ægteskab og det synes jeg heller ikke har givet noget.
Og det er gjort flere gange.
Jeg synes også jeg har ledt i de andre sogne i Aalborg. Men det er gjort over flere år, så måske husker jeg forkert.
Det er jo som bekendt øjnene man først bliver blind på.
Hvad jeg VED om andet ægteskab:
Der skulle være i hvertfald 2 børn
En dreng, som jeg ikke kender navnet på og som min far og hans søskende heller ikke kan huske navnet på.
Han blev senere jurist, muligvis dommerfuldmægtig i Brædstrup og muligvis dommer i Viborg.
En pige Gerda, der giftede sig til Sjælland. Hun skulle have giftet sig med en boghandler Holger? Svegaard eller Legaard der havde en boghandel i Helsingør og en plantage i Hornbæk.
Jeg har prøvet at lede på lokalhistorisk side for både Helsingør og Hornbæk, men det virker ikke somom der er nogen der hedder lige Svegaard, men måske snarere Legaard.
De havde en søn og en datter. Sønnen skulle hedde Christian eller Jørgen. (Det kommer lidt an på hvornår jeg har fat i min faster, om han hedder det ene eller det andet

)
Der er ikke nogen af den ældre generation der kan sætte nogen alder på nogen af disse personer, kun at de var ældre end dem selv. Min far er født i 1933 og min yngste faster i 1942.
Min farfar døde i 1951 og der lader ikke til at have været nogen kontakt imellem de 2 grene siden. Jeg selv er født flere år efter, så det er noget vi er kommet til at tale om, efter jeg begyndte at interessere mig for slægtsforskning. Altså flere årtier efter det skete.
Jeg håber der er nogen der kan hjælpe lidt her. :-)
Helle