Hvem er Cathrine Hansdatters forældre

Startet af Flemming Bodensted, 02 Jan 2011 - 22:14

Forrige emne - Næste emne

Flemming Bodensted

Cathrine optræder første gang d. 12.juli 1831 i kirkebogen for Sæby sogn, Løve herred, Holbæk amt 1829-1837 Som forælder nævnes hun som fruentimmeret Kathrine Hansdatter i Buerup, som har fået døbt et uægte pigebarn, Karen Christensdatter. Den udlagte barnefader er fisker Christen Jensen i Aunsø by (senere Havnsø). Fadderne var: Gårdmand i Buerup Peder Christensen, Rasmus Hansen og Morten Henriksen.   I Folketællingen 1834 for Sæby Sogn. Buerup by, Løve Herred. Holbæk amt er Trine Hansdatter 47 år og inderste. Hendes datter Karen er 3 år og almisselem. I FT 1840 for Sæby sogn, Halleby by, Løve Herred, Holbæk amt er Thrine Hansdatter 51 år, ugift og almisselem.  I kirkebogen for Sæby S:, Løve H., Holbæk Amt 1837-157 er Trine Hansdatter død d. 11.juli 1840 som fattiglem i Halleby i en alder af 51 år, d.v.s. at hun må være født ca. 1787.
Hendes forældre har det ikke været muligt at finde i Dansk Data Arkiv, Family Search, folketællinger eller kirkebøger. Hvis nogen er stødt på Cathrine som døbt hører jeg meget gerne om det. Jeg kender ikke hendes oprindelsessted.
Venlig hilsen, Flemming Bodensted    e-mail: fnobus@mail.dk

Jette Nielsen

Hej

Kunne måske være hende her?

Reerslev kirkebog starter først 1814, så det er ikke muligt
at finde hverken dåb eller konf.

Holbæk, Løve, Reerslev, Reerslev Bÿe, , 8, FT-1801, B7665
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jesper Jespersen 28  Gift huusbonde bonde og gaardbeboer og gevorben soldat 
Maren Nielsdatter 43  Gift hans kone   
Jørgen Christiansen 7  Ugift konens børn af 2d ægteskab   
Niels Christiansen 4  Ugift konens børn af 2d ægteskab   
Christian Jespersen 1  Ugift deres fælles barn   
Anders Jensen 24  Ugift tjenestekarl gevorben soldat 
Niels Rasmussen 15  Ugift tjenestedreng   
Trine Hansdatter 14  Ugift tjenestepige   
--------------------------------------------------------------------------------
Med venlig hilsen
Jette Nielsen

Flemming Bodensted

Hej Jette Nielsen
Tak for dit svar. Jeg tror, at det er den person som jeg søger, og så er det ærgerligt, at kirkebøgerne ikke eksisterer på det tidspunkt, hvor hun må være født. Hun kan selvfølgelig være født og døbt i et andet sogn, og så skal jeg nok være mere end heldig for at finde hende.
M.v.h Flemming Bodensted

Flemming Bodensted

Citat fra: Flemming Bodensted Dato 02 Jan 2011 - 22:14
Cathrine optræder første gang d. 12.juli 1831 i kirkebogen for Sæby sogn, Løve herred, Holbæk amt 1829-1837 Som forælder nævnes hun som fruentimmeret Kathrine Hansdatter i Buerup, som har fået døbt et uægte pigebarn, Karen Christensdatter. Den udlagte barnefader er fisker Christen Jensen i Aunsø by (senere Havnsø). Fadderne var: Gårdmand i Buerup Peder Christensen, Rasmus Hansen og Morten Henriksen.   I Folketællingen 1834 for Sæby Sogn. Buerup by, Løve Herred. Holbæk amt er Trine Hansdatter 47 år og inderste. Hendes datter Karen er 3 år og almisselem. I FT 1840 for Sæby sogn, Halleby by, Løve Herred, Holbæk amt er Thrine Hansdatter 51 år, ugift og almisselem.  I kirkebogen for Sæby S:, Løve H., Holbæk Amt 1837-157 er Trine Hansdatter død d. 11.juli 1840 som fattiglem i Halleby i en alder af 51 år, d.v.s. at hun må være født ca. 1787.
Hendes forældre har det ikke været muligt at finde i Dansk Data Arkiv, Family Search, folketællinger eller kirkebøger. Hvis nogen er stødt på Cathrine som døbt hører jeg meget gerne om det. Jeg kender ikke hendes oprindelsessted.
Venlig hilsen, Flemming Bodensted    e-mail: fnobus@mail.dk