Nyheder: Forum

spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Andet

Hjælp Søg

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Født 14.04.1885 Maren Sofie Mikaelsen, Borris søger dødstidspunkt og sted  (Læst 270 gange)
Vibeke Dannerby
Bruger

Beskeder: 3

« Dato: Søndag 15 07 2012, 18:18 »

Jeg søger efter min oldemors dødstidspunkt og sted jvf. ovenfor. Ved hun døde af den spanske syge og at det må være mellem 1915-1921
Det sidste jeg kan finde om hende er at hun boede i Skjern, Ensiggade i 1913. Hun er efterfølgende flyttet med sin nye mand Niels Sørensen Jensen. Jeg tror det blev boende i Ringkøbing, men kan intet finde. De kan også have boet i Vejle amt.
Er der nogen som kan hjælpe for jeg er gået helt i stå.
På forhånd tak. Hilsen. Vibeke
Logget
Mette R Francke
Medlem

Beskeder: 3.957

« Svar #1 Dato: Søndag 15 07 2012, 18:27 »

Hei

Har du litt fler opplysninger ?
Oppslagnummer fra Maren vielse med Niels ?
Får Maren og Niels barn ?
Hva med barn fra det første ekteskap , dåp og konfirmasjon ?

Her i forum er det mange dyktige hjelper (jeg har selv fått meget god hjelp ) , men det er letter for hjeloerene hvis du legger ved opplysninger om amt-sogn og oppslagsnummer , samt ft og andre opplysninger du har.

Mette
Logget

Mette R Francke
Hans Poulsen
Medlem

Beskeder: 4.682

« Svar #2 Dato: Søndag 15 07 2012, 18:33 »

Hej Vibeke

"..med sin nye mand..".

Måske kan disse få ord bringe dig en løsning nærmere.

- Var der børn i de to ægteskaber? Har du ALT om dem, inklusive konfirmationerne?

- Skifter og lægdsrullen skal du lige have i baghovedet, hvis alt andet glipper.

Du nævner en temmelig lang periode, 1915 - 1921,  hvor dødsfaldet har fundet sted.

Uden at have studeret emnet nærmere mener jeg, at den spanske syge huserede i Danmark 1918 og 1919, og døde man temmelig hurtigt efter smitten, indskrænker det kravet til din søgning.

- Hvor blev din oldemors første mand begravet? Blev din oldemor begravet samme sted?

- Hvad hed din oldemor, hvornår blev hun født, hvad var hendes pigenavn, har du hende i en eller flere folketællinger?

Venlig hilsen
Hans
Logget

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag
Vibeke Dannerby
Bruger

Beskeder: 3

« Svar #3 Dato: Mandag 16 07 2012, 18:30 »

Hej og tak for dit svar

Min farmor var "uægte" og jeg har fundet ud af, at min oldemor ovenfor blev gift i Skjern 27.11.1912 med Niels Sørensen Jensen, de fik en pige Erna 12.05.1913 og der boede de i Ensiggade i Skjern. Jeg ved de fik en pige til i 1914-1916 tror jeg som hed Elfrida eller noget lignende, men hende kan jeg ikke finde født i Skjern så de må være flyttet. Så jeg har både søgt efter Elfrida og min oldemors dødsdag i Ringkøbing amt og også forsøgt i Frederica og Vejle fordi disse 2 søstre boede der som voksne, men kan intet finde
Hilsen Vibeke
Logget
Hans Poulsen
Medlem

Beskeder: 4.682

« Svar #4 Dato: Tirsdag 17 07 2012, 08:19 »

Hej Vibeke

Der synes kun at være én udvej:

Hægt dig fast som en borre i hver eneste person, som dukker op omkring dem, du omtaler, og pres hver gang citronen til sidste dråbe.

Kun genenm slid og opslag kan du regne med at komme frem til det svar, du søger.

Selv om du har styr på personerne på et bestemt tidspunkt, kan de jo være flyttet til den anden ende af landet dagen efter - fx have slået sig ned på Læsø, i Nakskov eller i Aalborg-forstaden Aarhus.

På med vanten og venlig hilsen
Hans
Logget

Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag
Vivi Winther
Medlem

Beskeder: 1.510

« Svar #5 Dato: Mandag 23 07 2012, 02:15 »

Hej lige lidt opslag, jeg er dog meget i tvivl om hvorfor du kalder Niels for hendes nye mand idet hun ikke tidligere har været viet??

Vielse Niels Sørensen Jensen og Maren Sofie Mikaelsen 27 november 1912
1910-1917 Skjern, Bølling, Ringkøbing opslag 175

Maren er født 14 april 1885
Far: Niels Christian Michelsen
Mor: Hustru Abelone Hansen
1876-1891 Borris, Bølling, Ringkøbing opslag 50

Niels Sørensen Jensen f 20 juni 1883
Far: Hans Peder Jensen
Mor: Hustru Ane Katrine Nielsen
( I Esbjerg kan ikke lave opslag derfra)

Børn:
Erna Katrine Jensen f 12 maj 1913
1910-1917 Skjern, Bølling, Ringkøbing opslag 87

Ved du hvor Erna er vokset op??
Du skriver hun boede i Vejle amt hvad er byens navn, har du evt en vielse på hende? Såfremt du har en vielse eller konfirmation vil der måske liige nogle svar til dig der  Smiley Smiley. Kan heller ikke finde flere piger i Skjern født efter 1913 af ovennævnte forældre. Mange spørgsmål håber det er okay  Wink

Mvh

Vivi

Logget

"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"
Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: