Laurits

Startet af Poul Kristiansen, 04 Jan 2011 - 20:49

Forrige emne - Næste emne

Poul Kristiansen

Laurits søges. Han var måske et plejebarn hos Anders Gustav Johansen, gårdmand i Odense amt, Åsum herred og Nr. Lyndelse sogn ca. 1920-30.

Som voksen havde Laurits vognmandsforretning i Sdr. Højrup på fyn.

Jeg kan ikke finde hans efternavn, ej heller hans forældre.

Jeg har hørt nogen fortælle at han har boet hos "Mor Karla" i Odense på Langelinie.

Kan nogen hjælpe her?

Idag nyt
Idag er der kommet yderligere oplysninger. Laurits hedder: Jens Laurits Jensen. er født 23-2-1892
i Maglebrænde i Maribo amt. Moderen er Caroline Margrethe Andersen, ugift.Laurits døde 78 år gl. på Fåborg sygehus.

mvh Poul Kristiansen

Hans Poulsen



Hej Poul

Min fantasi rækker kun til at pege på *Søndre Hørups Ældreklub*, hvor der muligvis er ældre medborgere, der husker Laurits.

http://www.sdrhojrup.dk/?%C6ldreklubben

Med venlig hilsen og godt nytår
Hans
Med venlig hilsen
Hans Poulsen
1804 Frederiksberg C

Bliv medlem af DIS-Danmark. Det koster kun 200 kr. pr. år - det vil sige ca. 55 øre pr. dag

Anette Eriksen

Hej Poul,

Har du kigget i ft for 1925 og 1930, som ligger i Arkivalier Online? Måske du kan finde familien Johansen der og dermed måske også Laurits?

Mange hilsner
Anette Eriksen

Poul Kristiansen

Hej Annette Eriksen

Ja jeg har checket FT 1925-30. Her er han ikke. Måske fordi Gustav er gået på aftægt andetsteds.
Gustav døde forøvrigt 1935 på Odense sygehus.

tak for hjælpen, mvh Poul Kristiansen

Anne Mortensen

Er der et cirka år for Laurits fødsel.

Da kunne man søge hans konf.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Peter Kristiansen

Hvad med at spørge det lokale arkiv? De kunne have en telefonbog fra 1940'rne - 50'rne ?
M.v.h. Peter Kristiansen

Ib Hansen

Hej Poul,

Du har tidligere søgt efter vognmand Laurids Jensen, Sdr. Højrup sogn.

Var det en forbier?

Mange hilsner
Ib

Anne Mortensen

Hvorfor du har sendt mig et svar på mig private mail forstår jeg ikke - der er der plads her.

Ok - hvis det var et dumt spørgsmål må jeg leve med det.  ;)
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770