Død af Olivia Emilie Møller

Startet af Birgit Mariane Hulgaard Cancilla, 06 Nov 2012 - 15:44

Forrige emne - Næste emne

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Olivia Emilie Lystrup født Nielsen den 27 November 1898 i Sct. Mikkels, Slagelse, Sorø.

Olivia var gift første gang med Christian Martinus Møller.  Hun var gift? anden gang med Jens Svend Larsen som døde i en brandning i en kønrøgs fabrik i Slaglille i 1941 - familien boede på Rolighed 12 ved Sorø Købstad.  Efter hans død flyttede familien til Grøfte hos Holger Lystrup.  Var Olivia og Holger viet?

Olivia boede i 1986 på Lynges Alderdomshjem. Hun var 87 på dette tidspunkt. Hun er begravet i Lynge Kirkegård men jeg ved ikke hvornår hun døde og var begravet. 

Jeg håber for hjælp

Med venlig hilsen
Birgit


Mogens Fabritius

Hej.... Jeg har gået nogle kirkebøger igennem fra området Sorø og Grøfte, men kun fundet to indføringer om Jens Svend Larsens død, men dem kender du vel godt...

Jeg ville se om der var noget i aviser, fra om den ulykkelige hendelse på Kønrøgs fabrikken i Slaglille.
Det har jeg ikke nået endnu, da jeg lige nu har andre ting at gøre...

Olivia må stå i Lynges Kirkebog, men den skal nok ses på Rigsarkivet/Landsarkivet, indtil videre...

Venlig hilsen Mogens Fabritius...

Hanne Fachmann

Hej Birgit.
Da hun først dør 1986, har hun person nr.

Du kan gå på Borgerservice i din egen kommnue og få oplysninger om hende det koster cirka  kr.60.

Inge-Lise Trampedach

Birgit bor i Canada og kan ikke gå på borgerservice.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Hanne Fachmann

Ok, det vidste jeg ikke, at hun boede i Canda.

Har du nogle ider til, hvordan vi kan hjælpe.

Inge-Lise Trampedach

Hun kan prøve at skrive til  præsten :
Martin Corfix
(Sognepræst (kirkebogsfører))
Ved Gadekæret 2 B
3540
Lynge
Telefon: 48187028
E-mail: MCOR(at)km.dk      udskift parantes indhold med @
Hvis han er venlig vil han oplyse om dødsdato og begravelse, men hun skal oplyse om at det er en slægtning.
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

Tak til alle - Mogens, Jane, Hanne, Inge-Lise - det er godt af jer at tage tid til at læse hvad jeg har skrevet og at prøve at hjælpe. 

Jeg er så taknemmelig for alle i DIS.

Jeg har skrevet til Lynge Kirke og håber at høre fra dem.

Mogens, hvis du finder noget i en gamle avis om brandningen i Kønrøgs fabrikken i Slaglille så vil jeg gerne få en scanning af den men jeg ved godt at du har travlt med andet.

Med venlig hilsen
Birgit

Birgit Mariane Hulgaard Cancilla

I dag fik jeg email fra Lynge Kirke ... så nu ved jeg dødsdagen af min mormor Olivia Emilie Nielsen (gift første gang med Kristian Martinus Møller, anden gang med Jens Svend Larsen og gang 3 med Holger Lystrup ... har aldrig fundet vielser med Jens Svend Larsen eller Holger Lystrup).

Jeg fik fra Lynge det her:

Olivia Emilie Lystrup, døde på bopælen den 13. oktober 1986 og blev bisat fra Lynge Kirke den 16. oktober 1986. Der står i kirkebogen, at urnen er nedsat på Sorø ny kirkegård. Sidste bopæl var Lynge Byvej 54. Hun blev født i Sct. Mikkels Sogn, Slagelse, datter af Otto Christian Frederik Ferdinand Nielsen og Caroline Kirstine Petersen.

Det er godt at der er så mange flinke folk til hjælp.

Med venlig hilsen
Birgit

Hanne Fachmann

Dejligt at læse, din besked.

Din eftersøgning gav resultat, tillykke med det. Det giver en ro og fred at vide besked med
de nærmeste aner.


Inge-Lise Trampedach

Det var en venlig præst og hurtig med svar.  :D
Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav