Oluf Andreas Møller viet 20-8-1768 på Hjarnø

Startet af Kristina Blok Christensen, 21 Jan 2013 - 14:44

Forrige emne - Næste emne

Kristina Blok Christensen

Håber nogen kender noget til min 3Xtip Oluf Andreas Møller, der var møller på Hjarnø i perioden 1767 til 1773.

På Hjarnø blev an viet med kongebrev, med Bodil Lene Hansdatter, der er døbt den 19.10.1749 på Hjarnø.

Herefter er familien ikke at finde/spore på Hjarnø, og heller ikke andre steder, hvor jeg har søgt.

Iflg. rygter er der sigøjner-blod i familien, og Oluft er den eneste der ikke er bonde, eller som er direkte knyttet til landbruget. Så det er også en mulighed, men det er langtfra sikkert at det forholder på den måde.

Er der nogen der har stødt på oluf Andreasen, så vil jeg meget vide det. På forhånd tak.

Venlig hilsen

???

Kristina


Kristina Blok Christensen

Hej Inge.

Tak for dit svar. Ja ...............jeg har fundet han på Nygårds sedler. Måske er han emigreret eller flyttet til et andet område. Det er et mysterie!!

Med venlig hilsen

Kristina :)

Erik Peder Pedersen

Hej Kristina.

Jeg har måske nogle oplysninger. I et skifte, 1771, efter en forfar, Anders Olsen, Gaardmand i Ølstykke, Frederiksborg Amt, nævnes den ældste søn, Ole Andersen, født 1726, som Møller på Jernøe i Jylland. Jeg har ikke fundet nogen Jernøe, så mit gæt er at det kan være Hjarnø.

I 1793 bliver der holdt skifte efter Anders Olsen yngste søn, der også hed Ole Andersen. Her nævnes den ældste broder som værende død, men skulle have boet ved Horsens. Han skulle have efterladt sig 2 børn, men deres navne nævnes ikke.

Hilsen Erik Pedersen.