Hej Hans Peter
Jeg har F-secure via min udbyders (You See) sikkerheds pakke, som jeg betaler 29 kr. om måneden for
dette dækker op til 5 PC'er i hjemmet.
Den aktuelt omtalte computer er "wired" til routeren - men det er kun Firefox (FF) der er "sløv"
IE og Chrome lever op til 20/2 - og som tidligere nævnt kører FF 20/2 med Win 7's firewall.
Jeg kan godt følge dit problem, men kan næsten kun sige, at FireFox ikke er kompatibel med dit antivirus programs firewall.
Den firewall som er indbygget i F-secure mener jeg, af et godt hjerte ikke tilbyder dig noget, som Microsofts Firewall ikke tilbyder dig, nemlig sikkerhed.
TDC (You See) som jo er samme firma skal tjene penge, og de sælger gerne denne sikkerhedspakke med lovprisninger - jeg kan kun tilslutte mig hvad der skrives højere oppe i indlæggene, "det er ikke godt nok".
Mit personlige forslag kan lyde - gå online hos Prolan Sofware og download programmet "Protector Plus Professional" - prøv det i 30 dage - Jeg vil være stærkt tilbøjelig til at tro, at du herefter ønsker at købe programmet, for det er absolut ikke noget ringe program.
Programmet har også indbygget en Firewall, om den er bedre end Microsofts kan jeg ikke afgøre, men den virke udmærket og holder intruder ude (forsøg på indbrud) og selve antivirus programmet holder vira ud af min verden. Firmaet tilbyder også noget adaware eller ligenden fjerner, det kan du også prøvekører.
Hvis du evt. fortryder kan du jo bare geninstallerer din You See licens og opdage, at F-Secure er ret så sulten og ikke mindst ikke særlig sikker.
Det er fint nok, at du "køber" programmet, frem for at du bruger "gratis" softwarer til beskyttelse - det er lidt som at "hmmm gøre i bukserne" - "det varmer, men bliver hurtigt koldt".
Jeg har set problemet med Firefox før, det var noget med "port" konflikt og problemer med "redigering af prote", som gør/gjorde at Firefox var dødlangsom, men i øvrigt har jeg også set det forekomme med Internet Explore . Jeg afinstallerede sikkerhedspakken (uden at internettet var tilsluttet) og installerede et andet antivirus program (gæt hvilket), og problemet var løst - Programmet fandt både orme og tojanske. Ejeren blev rasende og ringede til You See hotline og skældte og smælde den stakkels suporter.
Retfærdigvis skal det siges, at det også kan være "rækkefølgen" dine programmer bliver installeret på, der gør, at du har disse problemer.
Som grundregel - det første man gør, er at installerer sin udgave af Windows, herefter bliver det næste at installerer et antivirusprogram og først derefter køre Windows Update (igen og igen til der ikke er flere opdateringer) eller installerer andre programmer bla. sin udgave af Firefox eller hvad browseren nu skal hedde.
ubs... klokken blev mange og dynen kalder...
Venligst
Finn Hansen