iver rosenkrantz møller

Startet af ove rosenkrantz pedersen, 07 Sep 2010 - 14:11

Forrige emne - Næste emne

ove rosenkrantz pedersen

Hej Forum, jeg er hel ny her, men prøver at finde ud af hvem min tip2 ollerfar var: hvor han er født,hvor han er blevet gift. han er født hvistnok i 1783 og har været godsforvalter på Selchausdal fra ca 1812 til 1825 hvorefter han var politibetjent i Hillerød til sin død i 1838, hans kone hed Sofie Ubersax og var født i Frederikshavn 1779, datter af overkrigskommisiær og strandingskommisair Frands Ubersax ,han var ejer af Hirsholmene, hvor hans datter Sofie passede kroen .
m.v.h. Ove Rosenkrantz Pedersen

Jesper Skov

#1
http://pilot.familysearch.org/recordsearch/start.html#p=recordimage&c=fs:1520592&r=r_971598733&pn=p4

Med venlig hilsen

Jesper Skov

PS! På baggrund af kritik andetsteds på forum er beskeden ændret!

ove rosenkrantz pedersen

#2
Hej forum,  jeg kunne godt tænke mig at finde ud af hvor: Iver Rosenkrantz Møller er født,han er blevet gift i Nordrupvester sogn 1813.
på forhånd tak,  

Ove Rosenkrantz Pedersen

Tak til Jesper Skov for de gode oplysninger,nu har jeg fundet ud af hvor Iver Rosenkrantz Møller er blevet gift,nu mangler jeg bare at finde ud af hvor han er født.

m.v.h. Ove rosenkrantz Pedersen

Jesper Skov

Han er jo nok opkaldt efter denne mand http://da.wikipedia.org/wiki/Iver_Rosenkrantz_(f._1674), men om han også er i familie med ham?

Med venlig hilsen

Jesper Skov

Ove Rosenkrantz Pedersen

#5
Hej, er der nogen der kan tyde opslaget i kirkebogen, Nordrupvester sogn opslag 119 side 2, hvor Iver Rosenkrantz Møller og Sofie Ubersax er blevet gift i 1815 , jeg tror der står: fik kongelig bevilling dateret 1813 ,men er ikke sikker... jo nu er jeg sikker, han har fået kongelig bevilling fordi han har været gift før og været separeret i 2 år inden han har kunnet gifte sig igen, men hvem har han så vøret gift med før ??

m.v.h.   O.R.pedersen

Winnie Juel Mikkelsen

Jeg ved ikke om du har set dette, men nu får du det:
Frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Helsingøersgade, No. 57, 2den Familie, 120, FT-1834, C6319
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Iver Rosenkrantz Møller   54    Gift      Politibetjent   
Sophie Ybersat   49    Gift      hans Kone   
Christian Andreas Møller   17    Ugift      deres Søn

Ove Rosenkrantz Pedersen

Jo det har jeg set,der er bare byttet om på Ivers og Sophis alder,
m.v.h. Ove