Seiffert slægten

Startet af Ann Seiffert, 05 Dec 2010 - 20:35

Forrige emne - Næste emne

Ann Seiffert

hej

Jeg er kommet et godt stykke min mine aner, men der er dog ting jeg bare ikke kan finde ud af selv, så derfor håber jeg at I kan løse nogle ting for mig :-)

Spørgsmål nr. 1.

Peter Anton Seiffert
Født. d. 13 august 1837 i Tikøb
Søn af Peder Adam Seiffert

Jeg leder efter om han er blevet gift og evt. fået børn, men kan ikke finde noget på ham udover hans fødsel.... kan I ?

Spørgsmål nr. 2

I folketælling 1787 er der en person der hedder Anton Seiffert (lige som mange af mine aner gør) jeg tror han høre til i min slægt, men kan ikke finde noget som helst på ham ud over denne folketælling. Min direkte ane hedder Adam seiffert som får min tip x 4 i 1784 (Anthon philip adam seiffert) og jeg tænker at Adam og Anton muligvis er brødre.... + muligvis nogle andre.... egentlig troede jeg at Adam var den første der kom til Danmark fra tyskland som soldat, men nu er jeg itvivl... det undre mig at der er en Anton Seiffert tæt ved Helsingør med nogenlunde samme alder som Adam... så spørgsmålet er om der er nogen der kan finde ud af en sammenhæng på disse personer og om der er flere søskende og hvor Anton Seiffert blev af og om han fik børn.

Navn: Anton Seifert   Køn: M   Alder: 49   Civilstand: Gift
Erhverv: teglmester 
Kilde: FT-1787  Amt: Frederiksborg   Herred: Horns   Sogn: Draaby   Stednavn: Skoven
Matr.nr/adresse: markhus   Husstands-/familienr: 136   Indtastningsnr: B4205   Løbenr.: 596
 

Spørgsmål nr. 3

Carlo Wilhelm Seiffert bliver født d. 11 juli 1885 (forældre; Carl Frederik Anton Seiffert & Wilhelmine )

Jeg har fundet ham på familyseach, men kan ellers intet finde på ham... kan I ?


Det var en masse spørgsmål som jeg naturligvis ikke "forventer" bliver besvaret, men hvis I har nogle muligheder for at hjælpe mig videre vil det være dejligt.

På forhånd tak.

Ann
 
Ann Seiffert

Yvonne Jensen

Hej ann.
Jeg har fra ddd. indvandrerdatabasen,dette en Georg ludvig seiffert født i KURHESSEN  tyskland ankom til danmark i 26-2-1859, han var født i GROVE ,HOLSTEN står der ,svendborg amt,Rudbøbing,opholdsted maribo amt,nakskov,han er født i 1834. Og dette har jeg også fundet.
Peter adam seiffert ,fisker helsingør
Sophie Seiffert  hans kone født hansen
Anton  deres barn
Hans peter deres barn
Ane marie  deres barn
Antonette deres barn
Frederiksborg,lynge-kronborg,helsingør købstad,steengaden 408,stuen.
Ifl,en FT.1855.
Håber du kan bruge dette til noget.
mvh. Yvonne.

Ulla Brinch Sander

Hej Ann
Min mands aner er Seiffertslægten. Peter Anton Seifert er gift med Sofie Amalie Hansdatter f. ca. 1815. Der er 2 børn Georg Hans Peter Seifert og Petronelle Antorienette Seifert. Gå til min hjemmeside. www. thebrinchs.dk og tag min mands stamtræ Martin Sander. Her kan du se Seifert/seiffert.
Jeg har ikke arbejdet på det længe, men håber du kan bruge noget af det til at komme videre på.
Venlig hilsen Ulla

Ann Seiffert

Hej Ulla

Hyggeligt at se der er andre der kigger i disse aner ;-)

HAr været inde og kigge og der har I jo mange gode informationer... jeg kan dog tilføje lidt.

HAn hedder ikke Peter Anton, men Peder Adam er født d. 10-03-1811 i sct. Maria kirken i Helsingør. Det er korrekt at hans børn hedder Georg HAns Peter og Petronelle Antoinette (som bliver gift med Peter Olsen i 1865) men derud over har de også Ane Marie og Peter Anton (det var ham jeg spurgte lidt på ;-) )ham kan jeg nemlig ikke finde hverken gift eller med nogle børn !!!

Jeg kan tilføje det jeg ved indtil nu:

Peder Adam`s mor & far er: Anthon Philip Adam Seiffert & Petronelle Ehrenberg

Anthon er født 12-09-1784 i den tyske reformeret kirke i Kbh. ; Konfirmeret i 1800 i sct. Maria og død i 1854 i sct. Olai.
Petronelle er dødt d. 23-05.1784 i Tikøb kirke og konfirmeret i 1799 i samme kirke.

Peder Adam havde følgende søskende:

Georg Adam Seiffert (min Ane)
Johan Peter Seiffert (kommer i tugthus i Horsens i 8 år)(2 ægteskaber og 2 børn ... indtil videre)
Kirstine Marie Seiffert (føder en dødsfødt pige uden for ægteskab, bliver dog gift med Peter Bagge)
Anne Marie Seiffert

Peder Adam`s farfar og Farmor er:

Adam Seiffert og Ane Marie ?

Adam er soldat (musketer) da de får Anthon i 1784, men jeg har ikke kunne finde mere på ham og moren er jeg helt tabt på....

Håber I kunne bruge mine oplysninger til noget. Jeg har naturligvis mit anetavle op af i tiden fra broen til Peder Adam (Georg) hvis I gerne vil have den del med, siger i bare til. Jeg vil gerne have alle på op i tiden, så jeg kan finde ud af hvordan de personer med navnet SEIFFERT i Danmark i dag hænger sammen.

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Til Yvonne

hejsa

Tak fordi du vil prøve at kigge, dog har jeg de oplysninger du har givet, men præcis den folketælling du kom med er den som Ulla snakker om, så det er meget sjovt at det lige den den af alle du fandt  ;D

Jeg kender en del til min slægt efter hånden, så det er meget specifik de spørgsmål jeg har skrevet jeg håber på hjælp til :)

God dag.

Ann
Ann Seiffert

Inger Toudal

#5
Hej Ann

Vedr. spørgsmål nr. 2:

Frederiksborg, Horns, Draaby, Skoven, markhus, 136, FT-1787, B4205
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv:  
Anton Seifert 49  Gift husbonde teglmester  
Johanne Jensdatter 29  Gift madmoder  
Birthe Pedersdatter 21  Ugift tjenestefolk  
Anton Ellingsen 11  Ugift tjenestefolk

Ved klik på "Vis alle felter" ses, at han er gift 2. gang:

Kilde:  FT-1787 Kildehenvisning: 270  
Navn:  Anton Seifert Køn:  M
Alder:  49
Stilling i husstanden:  husbonde Civilstand:  Gift
Erhverv:  teglmester
Sogn:  Draaby Herred:  Horns
Amt:  Frederiksborg Stednavn:  Skoven
Husstands-/familienr:  136 Matr.nr/adresse:  markhus
Nr. ægteskab:  2 Indtastningsnr:  B4205 Løbenr.:  596


I FT-1801 er Johanne Jensdatter gift 2. gang:

Frederiksborg, Horns, Draaby, Skoven, , 22, FT-1801, B4635
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv:  
Peder Pedersen 33  Gift husbond bonde, gaardbeboer  
Johanne Jensdatter 42  Gift hans kone  
Ane Johanne - 13  Ugift børn  
Inger [Pedersdatter] 9  Ugift børn  
Claus [Pedersen] 6  Ugift børn  
Jørgen [Pedersen] 4  Ugift børn  
Jørgen Hofgaard 28  Ugift tjenestefolk  
Anders Christian - 17  Ugift tjenestefolk  
Jens Nielsen 75  Enke(mand) konens fader underholdes hos datteren

Kilde:  FT-1801 Kildehenvisning: 88  
Navn:  Johanne Jensdatter Køn:  K
Alder:  42
Stilling i husstanden:  hans kone Civilstand:  Gift
Sogn:  Draaby Herred:  Horns
Amt:  Frederiksborg Stednavn:  Skoven
Husstands-/familienr:  22 Nr. ægteskab:  2
Indtastningsnr:  B4635 Løbenr.:  553

Navn: Ane Johanne -   Køn: K   Alder: 13   Civilstand: Ugift
Kilde: FT-1801  Amt: Frederiksborg   Herred: Horns   Sogn: Draaby   Stednavn: Skoven
Husstands-/familienr: 22   Indtastningsnr: B4635   Løbenr.: 554
Kommentarer: formentlig konens barn af 1. ægteskab

Navn: Inger [Pedersdatter]   Køn: K   Alder: 9   Civilstand: Ugift
Kilde: FT-1801  Amt: Frederiksborg   Herred: Horns   Sogn: Draaby   Stednavn: Skoven
Husstands-/familienr: 22   Indtastningsnr: B4635   Løbenr.: 555
Kommentarer: patronym usikkert, evt. konens barn af 1. ægteskab


Så Anton er død mellem 1787 og 1801. Du må i gang med kirkebogen for at finde flere oplysninger.


Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ann Seiffert

Hej Inger ... du er min trofaste redning  ;)

Virkelig godt spottet.... der er lidt at arbejde på, så jeg kan prøve at finde hans død og pigenens dåd for at se om hun også er Antons pige....

desværre giver det ikke meget svar på om han er i familie med mig (under mig bare meget hvis han ikke er ) ..... men hvordan kan jeg finde ud af det... jeg kan jo ikke se folketællinger så langt tilbage

Nogen gode råd?

TAkker som altid  ;D ;D ;D

Ann
Ann Seiffert

Kurt Eriksen



Info Wiberg:

David Mogensen GRØNLUND - Sognepræst i Darum-Bramminge 1777-1784

født 1716 Roskilde
død 12 dec 1784

gift (1) 31 Jul 1747 Ribe

Rebecca Cathrine SEIFFERT

Ligger nogen inde med data på denne hustru?

mvh

Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Ann Seiffert

Hej Kurt

jeg har fundet hende på Nygårdsseddler hvor hun som sagt bliver gift i 1747, der er dog også en med hende at hun er begravet på Ribe sct. Katrine KB d. 7/3 1761 som 42 år.

Håber dette kan hjælpe lidt.... mener også at set hende andre steder, men kan desværre ikke huske hvor og hun er ikke en af mine aner.

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

jeg har gennemgået kirkebøgerne uden held... (den er også enorm "dårligt" skrevet og så står det på tysk >:( )

ingen held efter søgen på Antons død og Ane Johannes fødsel øv, øv.

jeg har muligvis fundet deres vielse, men får lige (forhåbentlig) hjælp i gruppen "hjælp til tydning"

Jeg er stadig på total bar bund vedr. spørgsmål 1 og 3 .... er der nogen der kan trylle???

Ann
Ann Seiffert

Kurt Eriksen



Mange tak for info!

Det ser korrekt ud - opslag 134 1685-1789 Ribe Sct. Katharine.

Hun må være født ca 1719 -
spørgsmålet er hvor? - måske syd for grænsen.

David Mogensen Grønlund blev gift yderligere 2 gange -
og oplysningerne om hans hustruer er yderst sparsomme.

Var inde og læse om Grønlunds svære tid på Latinskolen i Roskilde,
hvilket er en hårrejsende beretning.

Fortsat god jagt efter Seiffert-slægten.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Inger Toudal

#11
Hej Ann

Her har du Anton Seiberts første ægteskab:

ANTON SEIBERT  
--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
 Spouse:  ANNE CATHRINE WIDERICH
 Marriage:  09 AUG 1765   Garnisons Sogn, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark
--------------------------------------------------------------------------------

Fundet på FS http://www.familysearch.org/eng/default.asp.

Jeg vil tro der er skrevet forkert i FT-1787, og at denne Anton ikke har noget med din slægt at gøre (jvf. din tråd i gruppen "Hjælp til tydning": http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,4174.0.html).

Vielsesoptegnelsen i Garnisons kirkebog 1744-1769, opslag 197, højre side, par nr. 62:

Antonius Seibert og Anna Catharina Wiederichs Tochter.


Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ann Seiffert

Vedr. spørgsmål nr. 1

Jeg tror jeg har fundet peter Anton Seiffert, men dog kun som 3 årige.... nogle fif til hvad jeg kan gøre for muligvis at finde ham ældre?



Samtlige personer i husstanden

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, District 2, Sankt Annegaden Østre side nr. 57, , FT-1840, C2647


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Sophie født Hansen   25   Gift      Hustru   
Anton Seiffert   3   Ugift      Søn
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej Igen

5 år senere finder jeg samme familie, med en Peter seiffert der er 5 år

den Peter jeg leder efter hedder Anton til mellemnavn, men han får en bror der hedder Georg hans peter seiffert og er 5 år i 1845.... sååååå jeg tror jeg vil lede efter en død Peter anton seiffert i mellemrummet 1840 - 1845

er i Enig?... eller kan man "læse" andet ud af dette?

Samtlige personer i husstanden

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, , Nr. 521 og 522 Fiolgaden, 983 F11, FT-1845, B2596


Navn:   Alder:   Civilstand:   Stilling i husstanden:   Erhverv:   Fødested:
Peter Seiffert   37   Gift      Malersvend.   Helsingør.
Sophie Hansen   30   Gift      Hans kone. [Peter Seiffert]   Vejle.
Peter Seifert   5   Ugift      Deres søn. [Peter Seiffert]   Helsingør
Ane Marie Seiffert   3   Ugift      Deres datter. [Peter Seiffert]   Helsingør.
Ann Seiffert

Inger Toudal

Hej Ann

Nej, jeg er ikke enig. Du finder en Anton Seifert/Seiffert i FT-1850 og FT-1855:

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, Kongevejen, 1Hus, 550, FT-1850, C6046
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Adam Seifert 39  Gift  Malersvend Helsingør
Sophie Hansdatter 36  Gift  Hans hustru Vejle
Anton Seifert 13  Ugift  Deres barn Tikøb, Frb. Amt
Georg Hans Peter Seifert 10  Ugift  Deres barn Helsingør
Ane Marie Seifert 7  Ugift  Deres barn Helsingør
Pernille Antonette Seifert 5  Ugift  Deres barn Helsingør
--------------------------------------------------------------------------------

Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, , Steengaden 408 Stuen, 914 F, FT-1855, B7603
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Peter Adam Seiffert 45  Gift Fisker huusfader  Helsingør
Sophie Seiffert 40  Gift Hans kone  Helsingør
Anton Seiffert 17  Ugift Deres barn  Helsingør
Hans Peter Seiffert 15  Ugift Deres barn  Helsingør
Ane Marie Seiffert 11  Ugift Deres barn  Helsingør
Antonette Seiffert 9  Ugift Deres barn  Helsingør
--------------------------------------------------------------------------------


Vedr. spørgsmål nr. 2 fandt jeg under mine søgninger en Jørgen Seifert i FT-1834:

Frederiksborg, Horns, Draaby, Jægerspriis Hovedgaard under Forpagtningen, , 10, FT-1834, b3815
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: 
Johann Adolph Meyer 54  Gift  Inspecteur og Forpagter 
Secilie Brigitte Jacobsen 40  Gift  hans Kone 
- - - [børn, andre beboere og tjenestefolk] 
Jørgen Seifert 40  Ugift  Tjenestefolk 
- - - [tjenestefolk] 
--------------------------------------------------------------------------------

- og igen i FT-1850:

Frederiksborg, Horns, Draaby, Dråby, Jægerspris, 77, FT-1850, C2902
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Frederik Carl Svendsen 46  Gift  Kgl.Skovfoged,husfader Draabye Sogn, Frb. Amt
Ane Jensdatter 29  Gift  Hans Hustru Kyndby
Frederikke Caroline Svendsen 6  Ugift  Deres barn Draabye Sogn, Frb. Amt
Ida Dorthea Svendsen 2  Ugift  Deres barn Draabye Sogn, Frb. Amt
Inger Jensdatter 73  Enke  Husfaderens mor Draabye Sogn, Frb. Amt
Jørgen Seifert 60  Ugift  Tjenestefolk Draabye Sogn, Frb. Amt
Ole Pedersen 27  Ugift  Tjenestefolk Draabye Sogn, Frb. Amt
Inger Kirstine Jacobsen 16  Ugift  Tjenestefolk Draabye Sogn, Frb. Amt
--------------------------------------------------------------------------------

Det må jo være en søn af Anton Seibert/Seifert og Johanne Jensdatter.


Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ann Seiffert

Hej Inger

Du har da (som altid :D) ret.... godt for det for nu har jeg lige gennemgået alle kirkebøgerne for tikøb + st. MAria efter døde mænd.... og der var han jo ikke..... UNDERLIGT Ha, ha  ;D ;D ;D

Men hvor bliver han så af.... han kommer muligvis ud og tjene... men jeg kan bare ikke finde ham!!! vil jo gerne se hvad han har af muligvis børn, specielt drenge.

Ham der Jørgen har jeg også kigget på og har faktisk tænk det samme som dig, men vi (retter dig) fandt jo kun en pige (muligvis 2 )... så det kan vel ikke passe?

Ann
Ann Seiffert

Inger Toudal

Hej Ann

I FT-1801 for Draaby står Johanne Jensdatters børn således:

Ane Johanne - 13  Ugift børn   
Inger [Pedersdatter] 9  Ugift børn   
Claus [Pedersen] 6  Ugift børn   
Jørgen [Pedersen] 4  Ugift børn

Dvs. det er indtasteren der har tilføjet Pedersen, men alle børn kunne jo lige så godt være af Johannes første ægteskab med Anton Seibert/Seifert.


Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ann Seiffert

Gud JAAAA...  det er det nok, men om Anton så er min familie alligevel er tvivlsomt.....
Claus og Jørgen ? .... de navne stemmer overhovedet ikke med nogen andre... kan det ske?

Ann

Ps. har du gode råd til hvad jeg kan søge vedr. Peter anton efter han er fyldt 17 år?

Ann
Ann Seiffert

Kurt Eriksen



Peter Anton Seiffert boede Brøndstræde nr. 493 Helsingør i 1851,
hvilket ses ved hans konfirmation:

5 okt 1851

opslag 26 nr9 1848-1861 Sct. Olai Helsingør

Søn af Peder Adam Seiffert og Sophie Hansdatter.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Ann Seiffert

tak Kurt :-) ... iler lige ind og snupper en kopi til den store slægtsbog

Ann
Ann Seiffert

Inger Toudal


Ja, det er jo nok tvivlsomt efterhånden, om Anton i Draaby hører med til slægten. FT-1787 er det eneste sted, hvor han står som Anton Seifert.

Teglbrænder ved Jægerspriis Antoni Sejbert blev begravet 30te September 1795, Alder henimod 60 Aar.

- AO, Dråby, Horns, Frederiksborg 1719-1795, opslag 138, venstre side, 2. spalte, nr. 2 fra oven.


Men mystisk med denne Jørgen Seifert, der skulle være født i Draaby.


Måske kunne Peter Anton, f. 1837, findes i lægdsrullerne? Se http://www.sa.dk/content/dk/mest_brugte_arkivalier/sadan_bruger_du_de_mest_brugte_arkivalier/lagdsruller_-_en_vejledning.


Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ann Seiffert

Inger:

Det der er mest spændene for mig vedr. denne Anton Seibert/ seifert/ Seiffert er om han muligvis kunne være knyttet sammen med min tip 6 Adam Seiffert som var musketer... i Helsingør og KBH, men ham Adam kan jeg jo intet finde på.... og vi kan jo heller ikke se længere tilbage på denne Anton Seibert/Seiffert for at se hvor han kommer fra.. eller ?

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej Inger

vi krydsede lige hinanden. jeg tror du har ret, dog er ham Jørgen Seifert jo stavet rigtigt og han passer jo godt med den FT. du fandt.... meget usikker her ::)

Jeg prøver lige at kigge i de lægdsruller (ved ikke hvad det er )

og Inger, som altid med stor tak for din hjælp  :) :) :)

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej Inger

Er det korrekt at man ikke kan søge online i lægdsruller?

Ann
Ann Seiffert

Inger Toudal

#24
Ja, det er korrekt. Lægdsrullerne du skal bruge findes på Landsarkivet i København.

Mht. Adam Seifert bliver du nok nødt til at finde ham i militærets stambøger på Rigsarkivet, hvis du vil finde hans fødested. Det fik du vist vejledning om i en tidligere tråd?

Jeg mener at kunne huske, at Antonius Seibert ved sin vielse i Garnisons Kirke 1765 også var ved militæret, men jeg kunne ikke tyde hvilket regiment og kompagni.

Fandt for resten Claus Seibert født i 1795 (men ingen Jørgen indtil videre):

Dråby 1719-1795, opslag 148, højre side, 2. spalte øverst.


Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Ann Seiffert

Hej Inger

Er ved at lokke min mand med til KBH i et par dage, der er så meget jeg gerne/bliver nød til at tjekke så 1 dag er ikke nok.... det kunne jo også være dejligt hvis man kunne hjælpe andre med at tjekke noget eller tage kopier nu man er der.... min mand er dog ikke så henrykt som jeg ;-)... han mener ikke han har set meget til mig siden jeg startede dette projekt :D :D :D
... man bliver SÅ bidt af det... og jeg bruger mange, mange timer, dog syntes jeg ikke at jeg når særlig langt på egen hånd... det er faktisk kun ved Jeres hjælp at jeg oplever at der sker skred i tingende.  :-[ ... derfor spørger jeg også så meget, men hvor er det dejligt at I hjælper  :)

Kan man egentlig se disse ting i Viborg på microfilm eller er det et must med at tage til KBH ?

Ann

Ps. Jo jeg har fået vejledning vedr. Adam Seiffert ;-)

Ann Seiffert

Kurt Eriksen



Adam Seiffert

gift 6 jun 1783

Jomfru Anna Maria Nielsdatter

opslag 246 1733-1814 Sct. Mariæ, Helsingør.

Åbenbart "musqvitier hos general adjudant von Nørkencrone".

...

Har du konfirmation og bryllup? til:

George Hans Peter Seiffert
født 3 feb 1840

Forældrene gift i Hillerød:

22 sep 1836

opslag 149 nr3 1834-1844 Hillerød, Lynge-Frederiksborg, Frederiksborg

...

Anthon Philip Adam(sen) Seiffert,
født 12 sep 1784

gift 21 feb 1808

Petronelle Ehrenberg

opslag 265 1733-1814 Sct. Mariæ, Helsingør.

mvh
Kurt Eriksen,
3770 Allinge
Nr. 9054
Forsker i Balslev Slægten med diverse sidegrene

Ann Seiffert

Hej Kurt

Jeg har de ting du så fint har fundet, det der virkelig volder mig problemer er Adam Seiffert (ham der bliver gift i 1783) .... jeg kan ikke finde noget tilbage i tiden på ham, det vil sige dåb, konfirmation eller forældre, egentlig troede jeg at han var "den første" der kom hertil fra tyskland men der er bare for mange andre Seifferter der allerede er her, så jeg tror han er en del af en søskende flok. Feks. er der en Carl Seiffert i københavn/Frederiksborg området, som får børn med navne ligende mine aner, men ham kan jeg heller ikke finde noget på.

I denne tråd stillede jeg 3 spørgsmål, og spørgsmål nr. 2 er nok fejet af bordet.... (se svar fra Inger) og måske ikke alligevel. Der er 3 personer i 1770 - 1780 der fanger:

Adam Seiffert (min ane)
Peter Anton Seibert (ham Inger skriver om )
Carl Seiffert (ham fra KBH.)
det er alle sammen navne der så bliver ved med at komme i drengende op i tiden, vi mangler bare en der hedder Johan Georg, Så er den ved at være på plads ;-) ... og så skal de "lige" kobles sammen.

Jeg har vedhæftet en personrapport på Adam Seiffert, der i kan du se hans børn, børnebørn, oldebørn osv. .... måske det er en hjælp?

Vedr. spørgsmål nr. 1 ... så er der bare ikke noget at finde på ham Carlo wilhelm seiffert.... jeg har kigget efter ham død, men intet hit endnu.

Vedr. spørgsmål nr. 2... så fandt både Inger og dig ham som ung, men jeg kan stadig ikke finde ham som gift med børn eller noget... heller igen held med død... hvor mon han er er ?

Vil være meget taknemlig for hjælp til at komme lidt videre med denne gren, den volder mig godt nok nogle problemer  :(

PÅ forhånd tak.

Ann

[vedhæfting slettet af admin]
Ann Seiffert

Ann Seiffert

Hej igen

Undskyld... der var en fejl i det jeg skrev før.

Peter Anton Seibert... ikke KUN Anton Seiffert!

derud over er der en person mere, som så hedder: PETER DANIEL SEIFFERT og er fra Helsingør

så 4 personer der muligvis kunne være brødere??

Ann
Ann Seiffert

Ann Seiffert

TIL INGER

Hej

har du set mit opslag i Metode og Teknik?...

Ann
Ann Seiffert