Nyheder: Forum

spilleregler

Aktuelt Foreningen Forum Kilder Værktøjer Andet

Hjælp Søg

Sider: [1]
  Udskriv  
Forfatter Emne: Firefox virker langsomt.  (Læst 1427 gange)
Hans Peter Christiansen
Medlem

Beskeder: 702

« Dato: Mandag 06 08 2012, 20:00 »

Hej.

Jeg har i gennem meget lang tid kun benyttet mig af Firefox - men i den senere tid
har den virket meget trægt.

En hastighedstest viser også at at den ikke lever op til 20/2 som jeg har betalt for.

IE og Chrome kører helt perfekt - er der andre der har oplevet noget lignende ?
Logget

Mvh HP
Ole Laursen-W.
Medlem

Beskeder: 256

« Svar #1 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 00:07 »

Hej Hans Peter,

Firefox (14.0.1) fungerer upåklageligt her. Det lyder underligt din download/upload hastigheder er forskellige. Har du installeret tilføjelser i Firefox?
Logget

Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk  •  medicinskhistorie.dk
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #2 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 15:48 »

Hej Ole.

Ja - jeg har installeret de tilføjelse som Firefox efterhånden har "bedt" om.

Et eks. er noget så simpelt som at se BT (avisen) her går Firefox helt i stå. Samt

diverse videoer fra You-Tube - her hakker det helt vildt.

Og ovenstående 2 eks. kører perfekt med Chrome og IE.

« Sidste ændring: Tirsdag 07 08 2012, 15:51 af Hans Peter Christiansen » Logget

Mvh HP
Knud Aagaard
Medlem

Beskeder: 57

« Svar #3 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 19:44 »

Hej
Har du prøvet at starte med tilføjelserne deaktiveret?
Logget

Hilsen
Knud Aagaard
http://aagaardweb.dk
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #4 Dato: Onsdag 08 08 2012, 15:34 »

Hej Knud.

Jeg har nu prøvet at starte med deaktiverede tilføjelser - det løser ikke problemet.
Logget

Mvh HP
Ole Laursen-W.
Medlem

Beskeder: 256

« Svar #5 Dato: Torsdag 09 08 2012, 08:38 »

Hej Hans Peter,

Prøv at slette browserdata: Åbn Firefox, tryk ctrl + shift + delete og vælg hvad du ønsker slettet (bevar evt. adgangskoder mv) - hjælper det?

Hvis dette ikke løser problemet så prøv at slette og geninstallere Firefox.
« Sidste ændring: Torsdag 09 08 2012, 08:47 af Ole Laursen-W. » Logget

Venlig hilsen,

Ole Laursen-W.

wadschier.dk  •  medicinskhistorie.dk
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #6 Dato: Torsdag 09 08 2012, 15:18 »

Hej Ole.

Jeg har prøvet det første - det hjalp ikke, vil nu prøve at geninstallere -

men det må blive i weekenden.
Logget

Mvh HP
Kenneth Knudsen
Medlem

Beskeder: 297

« Svar #7 Dato: Torsdag 09 08 2012, 16:02 »

Hej Hans Peter

Det kunne lyde som om, at Firefox (eller en af tilføjelserne) er kommet i konflikt med firewall'en. Du kan evt. prøve at tjekke, at Firefox har de nødvendige tilladelser i firewall'en (jeg kan ikke lige huske, hvordan man gør).

vh Kenneth
Logget

http://geneablog.kilokilokilo.dk/

Har aner i det meste af Himmerland og Vendsyssel, Thisted-Mors og Skjern-Videbæk.
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #8 Dato: Torsdag 09 08 2012, 17:48 »

Hej alle der er kommet med gode råd.

Tak for diverse tips og tricks - jeg vil prøve at lege med dem i weekenden - hvis ikke det bliver for godt vejr.

Jeg skal nok melde tilbage, hvis/når jeg finder en løsning.
« Sidste ændring: Torsdag 09 08 2012, 17:54 af Hans Peter Christiansen » Logget

Mvh HP
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #9 Dato: Lørdag 11 08 2012, 17:23 »

Hej igen.

Har nu prøvet at afinstallere og geninstallere Firefox.

Men hastigsmålingen viser stadigvæk kun 2-3 ned og 1-2 op (forventet 20/2 som også Chrome og IE viser)

Jeg vil nu prøve at "jagte" firewall'en.
Logget

Mvh HP
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #10 Dato: Tirsdag 14 08 2012, 17:17 »

Hej.

Har lige prøvet at slå Firewall'en i mit normale sikkerhedsprogram (F-Secure) fra og kørt med

Windows 7's Firewall. Dette gør at Firefox også nu kører mindst 20/2.
Logget

Mvh HP
Simon Rix Holländer Jensen
Medlem

Beskeder: 461

« Svar #11 Dato: Onsdag 15 08 2012, 12:10 »

Prøv at køre en scan af computeren og registreringsdatabasen med Ccleaner.
Logget

Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #12 Dato: Onsdag 15 08 2012, 16:11 »

Hej Simon.

