Hvor blev de gift?

Startet af Jonna Kristiansen Sædding, 10 Sep 2012 - 21:03

Forrige emne - Næste emne

Jonna Kristiansen Sædding

En søster til min oldemor (Harriet Sofie Aarøe) Ovidia Dorothea Bendine Aarøe (f. 5. 5. 1893 ved Vor Frue, Kbh) boede ved FT1921 hjemme hos sin far på Evaldsgade 10 i København.

I FT1925 er familien flyttet til Judithsvej 4, men der bor hun ikke hjemme mere, hvilket gør at jeg tror hun er blevet gift med sin mand Bogholder Christian Christensen mellem 1921 og 1925.

Men er der nogen der har en ide til, hvordan jeg finder ud af hvor de er blevet gift..?

Jeg kan ikke finde dem i folketællingerne 1925 og 1930, men ved at de i 1931 (der står de som faddere ved min mormors dåb) er bosat i København..

Har i en gammel telefonbog fra 1943 fundet en Bogholder Christian E R Christensen, boende på Holger Danskesvej 37b, men der boede han desværre ikke i 1930 så det er ikke til at vide om det er den rette Bogholder..

Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Jonna Kristiansen Sædding

Har nu siddet og gennemgået alle vielser fra 1921 til og med 1925 i de sogne der ligger op til Helligkors, som Evaldsgade hører under.. 9 sogne.. Brorson, Skt. Thomas, Bethlehem, Blaagaard, Skt. Johannes, Simeon, Samuel, Skt. Stefan og Anna.. Uden resultat..  :-\
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Anette Eriksen

Hej Jonna,

Har ud forsøgt i Sion Sogn, som Judithsvej hørte til?

Mange hilsner
Anette Eriksen

Jonna Kristiansen Sædding

Har lige set det igennem, heller ikke gevinst.. Er i gang med de omliggende sogne nu...
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Jonna Kristiansen Sædding

Heller ikke i de omliggende sogne til Sion er de blevet gift..

Er der nogen der har en ide om hvordan jeg kan finde deres vielse uden af skulle pløje alle vielser i København fra 1921 til 1925 igennem...?
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Jane Stiller

Hej Jonna

Måske er de blevet borgerligt gift. Så er det under andre arkivalier du skal lede.

Mvh
Jane

Jonna Kristiansen Sædding

Borgerlige vielser blev også noteret i kirkebøgerne.. Så jeg burde have fundet dem hvis det var..

Er bare på helt bar bund ang. hvor jeg snart skal lede... ???
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Mette R Francke

Hei

Vet du om de får noen barn ?

Hvis det er rette C.C du har funnet i 1943 , bosatt i Holger danskevej , kan jo eventuelle barn være konfirmet i sognet/kirken.

Holger Danskes Vej
Kvarter: Frederiksberg
Sognetilhør i 1890: Frederiksberg
Sognetilhør i 1918: Mariendals

Hvis en eller begge var i live i 1968 , så har de fått ett cpr nr.

Prøv å kontakte ditt lokale borgerservice kontor og se om de kan finne ut om de har ett cpr nr.
Dette koster rett under 60 kr.

Mette
Mette R Francke

Anette Eriksen

Hej Jonna,

Du bør nok alligevel tjekke borgerlige vielser (de er på nettet fra 1923). Det var bestemt ikke alle borgerlige vielser, der blev noteret i kirkebøgerne.

Mange hilsner
Anette Eriksen

Martin Bjarklev

#9
Hmmm.  Der er jo nogle muligheder:

Var han i hæren ? = Garnisons
Var han i flåden ? = Holmen
Var de katholikker ? = Sct. Ansgar (ikke på AO)
Var de Tyskere ? = Sct. Petri
Var de ateister ? = Borgerlig vielse (Kbh rådhus dog først fra 1923)
Var de på ferie ? = Viet et helt andet sted...

hmm... nu løber jeg tør for ideer, kan jeg mærke..

:D

Mvh
Martin

Jonna Kristiansen Sædding

#10
Det var ikke den rigtige Bogholder Christensen på H. D. vej..  Fandt jeg ud af efter jeg havde brugt 2 dage på at opspore hans familie..  :-\

Men har fundet parret i FT1925 og FT1930..  ;D her kunne jeg også finde deres vielsesdato men mangler stedet, så jagten er gået ind..  Det er altid lettere når man har en dato og et år at gå efter.. ;)
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)

Jonna Kristiansen Sædding

Fandt dem i Skt. Markus, København.. Tak for hjælpen.. :)
Mvh.

J. K. Sædding

Slægtsforsker siden min tysklærer bad os lave et stamtræ i 10. klasse i 1996... Det var for spændende til at slippe igen.. ;o)
Frivillig på Sorø Lok. arkiv (4 timer ugenligt)