Carsten Bach Kristiansen
Bruger
Beskeder: 1.196
|
 |
« Dato: Mandag 06 08 2012, 21:12 » |
|
Hej,
flere problemer med AO KB, Holbæk, Egebjerg, 1809-1814, opslag 17, næst længst ned tv.
Jeg prøver at læse;
Den 2den August blev Peder Kiel(d)sen og Hustru Sidse Pedersd(atter) i __ fød en Datter som __ __ __ __ __ blev døbt og kaldet Anna Kirstine __ __ __ bar hen- de, de andre testes vare: __ __ __, Smed Jacob Rasmussen i Egeberg, __ __ Niels .............
og så klarer jeg ikke mere
På forhånd tak Carsten
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Carsten Bach Kristiansen
Bruger
|
 |
« Svar #1 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 14:26 » |
|
Hej,
har nu kommet lidt længe;
Den 2den August blev Ped(er) Kiel(d)sen og Hustru Sidse Ped(er)sd(atter) i Underud fød en Datter som __ __ __ __ __ blev døbt og kaldet Anna Kirstine __ __ __ bar hen- de, de andre testes vare: __ __ __, Smed Jacob Rasmussen i Egeberg, Smed Niels Rasmussen i Ledstrup og Pigen Anne Nielsd(atter) af Hølkerup.
men mangler mange huller.
På forhånd tak Carsten
|
|
|
|
« Sidste ændring: Tirsdag 07 08 2012, 14:29 af Carsten Bach Kristiansen »
|
Logget
|
|
|
|
Carsten Bach Kristiansen
Bruger
|
 |
« Svar #2 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 14:54 » |
|
Hej,
har en linje mere:
Den 2den August blev Ped(er) Kiel(d)sen og Hustru Sidse Ped(er)sd(atter) i Underud fød en Datter som Søndagen den 8de Aug: blev døbt og kaldet Anna Kirstine __ __ __ bar hen- de, de andre testes vare: __ __ __, Smed Jacob Rasmussen i Egeberg, Smed Niels Rasmussen i Ledstrup og Pigen Anne Nielsd(atter) af Hølkerup.
/Carsten
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
Jens Viliam Froulund Villumsen
Medlem
Beskeder: 7.123
|
 |
« Svar #3 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 15:00 » |
|
Hej Carsten.
Jeg læser, stadig med huller:
Den 2den August blev Per Kielsen og Hustru Sidse Pers D: i Underup fød en Datter, som Søndagen den 8de Aug: blev døbt og kaldet Anna Kirstine ………. Walther bar hen- de, de andre Faddere vare: ….. P…….. Qvist, Smed Jacob Rasmussen i Egeberg, Smed Niels Rasmussen i Ledstrup og Pigen Anne Niels D: af Hølkerup
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Carsten Bach Kristiansen
Bruger
|
 |
« Svar #4 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 15:25 » |
|
Hej Jens,
Så er vi næsten hjemme med denne.
Peder Qvist er Mølle Ejer og Peder Kjeldsen er Møllebygger så det passer fint. Qvist har været med til andre begivenheder i familjen før som Møller.
Ane Marie Walther er Sognepræsten Niels Walthers Kone. og jeg syntes der står noget med "dame" før Walther.
Hilsen Carsten
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
John Hauerberg
Bruger
Beskeder: 2.391
|
 |
« Svar #5 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 15:55 » |
|
Hej
Et bud på det sidste
Madame Walther
Seminarist? Peter Qvist
Vh John
|
|
|
|
« Sidste ændring: Tirsdag 07 08 2012, 15:57 af John Hauerberg »
|
Logget
|
|
|
|
Carsten Bach Kristiansen
Bruger
|
 |
« Svar #6 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 16:14 » |
|
Hej John,
Madame har jeg også været inde på, og det kan det nok stå, jeg var lidt i tvivel om "pTma" dame men Sognepræst Walther havde ju mange kragetær. Så jeg er enig med Madame.
Seminarist, ja hvorfor ikke, Peder Qvist var også forlovere till forældrenes trolovelse, samme KB, opslag 38, No 6, men der står han som Møller.
Så allting sammen;
Den 2den August blev Ped(er) Kiel(d)sen og Hustru Sidse Ped(er)sd(atter) i Underud fød en Datter som Søndagen den 8de Aug: blev døbt og kaldet Anna Kirstine, Madame Walther bar hen- de, de andre testes vare: Seminarist Peder Qvist, Smed Jacob Rasmussen i Egeberg, Smed Niels Rasmussen i Ledstrup og Pigen Anne Nielsd(atter) af Hølkerup.
Så håber jeg at vi alle er enige.
Tusind tak til alle.
Hilsen Carsten
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|
A. Koefoed Westh
Medlem
Beskeder: 326
|
 |
« Svar #7 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 21:50 » |
|
Hej!
Jeg har en enkelt rettelse:
Der står: de andre Faddere
- og jeg mener, der står Underup og ikke Underud. Det står ganske vist ikke hos Krabsen, men ved at google: Underup, Holbæk amt, dukker det op.
Mvh. Anna-Lise
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
Carsten Bach Kristiansen
Bruger
|
 |
« Svar #8 Dato: Tirsdag 07 08 2012, 22:01 » |
|
Hej Anna-Lise,
Jeg er helt enig med dig, der står rup. Pladsen idag hedder Unnerud men skrevs før Underud og også som du siger Underup, Personerne her er fra Unnerud, så derfor har mine øjne måske fokuseret på vad der burde stå og ikke alltid vad der står.
Jeg skal også få ændret testes till faddere.
Mange tak for rettelsen, det bliver ju bare bedre og bedre....
Hilsen Carsten
|
|
|
|
|
Logget
|
|
|
|
|