Frederik Ferdinad Nielsens fødsel i Helsingør

Startet af lis larsen, 08 Sep 2012 - 07:58

Forrige emne - Næste emne

lis larsen




I min søgen efter Marie Jensine Rudolfine Ferdinandines far har jeg nu fundet 2 Frederik Ferdinand Nielsen fra Helsingør.

frederik er Smedesvend,det kan derfor være den første,men måske er der også en chance med den anden.

Jeg har prøvet at trevle kirkebøgerne igennem fra Helsingør Årene omkring 1829 for den første Frederik.Årene 1833 for den anden.Uden at finde nogle af dem.

Håber Der evt er nogle der kan hjælpe.


Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad Sct Annagade, 1 House 155, Census 1850
Ferdinand Frederik Nielsen, 21 years old, unmarried, Smedesvend, born in Helsingør


Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad Sct Annagade, 1 House 175 and 176, Census 1850
Niels Nielsen, 42 years old, married, Vægter, born in Nebel, Ribe Amt
Marie Nielsen, 45 years old, married,his wife, born in Hellebæk, Frederiksborg Amt
Frederik Ferdinand Nielsen, 17 years old, unmarried, their son, born in Helsingør
Frederik Nielsen, 11 years old, unmarried, their son, born in Helsingør

Med Venlig Hilsen og Tak

Peter Hjort

#1
Hej
Har du flere oplysninger om Marie Jensine Rudolfine Ferdinandine. Hvor og hvornår er hun født?


Venlig hilsen


Peter Hjort

Peter Hjort

Hej igen

Jeg ser at du flere oplysninger i følgende tråd.
http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36536.0.html
Oplysningerne i tråden er nyttige hvis man skal finde Frederik.

Hilsen


Peter Hjort

Peter Hjort

Hej
Har fundet den ene Frederik Ferdinand Nielsen

AO KB skt Olai Helsingør 1821-1839 opslag 84.

Født 11-1-1830. Forældre: Arbejdsmand Christian Nielsen og hustru Maren Petersdatter

Hilsen

Peter Hjort

Alice Oppenheim

#4
Hejsa,

Kan du ikke fortælle, hvilken kilde, der fortæller, at MARIE JENSINE RUDOLFINE FERDINANDINEs far, Smedesvend FERDINAND FREDERIK  NIELSEN, absolut skal være født i Helsingør?

Alice Oppenheim

Jeg ved ikke, hvor vigtigt det er, men Præsten i Vor Frelser har sat små tal over Smedesvendens fornavne, således at navnet skal læses omvendt, nemlig "FERDINAND FREDERIK" ...

(Vor Frelser 1870-1877: opslag 35 #197)

lis larsen

Ferdinand Frederik skal ikke absolut være født i helsingør.
dette er blot et greb efter et halmstrå og hjælp jeg har fået via family search forum.

Problemmet er at jeg kun har oplysninger om Forældrene,Ferdinand Frederik Nielsen og hans kone Ane Jensen fra Marie Jensine rudolfine Ferdinandine Nielsen dåb og senere konfirmation.
Jeg har ikke kune finde dem i nogle FT.

http://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,36536.0.html

Jeg kan ikke finde dem nogle steder og spurgte så i Family search forum,derfor har jeg brug for hjælp til opslag.

Håber på at der er nogle der kan finde det lys i mørket jeg ikke ser.
Lis


lis larsen

Alle Maries børn er født i Silkeborg og omegnen af Silkeborg.Hun har ikke voldt mig de store problemmer.Det har hendes forældre til gengæld.

:-) lis

Peter Hjort

Hej

Nogen gange skal man bevæge sig langt omkring for at finde et spor. F.eks kan det undrer at Marie pludselig er i København 1/2 år. Det kunne jo være det var i forbindelse med en af forældrenes død.


Hilsen


Peter Hjort

lis larsen

Søre Johan boede i Kbh i 1892 ,6 år før han blev gift.


Oplysninger om registerbladet



Udfyldelsesdato: 1-5-1899




Personer



Hovedperson
Søren Johan Jensen , 24-9-1875 , Vindom
Stillinger: Arbejdsmand



Ægtefælle
Marie Jensen , 5-11-1871




Adresser



1-5-1892: Saxogade 57 , 2. opgang , 5.

Og igen d. 31.7 1899 hvor han boede på Christianshavns kanal.


Marie kan godt ha' været i kbh. i forbindelse med dødsfald.Jeg har endnu ikke fundet hverken deres fødsel,giftemål eller dødsfald.