Niels Christian Christensen Pind - Skræm, Hjørring 1776-1822

Startet af Anni Rindahl Pedersen, 04 Aug 2012 - 10:17

Forrige emne - Næste emne

Anni Rindahl Pedersen

 :)Hej så er jeg i knibe igen, er der nogen der kan læse opslag 44 på 1876-1822 i Skræm sogn Øster Han Herred Hjørring Amt. Det drejer sig om Niels Christian Christinsen måske står der også Pind. Er der nogen måned og evt dato hvornår har er født eller fremvist. På forhånd tak
Med Venlig hilsen Anni R. Pedersen
Med Venlig hilsen
Anni Rindahl Pedersen

Anni Rindahl Pedersen

 :)Jeg er da en klovn det var fra 1776 0g ikke 1876 venlig hilsen Anni R Pedersen
Med Venlig hilsen
Anni Rindahl Pedersen

Asger Berg

Hej Anni,

Mit bud:

Niels Christian
Christen Christensen Pind og Hustru Maren Nielsdatter
en Søn til Daaben d. 4de Maij kaldt Niels Christian
Daaben confirmeret 4 Søndag eft. Fadderne (ikke angivet)

Mvh
Asger
Med venlig hilsen
Asger Berg

www.hillerødlokalhistoriskeforening.dk
Hillerød Lokalhistoriske Forening

Anni Rindahl Pedersen

Hej Asger
Alså hvor er i rigtige dygtig i Slægt og data, jeg siger tusind tak for hjælpen og er nu kommet meget videre jeg kunne bare ikke forstå hvor det Pind var kommet fra for nogle gange står det og andre gange ikke men så er det i (Pind) sådan så jeg tror det er et kaldenavn for Niels Christians søn er kun født Niels Nielsen men senere ser jeg det so (Pind). Men endnu engang tak for hjælpen
Med venlig hilsen Anni R. Pedersen
Med Venlig hilsen
Anni Rindahl Pedersen

Lillian Larsen

Hej

Christen Christensen Pind og Gjertrud Christensdatter får to sønner døbt  (Jens Christian og Niels Christian)
på opslag 44 er også opgivet faddere - ser jeg på noget forkert?


Hilsen Lillian

Anni Rindahl Pedersen

 :)Jo det kan da godt se ud som men kan ikke forstå at det skulle være med to forskellige koner og slet ikke i nordjylland for min mand siger at de hele deres liv altså fra hans farmor og opefter var meget misions, kan du tyde hvad der ellers står for her stiger jeg af,
Med venlig hilsen Anni R. Pedersen
Med Venlig hilsen
Anni Rindahl Pedersen

Inge Hedal

Hej Anni
Øverst på opslag 44, dåb nr. 6, får Christen Christensen Pind og Giertrud Xtensdatter døbt deres tvillinger, Niels Christian og Jens Christian. I venstre margen står der "døde d 2 Julii".
Efter alle fadderne står der: Konen blev ikke introduc. men døde forinden d 25 April.

Længere nede i opslaget, dåb nr. 2 i det følgende år, får Christen Christensen Pind og hustru Maren Nielsdatter døbt en søn med navnet Niels Christian.
Han er naturligvis blevet gift igen efter Giertruds død.
Mvh. Inge

Anni Rindahl Pedersen

 :)Ja men dog tusind tak som må jeg til at lede efter død og giftemål håber det er inden for samme sogn for jeg syns godt nok det er svært at læse når man når så langt tilbage lige som det er svært at finde folk i storbyer. VH- Anni R. Pedersen
Med Venlig hilsen
Anni Rindahl Pedersen

Lillian Larsen

Hej

Skræm 1776-1822 - opslag 73 - Christen Pinds Kone - 34 år?
der er ingen vielser fra 1792-1797.

Hilsen Lillian

Anni Rindahl Pedersen

 :)Hej til jer alle. je er da blevet meget kloger og når man får noget overst :D så kan man jo godt se det, jeg takker jer alle mange gang og kommer nok igen med et andet emne men det bliver så i søgning af personer for her er jeg også gået i stå da navnet er meget almindlig, men tusind tak for jeres hjælp
Med venlig holsen Anni R. Pedersen
Med Venlig hilsen
Anni Rindahl Pedersen