Hvordan finder jeg oplysninger på mine bedsteforældre, ud fra deres gl. adresse?

Startet af Aggi Jensen, 15 Sep 2012 - 18:09

Forrige emne - Næste emne

Aggi Jensen

Hej alle!

Jeg er ny i dette forum, og søger derfor oplysninger på mine bedsteforældre.
Jeg har deres gamle adresse, så er det muligt at spore oplysninger ved hjælp af deres adresse?? Og i givet fald, hvor?

På forhånd tak for hjælpen..  :)


Ann Nygaard Sørensen

Hej Aggi.

Velkommen  :)
Kan du ikke finde deres død og begravelse i kirkebogen ?

Med venlig hilsen

Ann
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Aggi Jensen

Hej Ann.

Mange tak for velkomsten.. :)

Jeg ved desværre ikke meget om dem, da jeg ikke har haft kontakt med dem i over 30 år. Jeg ved derfor ikke hvornår de er døde, og om de er døde på den adresse som jeg kender.

Hilsen Aggi

Ann Nygaard Sørensen

Hej igen

Om du kan få oplysninger på folkeregistret mod betaling af et mindre gebyr, ved jeg, andre ved meget mere om end jeg.

Men de har da i hvert fald ikke åben nu her lørdag aften. Jeg ville lige nu og her kigge kirkebogen for sognet og så vil jeg kigge efter om, at sognet de boede i, om deres kirkegård er lagt ud på nettet med gravstene.

Hvis du er ret sikre på, at de er døde ( de færreste bliver jo mere end 100 år trods alt) så vil jeg da måske komme frem med deres navne og hvor de boede (evt. fødselsdatoer mm.), hvis du vil have dette forum til at hjælpe. Herinde findes så mange kloge mennesker.

Mange hilsner

Ann.
Se min hjemmeside www.123hjemmeside.dk/AnnNygaard som handler om Vendsyssel og Vendeboen.
Fortællinger og fotografier m.m.

Anne Mortensen

Hvis de har levet i 1968 har de fået et CPR.nr. og du kan gå til nærmeste Borgerservice og søge hjælp.


https://www.borger.dk/Sider/Det-Centrale-Personregister-(CPR).aspx


Oplysninger fra cpr om andre

Du kan henvende dig til kommunens folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger, du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - med mindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 57 kr. (2012)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Aggi Jensen

Sidst jeg havde kontakt med dem var tilbage i 1978, hvor de boede på Hvalsøvej 42b, 2700 Brønshøj.
Så vidt jeg husker hed de Peter og Anne/Anna Jensen. Deres sønner hed/hedder Kurt og Leif.
Min far, Kurt, er død, så jeg kan ikke få nogle oplysninger fra ham længere.

Men jeg vil da forsøge at få nogle oplysninger vis Det Centrale Personregister.

Så tak for hjælpen til at komme i gang..  :)

Vivi Winther

Hej Aggi, velkommen her i forum  :), såfremt du ønsker at benytte dig af Borgerservice skal du vide det er ikke hver henvendelse der koster imellem 50 og 60kr, men hvert opslag de skal lave, altså hver person, dog kan det kædes sammen til et opslag blot man har tilrettelagt dette.

Du kan selv lave lidt først tag udgangspunkt i din fader hvor og hvornår er han født, viet, død mv. når du har disse opslag har du allerede meget mere du selv kan finde eller få hjælp til herinde og det er gratis  ;), såfremt du gerne vil have hjælp til at finde disse oplysninger skal du blot skrive din faders navn fødselsdag/år og sted samt dødsdato og sted. Blot skal du huske man ikke må skrive om nulevende herinde. Du vil hurtig se hvor mange der sidder og hjælper med det samme de er hurtige og skrappe til at finde slægtninge.

Håber du vil få stor glæde ved at være er  ;)

Mvh

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"