Ejstrup sogns kirkebøger

Startet af Arvind Vrejlev, 29 Dec 2010 - 00:38

Forrige emne - Næste emne

Arvind Vrejlev

Findes der ingen kirkebøger for Ejstrup sogn, Vrads, Skanderborg fra før 1814? Eller hed sognet noget andet før da?
På forhånd tak.

John Nielsen

Hej Arvind

De er desværre brændt.

Hilsen John Nielsen

Arvind Vrejlev

OK, der røg den linie (måske). Ærgerligt, når sådanne kilder går tabt. Men tak for beskeden.

Kim Melchior

Hej Arvind,

Hvem soger du i Ejstrup?

Der er nogle muligheder ude omkring.

mvh,

Kim Melchior (USA)

Arvind Vrejlev

Hej Kim,

Jeg søger følgende personer (markeret med fed), der alle kommer fra Heedegaard i Ejstrup og deres aner:

Anne Kirstine Rasmusdatter, født 30/9 1819, gift med Jens Peter Nielsen 29/5 1846
  Hendes far Rasmus Andersen, født ca. 1798, død 8/7 1843, gift med Bodel Laursdatter, født ca. 1792
    Rasmus Andersens far Anders Pedersen, født ca. 1758, død 27/3 1820, ukendt kone
      Anders Pedersens far Peder Christensen, født ca. 1724, gift med Karen Andersdatter, født ca. 1718

Hans Poulsen



Hej Arvind

Måske véd du det fra anden side, men da hverken Rasmus, Anders eller Peder levede så længe, at de kom med i ft. 1845 og dér gav oplysninger om deres føde-/døbesogn, kan du vel strengt taget ikke vide, i hvilket sogn de blev født eller døbt - eller er der noget, jeg overser?

Venlig hilsen og godt nytår
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Tom Goldenbeck Hansen

Hej Arvind

Er der ikke på anden vis sket mere i denne tråd? Jeg har nylig set den i aften, da jeg ledte efter forskelligt input om Ejstrup sogn. Jeg stammer herfra (1948) og interesserer mig for lokalsamfundet.

Jeg har alle renskrevne FT med en vis interesse for dine personer.

Har du selv fundet dem?  - eller er du interesseret i mine fund?

Venlig hilsen
Tom Goldenbeck Hansen

Arvind Vrejlev

Hej Tom,

Så starter "sæson'en" for indendørssyslerne så småt. Der er ikke sket noget med den pågældende tråd siden sidste år, så jeg er meget interesseret i, hvad du har af informationer.

Hilsen
Arvind Vrejlev