Tak for response. Jeg har Ccleaner indstalleret - og kører den hyppigt - men det ændrer

ikke på situationen.
Logget

Mvh HP
Medlem

« Svar #13 Dato: Onsdag 15 08 2012, 18:26 »

Du skriver at du kører med F-Secure?

Jeg ved godt at F-Secure er et stort firma osv osv, men jeg har aldrig haft eller set andet end døj med det program. Jeg råder dig til at skifte for stedse! Avast antivirus virker rigtigt godt. Evt. installer SpyBot Search & Destroy.
Logget

Finn Hansen
Medlem

Beskeder: 370

« Svar #14 Dato: Torsdag 16 08 2012, 16:37 »

Hej

Undskyld, vil ikke med dette indlæg starte en krig, men har dog følgende tilføjelse:

Om man anvender AVAST eller man anvender F-secure, Norton, McAffe, TDC-sikkerhedspakke, resultatet er i store træk det helt præcist samme, nemlig at et såkaldt antivirusprogram æder computerens resurser.

Emnet har været oppe tidligere, så evt. tjek topic i denne del af forum.

Køb et ordentligt antivirus program - der findes rigtig mange rigtigt seriøse programmer, som tager hensyn til din  maskine og den hastighed som koster fra omkring 180 kr til omkring 300 kr - som privat bruger at betale 700 eller mere om året er rent spil af pengene, man får ikke mere sikkerhed af den grund.

Hvis I anvender trådløs forbindelse dvs. at jeres computer går på nettet via jeres router trådløst, da skal I regner med en tommelfingerregel der siger jeres betalte hastighed/1.8 - altså f.eks. 20/2 Mbit bliver til 11.1/1.1 Mbit

Hvorimod, hvis I kobler jeres computer direkte til routeren via et kabel, da får i det i betaler for.

Venligst
 Finn Hansen
Logget
Medlem

« Svar #15 Dato: Torsdag 16 08 2012, 16:54 »

Enig med dig Finn Hansen Wink Det er en smagssag hvad man ynder at bruge af antivirus- og malware-programmer Wink Jeg har dog en erfaring med F-secure som gør at jeg aldrig vil installere det på nogen computer om jeg så fik penge for det eller fik dødsstraf, hvis ikke jeg gjorde Wink

Jeg har dog prøvet mange GRATIS antivirusprogrammer og er allermest tilfreds med AVAST, som i modsætning til AVG, ikke æder mine ressourcer. Jeg bruger kun den gratis version da chancen for at få virus er meget tæt på 0. Jeg har besøgt meget skumle og tvivlsomme hjemmesider og aldrig fået virus. Min kæreste har kun brugt mail og facebook og fik alligevel en virus Wink

Med en fornuftig router og et dyrt netværkskort kan man godt få en seriøs trådløs internetforbindelse på sin computer, men jeg giver dig ret.
Logget

Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #16 Dato: Torsdag 16 08 2012, 17:01 »

Hej.

Jeg har F-secure via min udbyders (You See) sikkerheds pakke, som jeg betaler 29 kr. om måneden for

dette dækker op til 5 PC'er i hjemmet.

Den aktuelt omtalte computer er "wired" til routeren - men det er kun Firefox (FF) der er "sløv"

IE og Chrome lever op til 20/2 - og som tidligere nævnt  kører FF 20/2 med Win 7's firewall.

« Sidste ændring: Torsdag 16 08 2012, 17:03 af Hans Peter Christiansen » Logget

Mvh HP
Finn Hansen
Medlem

« Svar #17 Dato: Fredag 17 08 2012, 01:22 »

Hej Simon

Man får gratis for gratis, sådan helt firkantet formuleret - hvis da ikke udvikleren rent ud sagt, mener, at folk og fæ skal have noget rigtigt seriøst for gratis penge. Men desværre så giver gratis antivirus-programmer ikke så frygtelig stor sikkerhed, kun mod gængse typer vira og gængs type malware virus, hvorimod de avancerede vira, slipper uhindret igennem nåleøjet - tænk dybdegående scanning i komprimerede filer, som igen er komprimeret og igen... for endelig at finde den aktuelle fil, inden man når den endelige fil, er systemet forurenet af en vira, og hvis dette blev undgået, da sker det helt sikkert, når man afvikler den endelige fil, som har indbygget en tåbelig trojansk hest, der går lige efter dine penge via dine besøg på din netbank.

Jeg har set utallige eksempler på, at vira slipper igennem de gratis antivirus programmer, så mange, at jeg aldrig vil anbefale folk at bruge disse gratis ydelser, og da bestemt ikke Online antivirus scannere. 

Og - NEJ, du skal da bestemt ikke dødsdømmes hæ hæ, valget af a-virus er dit eget Smiley

Med en fornuftig router og et dyrt netværkskort kan man godt få en seriøs trådløs internetforbindelse på sin computer, men jeg giver dig ret.

Se, mht. hastighed på en trådløs forbindelse, da kan man købe sig nok så fattigt, man får ca. 1.8* den hastig man har betalt for (altså den som internet udbyderen giver dig på dit kabel).
Årsagen skal findes i protokollen/protokollerne som anvendes - dog kan man godt få en smule højere hastighed, hvis man anvender kryptering i hardwaren (det trådløse netkort), frem for software kryptering, at sin forbindelse, således routeren og netkortet, ret softwaremæssigt ikke skal knokle så meget, hvilket gør, at tab faktoren bliver en lille smule mindre, men vil stadig ligge tæt på en halvering af den hastighed der lægges ind på kablet. (ps.. jeg knokler dagligt med wireless netværk). Wink

Venligst
 Finn Hansen
Logget
Finn Hansen
Medlem

« Svar #18 Dato: Fredag 17 08 2012, 01:44 »

Hej Hans Peter

Jeg har F-secure via min udbyders (You See) sikkerheds pakke, som jeg betaler 29 kr. om måneden for
dette dækker op til 5 PC'er i hjemmet.
Den aktuelt omtalte computer er "wired" til routeren - men det er kun Firefox (FF) der er "sløv"
IE og Chrome lever op til 20/2 - og som tidligere nævnt  kører FF 20/2 med Win 7's firewall.

Jeg kan godt følge dit problem, men kan næsten kun sige, at FireFox ikke er kompatibel med dit antivirus programs firewall.

Den firewall som er indbygget i F-secure mener jeg, af et godt hjerte ikke tilbyder dig noget, som Microsofts Firewall ikke tilbyder dig, nemlig sikkerhed.
TDC (You See) som jo er samme firma skal tjene penge, og de sælger gerne denne sikkerhedspakke med lovprisninger - jeg kan kun tilslutte mig hvad der skrives højere oppe i indlæggene, "det er ikke godt nok".

Mit personlige forslag kan lyde - gå online hos Prolan Sofware og download programmet "Protector Plus Professional" - prøv det i 30 dage - Jeg vil være stærkt tilbøjelig til at tro, at du herefter ønsker at købe programmet, for det er absolut ikke noget ringe program.

Programmet har også indbygget en Firewall, om den er bedre end Microsofts kan jeg ikke afgøre, men den virke udmærket og holder intruder ude (forsøg på indbrud) og selve antivirus programmet holder vira ud af min verden. Firmaet tilbyder også noget adaware eller ligenden fjerner, det kan du også prøvekører.

Hvis du evt. fortryder kan du jo bare geninstallerer din You See licens og opdage, at F-Secure er ret så sulten og ikke mindst ikke særlig sikker.

Det er fint nok, at du "køber" programmet, frem for at du bruger "gratis" softwarer til beskyttelse - det er lidt som at "hmmm gøre i bukserne"  - "det varmer, men bliver hurtigt koldt".

Jeg har set problemet med Firefox før, det var noget med "port" konflikt og problemer med "redigering af prote", som gør/gjorde at Firefox var dødlangsom, men i øvrigt har jeg også set det forekomme med Internet Explore . Jeg afinstallerede sikkerhedspakken (uden at internettet var tilsluttet) og installerede et andet antivirus program (gæt hvilket), og problemet var løst - Programmet fandt både orme og tojanske. Ejeren blev rasende og ringede til You See hotline og skældte og smælde den stakkels suporter.

Retfærdigvis skal det siges, at det også kan være "rækkefølgen" dine programmer bliver installeret på, der gør, at du har disse problemer.

Som grundregel - det første man gør, er at installerer sin udgave af Windows, herefter bliver det næste at installerer et antivirusprogram og først derefter køre Windows Update (igen og igen til der ikke er flere opdateringer) eller installerer andre programmer bla. sin udgave af Firefox eller hvad browseren nu skal hedde.

ubs... klokken blev mange og dynen kalder...

Venligst
 Finn Hansen 

Logget
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #19 Dato: Fredag 17 08 2012, 05:54 »

Hej alle.

Tak for gode råd og forklaringer - jeg går lige i tænkeboks - god weekend.
Logget

Mvh HP
Hans Peter Christiansen
Medlem

« Svar #20 Dato: Fredag 09 11 2012, 18:29 »

Hej igen.

Siden sidst er der sket følgende. Min PC ville ikke starte op, jeg fandt ud af at harddisken, hvor der skulle bootes fra, var defekt (den ville ikke spinde op)

Jeg havde heldigvis back up af det meste, men har været noget omkring for at finde alle data, og der mangler stadigvæk noget – men det har påmindet mig om det som alle ved – tag jævnligt back up.

Der var heldigvis stadig garanti på PC,en. At der så kun blev monteret en 500 GB HD i stedet for den 750’er der sad i PC,en (som senere blev ændret til en 1 TB) er en helt anden historie.

Nå - tilbage til Firewall/Anti virus. Jeg kører nu med Windows Firewall og Microsoft Security Essentials i den ny installerede Windows 7,og det virker perfekt i IE, FF dog med Google Chrome som foretrukket browser.

Jeg har ligeledes installeret Windows Firewall og Microsoft Security Essentials på en ”gammel” XP maskine samt en  bærbar med Windows 7 starter og alt virker også her perfekt.

Logget

Mvh HP
Sider: [1]
  Udskriv  

Gå til: